Led knipperlicht relais brandt door.

Dennis_H

Die hard MF'er
13 mrt 2019
487
577
Ede
Goed, ik heb dus 4 stuks (led) knipperlichten gekocht van AliExpress. Led relais erbij want dat moest heb ik gelezen (anders knipperen ze te snel, of helemaal niet.)

Knipperlichten:
-1228607015-1509410693.jpg


Led relais:
-90203707-1625520816.jpg


Oja, en 4 adapter kabels zodat ik niet hoef te knippen in de bedrading:
1253926632-769526613.jpg


De eerste keer was ik zo snugger om enkel 1 led knipperlicht aan te sluiten, relais verwisseld en uitgeprobeerd of het werkt.
bleve.jpg

Ja toen brandde het relais dus door, logisch dacht ik want er kwam teveel spanning op het relais omdat er aan de voorkant nog een halogeen knipperlicht aanwezig was.

Een nieuw relais besteld, maand gewacht en nu kwam hij dus gisteren weer binnen.

Dit keer wel eerst alle 4 de knipperlichten verwisseld en toen pas de nieuwe relais erin gedaan. Dat moet goed gaan dacht ik.

Niet dus, weer brandde het relais door, kwam er een verschrikkelijke geur vanaf en werkte niks meer. Alles weer terug naar origineel en werkt weer naar behoren.

FloweryBruisedChital-size_restricted.gif

Met de originele relais werken de led knipperlichten trouwens helemaal niet.

Maar hoe kan het nou dat het led relais steeds door brand? Wat doe ik verkeerd?
Het gaat trouwens om een Suzuki sv650x uit 2019.
 
ign = plus
earth = min

logisch dat je zekering springt
ik zou enkel ign met load verbinden , puur op basis van de tekst bij het relais. wat niet uitsluit wat vdv zegt.
Ik denk ook dat het zo moet. Bat en earth zijn denk ik voor het alarmlicht zodat die ook werkt met contact uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan