Led knipperlicht relais brandt door.

Dennis_H

Die hard MF'er
13 mrt 2019
487
577
Ede
Goed, ik heb dus 4 stuks (led) knipperlichten gekocht van AliExpress. Led relais erbij want dat moest heb ik gelezen (anders knipperen ze te snel, of helemaal niet.)

Knipperlichten:
-1228607015-1509410693.jpg


Led relais:
-90203707-1625520816.jpg


Oja, en 4 adapter kabels zodat ik niet hoef te knippen in de bedrading:
1253926632-769526613.jpg


De eerste keer was ik zo snugger om enkel 1 led knipperlicht aan te sluiten, relais verwisseld en uitgeprobeerd of het werkt.
bleve.jpg

Ja toen brandde het relais dus door, logisch dacht ik want er kwam teveel spanning op het relais omdat er aan de voorkant nog een halogeen knipperlicht aanwezig was.

Een nieuw relais besteld, maand gewacht en nu kwam hij dus gisteren weer binnen.

Dit keer wel eerst alle 4 de knipperlichten verwisseld en toen pas de nieuwe relais erin gedaan. Dat moet goed gaan dacht ik.

Niet dus, weer brandde het relais door, kwam er een verschrikkelijke geur vanaf en werkte niks meer. Alles weer terug naar origineel en werkt weer naar behoren.

FloweryBruisedChital-size_restricted.gif

Met de originele relais werken de led knipperlichten trouwens helemaal niet.

Maar hoe kan het nou dat het led relais steeds door brand? Wat doe ik verkeerd?
Het gaat trouwens om een Suzuki sv650x uit 2019.
 
Lijkt me sterk dat dat werkt... ben heel benieuwd.
Dat komt omdat je niet weet waarover je het hebt. Deze raw's sluit je aan zonder relais. Je trekt dus het relais er uit en verbind de 2 contacten n de relaisvoet met elkaar. Het enige nadeel is dat je indicatielampje niet zal knipperen.
 
Maar je had zelf al uitgevonden dat:


Dus een relais is niet nodig. Waarbij doorbranden wel een onverwacht effect is. Toch doe ik een poging om het te verklaren:

Als die knipperlichten "gemiddeld" 4,5 watt per stuk pakken, en 50% van de tijd uit staan, "pieken" ze dus op minimaal 9 watt. 4*9W=36W. Dat houdt een 21W relais misschien heel even vol, dat zou kunnen.

Het is een aanname he.
Dat gaat niet op. Als de raw's 4,5 watt zijn dan zijn 2 raw's 9 watt. Het relais is 2x21+3= 45 watt, Die 50% dutycycle daar had het relais al rekening mee gehouden en je sluit ze niet alle gelijkertijd aan (al zou dat nog steeds gen probleem zijn.)
 
Dat gaat niet op. Als de raw's 4,5 watt zijn dan zijn 2 raw's 9 watt. Het relais is 2x21+3= 45 watt, Die 50% dutycycle daar had het relais al rekening mee gehouden en je sluit ze niet alle gelijkertijd aan (al zou dat nog steeds gen probleem zijn.)

Daar heb je gelijk in ja. Maar wat dan de reden kan zijn dat dat relais doorbrandde terwijl de RAW's het los op de accu wel gewoon doen... :?
 
1. Wat al fout gaat is dat je knipperlichten hebt besteld die al een Relais hebben ingebouwd! Dus je zet 2 Relais achter elkaar, dat werkt helemaal niet. De knipperlichten die je nu hebt besteld hebben een contstante 12v aansluiting nodig.

1571381205390.png



2. Die relais die je hebt besteld is van zeer slechte kwaliteit. Als je een betere nodig hebt, heb nog eentje liggen of kan je de aliexpress link doorsturen.
 
1. Wat al fout gaat is dat je knipperlichten hebt besteld die al een Relais hebben ingebouwd! Dus je zet 2 Relais achter elkaar, dat werkt helemaal niet. De knipperlichten die je nu hebt besteld hebben een contstante 12v aansluiting nodig.

Bekijk bijlage 1436686


2. Die relais die je hebt besteld is van zeer slechte kwaliteit. Als je een betere nodig hebt, heb nog eentje liggen of kan je de aliexpress link doorsturen.

Dit relais had ik besteld;
€ 1,06 39%OFF | 12V Universal Waterproof Flashing Motorcycle Led Signal Indicator Relay Switch Resistor for BMW Ducati Honda Kawasaki Suzuki
 
Dit relais had ik besteld;
€ 1,06 39%OFF | 12V Universal Waterproof Flashing Motorcycle Led Signal Indicator Relay Switch Resistor for BMW Ducati Honda Kawasaki Suzuki

Ik had deze destijds besteld en ook zelf gebruikt.

 
Knipperlichten werken, inderdaad zoals aangegeven zonder relais. Kabels doorverbonden en nu werkt het naar behoren :t

@HKF dat is een 3 pins relais, ik heb er maar 2.

Super dat het nu wel werkt!!

Klopt. Maar als het goed is werkt hij gewoon als je de zwarte op het frame aansluit, de rode op de input van je huidige relaais aansluitng zet en de groene draad naar de output van je relais (naar je knipperlicht)

Zelfde princiepe die je relais had die je had gekocht, alleen nu met een min draad, zodat ie niet kapot brand?
 
Super dat het nu wel werkt!!

Klopt. Maar als het goed is werkt hij gewoon als je de zwarte op het frame aansluit, de rode op de input van je huidige relaais aansluitng zet en de groene draad naar de output van je relais (naar je knipperlicht)

Zelfde princiepe die je relais had die je had gekocht, alleen nu met een min draad, zodat ie niet kapot brand?
Die gaat niet naar je knipperlicht maar naar het P contact van de schakelaar op je stuur.
Maar wat doet dat relais er eigenlijk toe als je helemaal geen relais meer nodig hebt?
 
Ingebouwd relais? In een knipperlicht?

Alibaba staat al niet bekend om briljante beschrijvingen maar dit bereikt een heel nieuw level. Gaat het niet eerder om een of eventueel twee ingebouwde weerstand(en) 1) om de knippers direct op 12V aan te kunnen sluiten en eventueel 2) om een hogere stroomopname te simuleren tbv de knipperautomaat?

Ik vraag maar even want ik ben op middellange termijn ook in LED-knippers geïnteresseerd.
 
Ingebouwd relais? In een knipperlicht?

Alibaba staat al niet bekend om briljante beschrijvingen maar dit bereikt een heel nieuw level. Gaat het niet eerder om een of eventueel twee ingebouwde weerstand(en) 1) om de knippers direct op 12V aan te kunnen sluiten en eventueel 2) om een hogere stroomopname te simuleren tbv de knipperautomaat?

Ik vraag maar even want ik ben op middellange termijn ook in LED-knippers geïnteresseerd.
Heb je de eerdere posts niet gelezen:?
Waarom zouden er weerstanden in zitten om een grotere stroomopname te simuleren voor het knipperrelais als het knipperrelais nou juist verwijderd moet worden?
Kan jij met een weerstand een looplicht creeren die tevens op een vaste frequentie knippert?
In deze raw's zit een constant stroombron, een looplicht en een knipperautomaat
 
Was gewoon een vraag hoor. Ik heb de posts wel gelezen maar ik heb geen verstand van looplichtknippers en de ene helft van de posts sprak de andere helft tegen. Ik kan wel concepten voor schakelingen bedenken die looplicht maken maar die nog steeds een relais/knipperautomaat voor de synchronisatie voor/achter en (in alarmstand) links/rechts nodig hebben. Hoe vindt die synchronisatie dan nu plaats? Of wordt alleen het tijdstip van inschakeling genomen en vanaf dan door elk knipperlicht onafhankelijk de milliseconden (zuiver) afgeteld?

Edit: Dat maakt deze knipperlichten dan ook gelijk ongeschikt voor mijn motor (Guzzi V7 III). Die heeft de knipperautomaat in de elektronica van de klok geïntegreerd, die automaat kan er niet uit en/of overbrugd.
 
Laatst bewerkt:
Aan het filmpje te zien: niet. In alarmstand gaan links en rechts net niet gelijk.

Klopt B|

De knipperlichten maken gewoon steeds hun circuit afzonderlijk af. Dus stop je ze halverwege, dan gaan ze de volgende keer vanaf daar verder. Daardoor kan het zijn dat links en rechts niet gelijk op gaan. Voor en achter gaan wel altijd gelijk op.

Beetje jammer :P
 
11000,00 voor een nieuwe motor betaald ,dan alibaba troep erop mis ik iets _O-
Ik ben ook zuunig maar dit is .....
Zover mijn nuttige bijdrage :+
Ps ik bestel mijn alibaba knippers bij hollandsche verkoop site zodat het geen alibaba lijkt voelt uit 8knipperlichten goed setje van 4kunnen maken:?
 

Bijlagen

  • 20191001_122650.jpg
    20191001_122650.jpg
    184,7 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Beste,
Ik heb dezelfde knipperlichtjes en werken perfect als ik er 12 volt op zet.
Met een knipperlichtrelais werken ze wel, maar niet correct.De lampjes lopen dan tot de helft en niet fel genoeg.
Ik heb de draden 1 met 1 verbonden en 2 met 2 dan doen ze het wel, alleen branden er wat zekeringen door van oa display.
Weet iemand met dit schema welke ik met elkaar moet gaan verbinden bij het weglaten van het relais.
gr, leek op elektra-gebied
 

Bijlagen

  • bedrading knipper-relais_1.jpg
    bedrading knipper-relais_1.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 6
Ik denk dat jouw knipperrelais meer doet dan enkel het laten knipperen van de raw's.
Heb je een volledig schema zodat ik kan zien wat het nog meer doet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan