led knipperlicht(spiegel)

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
hallo,

ik heb een honda cb1 en nou heb ik achter de grote knipperlichten al vervangen door kleine (halogeen) knipperlichtjes met het zelfde aantal watt 23w.
nou heb ik de voorste erafgehaalt en heb ik spiegels gekocht met ledknipperlicht erin.

maar die zijn 0,9 watt dus moet daar een weerstand voor ofzo.
of kan deze gewoon rechtstreeks erop?
t zou zonde zijn als ie doorbrand dus ik dacht doe maar even een topic
 
Je zal weerstanden moeten plaatsen of - en dat is nog beter - je standaard knipperlichrelais vervangen door een weerstandsonafhankelijk knipper relais.
Omdat de LED-knipperlichten minder wattage hebben zullen ze veel te snel gaan knipperen als je ze zo monteert.

Tip: Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens, daar vind je zeker het antwoord op je vraag.

Succes, Roland
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb een honda cb1 en nou heb ik achter de grote knipperlichten al vervangen door kleine (halogeen) knipperlichtjes met het zelfde aantal watt 23w.
nou heb ik de voorste erafgehaalt en heb ik spiegels gekocht met ledknipperlicht erin.

maar die zijn 0,9 watt dus moet daar een weerstand voor ofzo.
of kan deze gewoon rechtstreeks erop?
t zou zonde zijn als ie doorbrand dus ik dacht doe maar even een topic

Yep, weerstand parallel over je knippers.
Zat bij mij 2 weerstanden van 20 ohm bij, maar die waren te zwaar en knipperen je knippers te snel.
Heb toen 2 van 10 ohm gekocht en dat ging goed!
 
Yep, weerstand parallel over je knippers.
Zat bij mij 2 weerstanden van 20 ohm bij, maar die waren te zwaar en knipperen je knippers te snel.
Heb toen 2 van 10 ohm gekocht en dat ging goed!


:^

let wel op idd parallel, en niet in serie wat de meeste denken :X
neem wel heatsinks,
deze kunnen warmte verdragen,
gewone weerstanden vinden warmte niet leuk :N

of wat schootmasjien zegt...... weerstandsonafhankelijke relais,
kosten rond de 10 a15 euro ben je ook klaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan