Led knipperlichten Kawasaki z800

Akrapov

Rookie
13 jan 2021
12
2
Hallo,
Ik heb een Kawasaki z800 uit 2015 en heb van die ledjes op ome Ali besteld. Deze hebben al een ingebouwde weerstand erin . Bij aansluiting branden ze heel erg licht. Kan ik het relay gewoon eruit halen en zo laten of moet er perse een relay inzitten. Want een maat van me had hetzelfde probleem en die heeft z'n relay eruit gelaten. Hoor graag of jullie er meer over weten.
 
Hallo,
Ik heb een Kawasaki z800 uit 2015 en heb van die ledjes op ome Ali besteld. Deze hebben al een ingebouwde weerstand erin . Bij aansluiting branden ze heel erg licht. Kan ik het relay gewoon eruit halen en zo laten of moet er perse een relay inzitten. Want een maat van me had hetzelfde probleem en die heeft z'n relay eruit gelaten. Hoor graag of jullie er meer over weten.
Hallo,
Zoveel woorden en toch eigenlijk geen enkele informatie.
Er zijn teveel verschillende “van die ledjes” om op jouw beschrijving een antwoord te kunnen geven.
Ingebouwde weerstand hebben ze allemaal als je het over ledjes hebt.
Heb je het al zonder relais geprobeerd?
Waarom niet?
Die van je maat doen het toch ook zonder relais?
Zijn ook ledjes met ingebouwde weerstand toch?
 
Hallo,
Zoveel woorden en toch eigenlijk geen enkele informatie.
Er zijn teveel verschillende “van die ledjes” om op jouw beschrijving een antwoord te kunnen geven.
Ingebouwde weerstand hebben ze allemaal als je het over ledjes hebt.
Heb je het al zonder relais geprobeerd?
Waarom niet?
Die van je maat doen het toch ook zonder relais?
Zijn ook ledjes met ingebouwde weerstand toch?
Haha excuses. Heb de ledjes uit onderstaande foto met het zogenaamde dynamic effect. M'n maat heeft een z750 en ik een z800. Bij hem branden de lampjes op het dashboard niet meer na het verwijderen van het relais. Mijn vraag is nu echter kan het de motor of de electronica kwaad als ik het relais verwijder en zonder ga rijden? Ben niet echt de handigste in dit soort dingen 🙃
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210113-095117.jpg
    Screenshot_20210113-095117.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 11
Deze moeten zonder relais. Lopen gewoon hun loop en dan begint het opnieuw.

Indicatielampje op het dashboard moet er meestal uit om het goed te laten werken, of je moet er een diodebrug in solderen maar dan brandt hij constant bij het inschakelen vd knippers.


Zet er maar eens 12v constant op, dan werken ze naar behoren.
 
Deze moeten zonder relais. Lopen gewoon hun loop en dan begint het opnieuw.

Indicatielampje op het dashboard moet er meestal uit om het goed te laten werken, of je moet er een diodebrug in solderen maar dan brandt hij constant bij het inschakelen vd knippers.


Zet er maar eens 12v constant op, dan werken ze naar behoren.
Had ze op de accu getest en toen was het dynamisch effect van toepassing inderdaad. Lijkt me ook niet handig als je de indicatielampjes niet kan zien op het dashboard. Heb ook onderstaande relais besteld en hoopte dat dit misschien het probleem van het dashboard en de lampjes op kon lossen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210113-104320__01.jpg
    Screenshot_20210113-104320__01.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 12
Je zult het relais moeten verwijderen en draadbrug(jes) moeten plaatsen tussen de contactpunten op de plek waar het relais aangesloten zat. Dan zullen de indicatoren waarschijnlijk ook weer gaan branden bij inschakelen (niet knipperen) en weer uitgaan bij het afschakelen na de bocht.
 
Neem dan de moeite een LED-Howto knipper topic te maken, Vriend Willem. Het ts geen Rocket-Science en met 4 voorbeeldjes is heel Motor Forum geholpen
Als je wat over bande wil weten wordt je topic ook dichtgegooid en kan je naar de bandenwoesteijn
 
Hoe kom ik bij dit topic? Weet nog niet hoe het allemaal werkt. Redelijk nieuw nog 😃
Geeft niet, knul, jij kan het ook niet weten, dat merk je wel als je hier ook 40 jaar rondhangt. Probeer het maar eens me de zoekfunctie. Wat ook belangrijk is dat is of je één of twee indicatorlampjes hebt
 
Neem dan de moeite een LED-Howto knipper topic te maken, Vriend Willem. Het ts geen Rocket-Science en met 4 voorbeeldjes is heel Motor Forum geholpen
Als je wat over bande wil weten wordt je topic ook dichtgegooid en kan je naar de bandenwoesteijn
Tuurlijk je hebt gelijk maar hoe krik ik m’n “beste post in tech topic” score dan nog op? Knipperlichten ben ik gewoon masterlijk in en moet zo zien te scoren.

ik ben verloren:/
 
Zo heb ik het ook gedaan met die ali knippers op de crosser. Even met een draadje zoeken welke puntjes je nodig hebt.
20190930_103955.jpg

Dan puntjes aan elkaar solderen.
20190930_104711.jpg

En dan doet ie het.
20190930_105004.jpg

Enige is dat je lampje op je dashboard dan dus niet meer knippert maar continu brandt als je knipper aanstaat.
 
Als ik het juiste schema heb gezien dan heb je een relais met 2 aansluitingen. Haal het relais uit het voetje en verbind de 2 contacten in het voetje met elkaar. Dit kan met een kort draadje met 2 platte amp stekkers. Als ik het goed heb gezien heb je 2 indicatielampjes voor de raw's dus dat is ook geen probleem. Alleen zullen ze niet mee knipperen maar constant oplichten als je de raw aan zet.
 
Bij bijna elke andere led knippers hoef je alleen een ledrelais erin te doen. Die knippers die je nu hebt zijn gewoon een beetje onhandig
Ik heb zo'n led relais besteld. Werken deze knipperlichten nou ook niet met die led relais?

Ik dacht die led relais zal wel meer stroom erdoorheen pompen zodat ze wel juist gingen branden.
 
Ik heb zo'n led relais besteld. Werken deze knipperlichten nou ook niet met die led relais?

Ik dacht die led relais zal wel meer stroom erdoorheen pompen zodat ze wel juist gingen branden.
Nee werkt ook niet... deze knippers moeten gewoon een continu stroom hebben om hun hele riedeltje af te maken. Door het relais beginnen ze bij elke 'knipper' opnieuw voordat de laatste ledjes het riedeltje afgemaakt hebben.
 
Ik heb zo'n led relais besteld. Werken deze knipperlichten nou ook niet met die led relais?

Ik dacht die led relais zal wel meer stroom erdoorheen pompen zodat ze wel juist gingen branden.
De knipperfunctie zit in de led richtingaanwijzer. Als je telkens de spanning naar de raw gaat onderbreken met een knipperrelais kan hij zijn cyclus niet afmaken. Als je het noodzakelijk vind dat je indicatielampjes knipperen kan je je ledrelais aansluiten voor enkel de indicatielampjes. je moet er dan wel 2 hebben of je moet de massa van de 2 indicatielampjes met elkaar verbinden en die via het relais naar massa laten lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan