LED knipperlichten problematiek, Kelllermann R2?

Robo204

Rookie
8 feb 2024
1
0
Hallo,

Ik heb problemen met het monteren van led knipperlichten op mijn R6 uit 2002. Wanneer ik de huidige relais gebruik dan doen soms mijn knipperlichten het helemaal niet en als ik met de stekker van het relais rommel dan gaat 1 kant wel knipperen maar op een rare wijze (onregelmatig), en de andere zijde knippert mee maar die lampjes knipperen niet fel (ZIE FOTO!). De stekker van het relais is helemaal schoon en doorgemeten, daar staat gewoon stroom op.

Ik zit te denken om een nieuw Relais aan te schaffen omdat ik op dit forum gelezen heb dat als je de stekker van de relais doorverbindt en je knipperlichten blijven branden dat het dan aan het relais zou liggen, en wanneer niks brandt dat het aan zekering, massa of voeding zou kunnen liggen. Mij is het nog allemaal wat vaag maar dat is wat ik er uit op kon maken.
Maar goed, wanneer ik deze actie verricht blijven bij mij ook aan de kant waarop ik knipperlichten aangeef gewoon steady branden, maar ook dan brandt de andere zijde dan lichtjes mee, niet even fel als de andere zijde.

Ik zag zo'n kellermann R2 voorbij komen en dat er erg positieve reacties over zijn. Ik dacht dat het benadrukkelijk handig voor mij zou zijn, gezien je de twee grijze draden kan monteren aan de knipperlichten om zo te kunnen elimineren dat de andere zijde onbedoeld mee knippert. Maar ik weet niet of dat bij mij ook zou werken gezien bij mij 1 kant (de kant waarop je richting geeft) normaal brandt en de andere zijde erg dof brandt.
En mocht dit de oplossing zijn vraag ik mij af of ik uberhaupt de Kellermann R2 kan monteren op mijn motor gezien een Kellermann R2 een plus, een massa en een 'knipperlichtschakelaar' draad heeft. Nu heeft mijn motor alleen een twee-polige aansluiting met plus en massa draad, zou dit een probleem kunnen vormen of kan ik de 'knipperlichtschakelaar' draad achterwege laten.

Ik vraag mij dus erg af of zo'n Kellermann verandering kan maken in deze problematiek en of het wel compatibel is met mijn motor.
Of dat jullie met een andere suggestie komen waar het eventueel aan zou kunnen liggen.

Ik hoor graag van jullie want ik ben zelf een beetje ten einde raad. :(
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-02-08 om 23.57.17_2dcdbeb6.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-02-08 om 23.57.17_2dcdbeb6.jpg
    73 KB · Weergaven: 0
Zo erg kan het toch niet zijn .
Led Knipper hebben nagenoeg geen weerstand en het beste wat je kunt doen is een knipper relais kopen ,geschikt voor led (bv kellermann R2 )
Houd wel goed in de gaten dat led goed aan gesloten moet worden + op + - op - ( gloeilamp heeft daar geen last van )
 
Terug
Bovenaan Onderaan