Led knipperlichten Z900

Nio

Rookie
17 mei 2020
2
1
Beste motor liefhebbers,

Als eerste zal ik mij even voorstellen aangezien ik mij net heb aangemeld voor dit forum:

Ik ben Nio rijdt 15 jaar motor (alleen Kawasaki)

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe 2020 Z900 opgehaald bij Wim ter Braake motoren in Nijeveen (top motorzaak).
Natuurlijk was het eerste wat ik wilde doen afscheid nemen van de standaard uitlaatdemper en kentekenplaathouder.
Mijn nieuwe Leovinci LV-pro slip on was zonder problemen binnen enkele minuten gemonteerd, hetzelfde hoopte ik ook voor de Barracuda kentekenplaathouder plus verlichting.
Aangezien de verlichting van de 2020 Z900 volledig led is verwachte ik geen problemen met de aansluiting. Voor de zekerheid had ik toch maar een led relais mee besteld voor het geval dat de knipperlichten te snel zouden knipperen. De knipperlicht adapters die ik besteld had waren geschikt voor Kawasaki en zouden plug and play moeten zijn helaas was dat niet helemaal het geval en moesten deze gesoldeerd worden in combinatie met de standaard aansluiting van de "oude" kentekenplaathouder om het geheel goed passend te krijgen.
Na montage de werking gecontroleerd en helaas knipperde de lampjes sneller dan gewenst, balen. Gelukkig had ik voor de zekerheid een led knipperlicht relais besteld voor het geval dit zou gebeuren maar waarschijnlijk niet de goede. Wanneer ik het knipperlicht relais bekijk die op de motor aanwezig is heeft deze drie kabels rood, oranje, zwart. De Barracuda led relais die ik had besteld heeft twee kabels zwart en rood (zie foto). Ik heb contact opgenomen met de leverancier maar krijg helaas geen antwoord op mijn vraag.
Is er iemand op dit forum die weet wat ik fout doe of moet doen om mijn knipperlichten op een normale snelheid te laten knipperen.

Barracuda.jpg
 
Je hebt al een driepolige led relais.
Staat er ook op. Ze zouden ook even snel moeten knipperen: 85x per minuut.

Wel apart dat ze te snel knipperen.

Mocht je toch het relais willen vervangen, koop dan een driepolige met juiste stekkeraansluiting.
 
Zoals Martell al schreef is je originele knipperlichtrelais al geschikt voor led.
misschien wijkt het vermogen van de nieuwe leds teveel af van de originele.
Je kan je nieuwe relais wel gebruiken maar dan moet je de massa aansluiting (die wel op de oude zit maar niet op de nieuwe) los laten.
 
Inmiddels toch maar de Barracuda led relais (twee contacten) geplaatst en de lichten knipperen zoals het hoort, probleem verholpen. Martell en V.D.V bedankt voor de reactie
 
Ik had een 3pins led relais van Barracuda ontvangen. Hierbij de aansluitingen als iemand het nodig gaat hebben:

- E = zwarte kawa kabel
- P = roze kawa kabel
- L = oranje kawa kabel
 

Bijlagen

  • 15980961434693522587134824531449.jpg
    15980961434693522587134824531449.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan