Led knippers branden maar één keer - TDM 850

LordPlaswin

Rookie
9 mei 2021
5
7
Hallo,

Al een tijdje lid van het forum, maar nu heb ik voor het eerst een klusje waar ik niet uitkom. Ik heb vanmorgen namelijk led-knipperlichten geplaatst met weerstandjes. Maar als ik de richtingaanwijzer aanzet -links of rechts- dan knipperen de lampjes maar één keer en gaan meteen weer uit, terwijl ik het relais wel netjes hoor doorklikken. Die ene keer branden ook slechts twee van de tien ledjes die in een lampje zitten

Ik heb geen led-relais geplaatst, omdat in mijn cockpit maar één controlelampje is voor de knippers en niet één voor L en één voor R. In het geval van één enkel controle lampje voor zowel L en R worden er weerstandjes geadviseerd. Ik heb dan ook voor ieder knipperlicht een weerstandje geplaatst.

De fiets is een Yamaha TDM 850 3VD uit '95.

Ik hoop dat jullie voor mij het verlossende antwoord hebben, maar tips om uit te proberen zijn ook zeker welkom!

 
Weerstandje toch wel tussen de plus en de min van het knipperlicht? Dus parallel met het knipperlicht. Als ik het zo leesvermoed ik dat het weerstandje in serie staat met het knipperlicht. Dat zou ook het gedeeltelijk oplichten verklaren. Te weinig spanning.
 
Hallo,

Al een tijdje lid van het forum, maar nu heb ik voor het eerst een klusje waar ik niet uitkom. Ik heb vanmorgen namelijk led-knipperlichten geplaatst met weerstandjes. Maar als ik de richtingaanwijzer aanzet -links of rechts- dan knipperen de lampjes maar één keer en gaan meteen weer uit, terwijl ik het relais wel netjes hoor doorklikken. Die ene keer branden ook slechts twee van de tien ledjes die in een lampje zitten

Ik heb geen led-relais geplaatst, omdat in mijn cockpit maar één controlelampje is voor de knippers en niet één voor L en één voor R. In het geval van één enkel controle lampje voor zowel L en R worden er weerstandjes geadviseerd. Ik heb dan ook voor ieder knipperlicht een weerstandje geplaatst.

De fiets is een Yamaha TDM 850 3VD uit '95.

Ik hoop dat jullie voor mij het verlossende antwoord hebben, maar tips om uit te proberen zijn ook zeker welkom!

Je hebt diodes nodig om dit te verhelpen.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Had er graag wat foto's erbij geplaatst maar de camera van m'n telefoon is kapot. Maar alles is in ieder geval parallel geschakeld.
Toevallig ‘Audi’ lopende led knipperlichten?
Als dat zo is dat moet het relais overbrugd worden.
Het zijn inderdaad zulke lichten. Zondag dan maar proberen het relais te overbruggen, bedankt:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan