LED knippers worden gevarenlichten

UnlimitedSPD

Die hard MF'er
7 jan 2006
464
3
Ik heb net mijn nieuwe LED knipperlichtjes geinstalleerd, met daarbij een nieuw kastje wat de knippers maakt ter vervanging van de oude, is speciaal voor leds, want die ori laat te veel stroom door..
Maar nu zette ik de knippers aan, en nu knipperen ze allemaal, als gevarenlichten, maakt niet uit of je ze naar links of naar rechts zet... Ik dacht eerst dat het aan dat kastje lag, maar met de ori branden ze ook allemaal alleen blijven ze dan stil staan omdat die teveel stroom geeft...

Ik heb alles weer aangesloten zoals het zat volgens mij, wat kan ik fout hebben gedaan??
 
Het is opgelost dankzij sav *D Ik heb het indicator lampje van de knipperlichten eruit gehaald, ik zag al dat die kapotgesprongen was, en nu met het lampje eruit doen de knippers het gewoon *D

Alleen heb ik nu geen knipperindicatorlampje meer, hoe ga ik dat oplossen?
 
Het is opgelost dankzij sav *D Ik heb het indicator lampje van de knipperlichten eruit gehaald, ik zag al dat die kapotgesprongen was, en nu met het lampje eruit doen de knippers het gewoon *D

Alleen heb ik nu geen knipperindicatorlampje meer, hoe ga ik dat oplossen?
Een nieuwe erin draaien O-)

Als ie weer springt, moet je ff kijken waarom, misschien zwaarder bolletje erin, bijv. 24 volt?
 
Hmmm, ik had hetzelfde met mijn Aprilia. Misschien moet ik ook eens het lampje op in het dashboard loskoppelen om te zien wat er gebeurd. Het is ontzettend frusterend want ik kan niet vinden wat er mis mee is.
 
Het lampje in het dashboard werkt als een soort van sluiting tussen links en rechts. Uitnemen lost inderdaad het probleem op, maar je hebt geen verklikker lampje meer.

Een oplossing die mogelijk is om het lampje anders aan te sluiten. Een draad aan massa en de andere draad van het lampje via 2 diodes vanuit links en rechts laten voeden Anode aan links, andere anode aan rechts, kathode van beide diodes aan elkaar en aan het lampje.

Of je plaatst weer parallel weerstanden zodat het opgenomen vermogen weer gelijk wordt aan die van de orginele lampen. Ook al heb je een relais waarbij dit niet nodig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan