Led loop knipperlichten

ruudenirma

MF'er
1 jul 2008
171
8
Uitgeest
Hai ik heb een Triumph tiger 1050 uit 2007 die ik heb voorzien van led loop knipperlichten omdat ik dit echt een gaaf gezicht vind.
De knippers hebben een ingebouwd relais volgens de verkoper tevens heb ik een relais erbij gekregen voor deze knippers
Relais schijnt ook gebruikt te worden voor een Honda en zou weerstandonafhankelijk moeten zijn en heb deze dan ook vervangen voor de originele.

Zover gaat alles goed nu komt het vreemde als ik het contact aan zet zonder de motor te starten werken de knipperlichten helemaal zoals ze zouden moeten werken (gaaf gezicht)
Als ik de motor dan start Branden de eerste 3 leds constant en de laatste 3 leds niet en alle leds daartussen flikkeren als een gek dus het loopje is en compleet weg (geen gaaf gezicht)

Ik heb ook al wat topics gelezen over een diode bij je knipperlicht indicator te plaatsen wat mijn inziens niet hoeft daar de knippers met contact aan goed werken.
Wie heeft een idee waar het aan kan liggen alvast bedankt
 
Contact betekent 12volt en een beetje, motor lopend staat rond de 14 volt op. Dus.. ik denk dat je er weerstandjes tussen moet zetten, zodat met lopende motor er ook rond de 12v op de knippers komt.
 
Ik heb ook al wat topics gelezen over een diode bij je knipperlicht indicator te plaatsen wat mijn inziens niet hoeft daar de knippers met contact aan goed werken.
Wie heeft een idee waar het aan kan liggen alvast bedankt

Hoe kan het dan dat met het contact aan ze goed werken en bedoel je dat ze constant branden als het contact uit is?
Een dynamo is een wisselstroom generator, je gelijkrichter maakt er een gelijkspanning van maar er kan toch een rimpel over blijven.
Mijn inziens zou ik toch die diode plaatsen, voor die paar cent kun je de gok wel wagen dat er een lekstroom is die door de diode word gesperd.
 
Hoe kan het dan dat met het contact aan ze goed werken en bedoel je dat ze constant branden als het contact uit is?
Een dynamo is een wisselstroom generator, je gelijkrichter maakt er een gelijkspanning van maar er kan toch een rimpel over blijven.
Mijn inziens zou ik toch die diode plaatsen, voor die paar cent kun je de gok wel wagen dat er een lekstroom is die door de diode word gesperd.
Ik ben zeer benieuwd waar je die diode gaat plaatsen en wat die daar dan voor functie heeft.
 
Ik ben zeer benieuwd waar je die diode gaat plaatsen en wat die daar dan voor functie heeft.
Tijdens de ombouw van m’n R1 bleek dat een lekstroom op de massa de oorzaak was van het constant branden van de ledknipperlichten en daar had ik net als TS geen last van wanneer de motor niet draaide. Met een lopende motor bleek er toch een rimpel aanwezig te zijn, de gelijkrichter leek het niet helemaal vlak te krijgen. Door de diodes met de sperrichting naar de massa te zetten was dit symptoom helemaal weg en waren de ledknipperlichten ook een stuk duidelijker doordat ze meer licht opbrachten.
 
Tijdens de ombouw van m’n R1 bleek dat een lekstroom op de massa de oorzaak was van het constant branden van de ledknipperlichten en daar had ik net als TS geen last van wanneer de motor niet draaide. Met een lopende motor bleek er toch een rimpel aanwezig te zijn, de gelijkrichter leek het niet helemaal vlak te krijgen. Door de diodes met de sperrichting naar de massa te zetten was dit symptoom helemaal weg en waren de ledknipperlichten ook een stuk duidelijker doordat ze meer licht opbrachten.
Ik begrijp nog steeds niet waar je die diode nou plaatst. Zet je die anti parallel over de raw? Dan doet hij toch helemaal niks, en als je hem parallel zet dan heb je een kortsluiting naar massa en zullen je raw's niet meer oplichten. Wat doet een diode met een rimpel?
 
Ik begrijp nog steeds niet waar je die diode nou plaatst. Zet je die anti parallel over de raw? Dan doet hij toch helemaal niks, en als je hem parallel zet dan heb je een kortsluiting naar massa en zullen je raw's niet meer oplichten. Wat doet een diode met een rimpel?

+ schakelaar links ————————- lamp——————l< diode—————— min—
+ schakelaar Rechts l———————-lamp——————l< diode——————-min—
 
+ schakelaar links ————————- lamp——————l< diode—————— min—
+ schakelaar Rechts l———————-lamp——————l< diode——————-min—
Oke, je hebt dus een diode in serie gezet met je lamp.
Het enige dat je hiermee bereikt is dat de spanningsval over de diode zorgt dat je lamp zo'n 0,7 volt minder zal krijgen. Met een rimpel doet het helemaal niks.
 
Een weerstand zal het voltage niet afvlakken wel het vermogen dus ik denk niet dat dat de oplossing is

Een weerstand is een elektrische component die de eigenschap elektrische weerstand heeft. Het is een voorwerp dat dient om de doorgang van elektrische stroom te bemoeilijken, er weerstand aan te bieden, met als gevolg een spanningsval over de weerstand.
Spanningsval betekent dat je het voltage verlaagt.

Weerstand (component) - Wikipedia
 
Hoe kan het dan dat met het contact aan ze goed werken en bedoel je dat ze constant branden als het contact uit is?
Een dynamo is een wisselstroom generator, je gelijkrichter maakt er een gelijkspanning van maar er kan toch een rimpel over blijven.
Mijn inziens zou ik toch die diode plaatsen, voor die paar cent kun je de gok wel wagen dat er een lekstroom is die door de diode word gesperd.
Willem wat ik bedoel met bij alleen contact aan zonder lopende motor dat deze knippers werken zoals ze behoren te werken dus geen problemen zodra ik de motor start gaan ze vreemd doen
Ik ga het proberen met een diodes te plaatsen bij mijn knipperlicht indicator op het dashboard
 
Je hebt geen diode nodig. je moet eerst uitzoeken wat het probleem is en niet zomaar wat gaan doen omdat iemand anders dat ook ooit heeft gedaan die geen flauw benul had waarom.
Wat doen die raw's als je ze op de accu aansluit?
Als ik de RAW rechtstreeks aansluit werken ze perfect
Als ik het schema zo bekijk komt de plus bij elkaar bij de indicator wat het zou kunnen veroorzaken ,de kosten van de diodes zijn het niet om te testen
blijft het wel vreemd dat het op de juiste manier werken stopt wanneer de motor is gestart
 
De zwarte kwam van de indicator op het dashboard, de rode ging naar de rechts en de gele naar links.
Zo ben ik van mijn probleem afgekomen.
 

Bijlagen

  • C4FF0274-8AAD-4958-A121-947668D9CC28.jpeg
    C4FF0274-8AAD-4958-A121-947668D9CC28.jpeg
    266,6 KB · Weergaven: 40
Als ik de RAW rechtstreeks aansluit werken ze perfect

Werken ze ook goed als je ze met draaiende motor direct op de accu aansluit?

Even over je relais, de knipperlichten hebben een ingebouwd relais, en je hebt een ander relais geplaats.
Dat relais dat je geplaatst hebt, is dat een "gewoon" relais, of een relais met knipperfunctie?
Als het een relais met knipperfunctie is, dan zou je 2 regelaars hebben die tegen elkaar inregelen, misschien zit daar je probleem, maar dan vind ik het wel vreemd dat het probleem zich alleen met draaiende motor voordoet.
 
Ik mag dan werkelijk geen flauw benul hebben maar tot nu toe altijd m’n eigen storingen opgelost.
Maar jij had het probleem dat de andere kant ook ging knipperen i.p.v. aan een kant alleen.
Deze diodes heb je nodig als je maar 1 indicatielampje hebt en de andere kant knippert dan ook mee.
Volgens mij heeft TS een ander probleem.
 
Maar jij had het probleem dat de andere kant ook ging knipperen i.p.v. aan een kant alleen.
Deze diodes heb je nodig als je maar 1 indicatielampje hebt en de andere kant knippert dan ook mee.
Volgens mij heeft TS een ander probleem.
Dit fenomeen kwam alleen voor bij draaiende motor, de spanning van een accu is naar ik mag aannemen 100% gelijk. Op het moment dat de generator/alternator dan wel dynamo gezellig loopt mee te voorzien in spanning zou dit wel eens niet meer zo zijn ondanks de gelijkrichter. Ik heb toen de boel doorgemeten en op het wereld wijze web gezocht en naar aanleiding van mijn probleem kwam ik toch hier op dit forum terecht met als oplossing zoals ik deze nu heb toegepast.
Je kunt nu zeggen dat dit fout is en dat ik niet de oorspronkelijke fout heb opgelost maar als het symptoom voor mij de klacht is dan ben ik met het bestrijden van het symptoom toch er van af en doet alles het weer zoals het voor mij goed is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan