Led loop knipperlichten

ruudenirma

MF'er
1 jul 2008
171
8
Uitgeest
Hai ik heb een Triumph tiger 1050 uit 2007 die ik heb voorzien van led loop knipperlichten omdat ik dit echt een gaaf gezicht vind.
De knippers hebben een ingebouwd relais volgens de verkoper tevens heb ik een relais erbij gekregen voor deze knippers
Relais schijnt ook gebruikt te worden voor een Honda en zou weerstandonafhankelijk moeten zijn en heb deze dan ook vervangen voor de originele.

Zover gaat alles goed nu komt het vreemde als ik het contact aan zet zonder de motor te starten werken de knipperlichten helemaal zoals ze zouden moeten werken (gaaf gezicht)
Als ik de motor dan start Branden de eerste 3 leds constant en de laatste 3 leds niet en alle leds daartussen flikkeren als een gek dus het loopje is en compleet weg (geen gaaf gezicht)

Ik heb ook al wat topics gelezen over een diode bij je knipperlicht indicator te plaatsen wat mijn inziens niet hoeft daar de knippers met contact aan goed werken.
Wie heeft een idee waar het aan kan liggen alvast bedankt
 
Dit fenomeen kwam alleen voor bij draaiende motor, de spanning van een accu is naar ik mag aannemen 100% gelijk. Op het moment dat de generator/alternator dan wel dynamo gezellig loopt mee te voorzien in spanning zou dit wel eens niet meer zo zijn ondanks de gelijkrichter. Ik heb toen de boel doorgemeten en op het wereld wijze web gezocht en naar aanleiding van mijn probleem kwam ik toch hier op dit forum terecht met als oplossing zoals ik deze nu heb toegepast.
Je kunt nu zeggen dat dit fout is en dat ik niet de oorspronkelijke fout heb opgelost maar als het symptoom voor mij de klacht is dan ben ik met het bestrijden van het symptoom toch er van af en doet alles het weer zoals het voor mij goed is.
Ik zeg niet dat dat fout is. De diodes plaats je wanneer je 1 indicatielampje hebt waardoor de raw's allemaal gaan oplichten.
Ik lees nergens dat dat bij TS ook het geval is.
Als je motor niet loopt zal de spanning zo'n 12,7 volt zijn en wanneer de motor loopt zo'n 14 a14,5 volt
 
Ik zeg niet dat dat fout is. De diodes plaats je wanneer je 1 indicatielampje hebt waardoor de raw's allemaal gaan oplichten.
Ik lees nergens dat dat bij TS ook het geval is.
Als je motor niet loopt zal de spanning zo'n 12,7 volt zijn en wanneer de motor loopt zo'n 14 a14,5 volt
Oké, ik neem het van je aan. Hoop dat TS er mee geholpen is.
 
Zover een ieder bedankt voor de input ik zal van de week als eerste eens proberen het lampje van de indicator eens weg halen kijken wat er gebeurt als het probleem dan weg is ga ik een diode plaatsen als het probleem niet weg is een ander relais plaatsen als het dan nog niet weg is hebben we een uitdaging
 
wat ik gedaan heb in eerste instantie wilde ik het lampje loshalen blijkt het een led lampje te zijn dus dat ging niet daarom nadat de motor gestart was de gehele connector van de cockpit losgetrokken probleem bleef nog steeds hetzelfde dus een diode zou het probleem ook niet hebben opgelost daarna het relais vervangen mocht die toch stuk zijn helaas probleem blijft bestaan
Resumé
Bij contact aan heb ik loop knipperlichten
Bij contact en lopende motor flikkert het wel maar geen loop knipperlichten meer
Relais vervangen werkt niet
Knipperlicht indicator er even tussen uit gehaald werkt niet

Iemand nog een optie ????
 
Sluit die raw's eens aan op een regelbare voeding. dan kan je zien of het komt door de verhoogde spanning door het laden.
Heb je een meter zodat je de laadspanning kan meten?
 
Het kan zijn dat ik het mis heb, maar dit schoot me net te binnen;

Ik heb een setje van die Audi-loop-leds klaarliggen voor mijn motor. Als ik die aansluit op een losse accu om te zien wat het doet, werken de lampjes netjes. En dat zonder relais. Want ze werken op continu spanning, en niet op een telkens onderbroken spanning door een raw relais.

Als deze op mijn motor komen, zal ik wss relais er tussenuit moeten laten. Die dingen doen hun ding als ze continu spanning hebben hebben, relais dus niet nodig.

Voor jouw situatie: kan zijn door niet draaien van het blok, dat het relais in een stand blijft hangen, en feitelijk niet functioneert. Normaliter zou je dan een continu brandend lampje zien. Na starten vh blok gaat dan het relais wel werken.
In jouw situatie zou dit kunnen verklaren waarom het de ene keer netjes loopt (continu spanning), en na starten moeilijk gaat (relais in werking).
 
Het kan zijn dat ik het mis heb, maar dit schoot me net te binnen;

Ik heb een setje van die Audi-loop-leds klaarliggen voor mijn motor. Als ik die aansluit op een losse accu om te zien wat het doet, werken de lampjes netjes. En dat zonder relais. Want ze werken op continu spanning, en niet op een telkens onderbroken spanning door een raw relais.

Als deze op mijn motor komen, zal ik wss relais er tussenuit moeten laten. Die dingen doen hun ding als ze continu spanning hebben hebben, relais dus niet nodig.

Voor jouw situatie: kan zijn door niet draaien van het blok, dat het relais in een stand blijft hangen, en feitelijk niet functioneert. Normaliter zou je dan een continu brandend lampje zien. Na starten vh blok gaat dan het relais wel werken.
In jouw situatie zou dit kunnen verklaren waarom het de ene keer netjes loopt (continu spanning), en na starten moeilijk gaat (relais in werking).

Dat is makkelijk uit te sluiten: knippert het indicator lampje op t dash wel bij uitgeschakelde motor en ingeschakelde RAW? En bij ingeschakelde motor?
 
Heb je al een weerstand geprobeerd? Meet met je multimeter het voltage bij zowel in als uitgeschakelde motor, en reken daarmee uit hoeveel Ohm je nodig hebt.
Ten eerste zou dat aleen kunnen als de belasting continue hetzelfde zou zijn. Zodra de leds aan gaan gaat hij veel meer stroom gebruiken en zakt heel de spanning in elkaar. Als je spanning iets te hoog is kan je ook een diode in serie zetten. de spanningsval is dan 0.5- 0,7 volt.
Ten tweede, denk je ook niet dat een raw die gemaakt is voor op een motorfiets ertegen moet kunnen dat de spanning naar 14,5 volt gaat als de motor loopt?
 
Ik weet niet of je deze hebt want dan moet je je knipperrelais laten vervallen en doorverbinden.
Het knipperen doen ze op een vaste gelijkspanning. Wat Martell dus al zei.
4 stks Motorfiets Knipperlichten LED Stromend Water Blinker Motorfietsen Knipperende Lichten Staart Lamp Buigbare Stop Indicatoren E24 in 4 stks Motorfiets Knipperlichten LED Stromend Water Blinker Motorfietsen Knipperende Lichten Staart Lamp Buigbare Stop Indicatoren E24 van op AliExpress.com | Alibaba Groep
Sluit er eens een aan rechtsreeks op de accu en kijk of hij het blijft doen met lopende motor.
 
Ik weet niet of je deze hebt want dan moet je je knipperrelais laten vervallen en doorverbinden.
Het knipperen doen ze op een vaste gelijkspanning. Wat Martell dus al zei.
4 stks Motorfiets Knipperlichten LED Stromend Water Blinker Motorfietsen Knipperende Lichten Staart Lamp Buigbare Stop Indicatoren E24 in 4 stks Motorfiets Knipperlichten LED Stromend Water Blinker Motorfietsen Knipperende Lichten Staart Lamp Buigbare Stop Indicatoren E24 van op AliExpress.com | Alibaba Groep
Sluit er eens een aan rechtsreeks op de accu en kijk of hij het blijft doen met lopende motor.
hai rechtstreeks aangesloten op de accu doen ze het goed zowel met en zonder lopende motor stel ik haal het relais eruit dan blijft het vreemd dat de lichten het goed doen met alleen contact aan en zodra de motor loopt ze vreemd gaan doen
 
Ten eerste zou dat aleen kunnen als de belasting continue hetzelfde zou zijn. Zodra de leds aan gaan gaat hij veel meer stroom gebruiken en zakt heel de spanning in elkaar. Als je spanning iets te hoog is kan je ook een diode in serie zetten. de spanningsval is dan 0.5- 0,7 volt.
Ten tweede, denk je ook niet dat een raw die gemaakt is voor op een motorfiets ertegen moet kunnen dat de spanning naar 14,5 volt gaat als de motor loopt?
met een weerstand ook al getest zowel met oude als met het nieuwe relais en andere knippers in beide gevallen geeft het een vreemd licht
wat ik gemeten heb is het volgende met nieuwe relais
bij geen contact aan heb ik op de accu 12V
met contact aan
meet ik op de accu 12V
op de het knipper licht meet ik circa 10 a 11V en pulseert
en de indicator knippert
met contact aan
meet ik op de accu 14.5V
de indicator knippert
en nou komt het vreemde op de knipperlichten meet ik continu circa 11V????????????
 
misschien stom gedacht van me het relais zorgt er alleen maar voor het knipper effect dus 0V 11V 0V 11V als ik het relais verwijder en de polen van de stekker met elkaar verbind zou dat moeten kunnen lijkt me???
 
misschien stom gedacht van me het relais zorgt er alleen maar voor het knipper effect dus 0V 11V 0V 11V als ik het relais verwijder en de polen van de stekker met elkaar verbind zou dat moeten kunnen lijkt me???
ik werd door V.D.V op het spoor gezet en nu zo blij als een kind
wat heb ik gedaan relais eruit gehaald en een brug gemaakt op het aansluitblok daarna werkte het helemaal perfect,

er zijn dus verschillende relais met verschillende times/min in dit geval was het relais 50-90 en moest het zijn 50-120

allen hartelijk bedankt voor het meedenken en de input,toppertjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan