LED op!

-Twilight

MF veteraan
2 mrt 2004
4.385
2
Amsterdam
Heb een nieuw pimp LED achterlicht gekocht met ingebouwde knippers.. Heb nu alleen een probleempje met inbouwen: er zitten maar 5 draden aan. 3 die aan elkaar gebonden zijn en 2 losse.
't Lijkt me dat er minimaal 7 draden aan zouden moeten zitten, +,- en aarde voor het achterlicht en + en - voor elke afzonderlijke knipper.
Neem aan dat de 3 bijeengebonden draden inderdaad voor het achterlicht-gedeelte zijn, en dat de 2 overgebleven voor de knippers zijn. Iemand een idee hoe dat dan aangesloten moet worden? draadje op de + en de daardoor overgebleven - op massa :? Zat helaas ook helemaal niets van een beschrijving bij ofzo -O-
 
Heb een nieuw pimp LED achterlicht gekocht met ingebouwde knippers.. Heb nu alleen een probleempje met inbouwen: er zitten maar 5 draden aan. 3 die aan elkaar gebonden zijn en 2 losse.
't Lijkt me dat er minimaal 7 draden aan zouden moeten zitten, +,- en aarde voor het achterlicht en + en - voor elke afzonderlijke knipper.
Neem aan dat de 3 bijeengebonden draden inderdaad voor het achterlicht-gedeelte zijn, en dat de 2 overgebleven voor de knippers zijn. Iemand een idee hoe dat dan aangesloten moet worden? draadje op de + en de daardoor overgebleven - op massa :? Zat helaas ook helemaal niets van een beschrijving bij ofzo -O-

zit er nog verschil in de kleuren van de draden?
hoeveel draden lopen er nu naar je huidige achterlicht, remlicht en de 2 knippers? 7?

misschien dat alle - bij elkaar op mogen?
 
zit er nog verschil in de kleuren van de draden?
hoeveel draden lopen er nu naar je huidige achterlicht, remlicht en de 2 knippers? 7?

misschien dat alle - bij elkaar op mogen?


Die 3 aan elkaar zijn rood, wit en zwart, die 2 losse zijn oranje en groen. In de huidige situatie zitten er inderdaad 7 draden, 4 voor de knippers en 3 voor het achterlicht.
 
ik kom ook maar op 5 draden uit met het tellen

1 + achterlamp
2 + remlicht
3 + knipperlicht
4 + knipperlicht
5 -


De min van elke LEDvelichting moet gewoon op 1 draad ,dus zoals hierboven genoemd.
full
 
(Afbeelding)

En hoe heb je het nu aangesloten voor diegene onder ons die binnenkort ook zo'n pimp lamp willen monteren.



Inderdaad alles wat - is op één draad frotten.. De 2 overgebleven -draden van de originele knippers dus ook. Daarna verblind worden door het remlicht als je denkt het gewone licht erin te proppen- die 2 draadjes dus even omwisselen, en het werkt *O*
 
Ik heb gisteren ook mijn motor uitgerust met zo'n LED achterlicht (incl knippers), toch heb ik er voor de duidelijkheid losse LED knippers langs de nummerplaat zitten.

Ik zat me af te vragen of het mogelij is om de in het achterlicht zittende knippers ook aan te sluiten. Dus dubbel.
Het liefst zou ik het dan zo hebben zoals bij de ANWB wegenwacht auto's of ambulances.
Dus de originele (buitenste)knippers AAN = achterlicht-knippers UIT, originel knippers UIT = achterlicht-knippers AAN.

Kan iemand me vertellen hoe ik dat (makkelijk) kan doen?

Verder nog, ik heb de LED unit gehaalt bij de MOTOPORT, bij mij staat er een E13 keurmerk in, hoe kan ik zien dat dat een correct E keuring is?
Originele lichtunit bevat een E11 stempel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan