LED raw

Biker Mouse

MF'er
21 mei 2004
230
0
Venray
Heeft er iemand toevallig zijn/haar standaard richtingaanwijzer vervangen door andere? Bijvoorbeeld ipv een gloeilampje een aantal ledjes erin?
Post hier ff een foto (uit- en aantoestand) ik overweeg namelijk om mijn standaard raw te vervangen door iets dergelijks, in ieder geval kleinere, want die stand raw vind ik helemaal nix B|

Maar ik vind het best moeilijk om te kiezen; sommigen zeggen namelijk dat die led-knippers nogal slecht zichtbaar zijn en de veiligheid niet echt ten goede komen :?

Bij deze:

UIT en AAN

full

Zoals je kunt zien, erg fel :+

Of een weerstandje erbij solderen.

Dit sneller knipperen komt, omdat het wattage veel lager is van LED's dan een normaal gloeilampje. ;)

De led knipperlichtjes heb ik besteld bij www.Louis.de
Zie er goed uit :9~ , en branden erg fel. Zichtbaarheid voor alles. :}

Waarom loopt iedereen toch te k*tten met die kl*te weerstanden c.q. kachels? |(
(sorry voor het taalgebruik.)
Ik heb al in meerdere topics aangegeven: vervang het originele knipperrelais door een belasting onafhankelijk relais. Veel eenvoudiger te monteren, geen prutswerk (lees solderen) en je hoeft geen goed plekje te zoeken voor die weerstanden (die krengen worden loei heet)
En mocht je later iets met je knippers aan de voorkant willen doen, aansluiten en klaar is klara :+

Heeft er iemand toevallig zijn/haar standaard richtingaanwijzer vervangen door andere? Bijvoorbeeld ipv een gloeilampje een aantal ledjes erin?
Post hier ff een foto (uit- en aantoestand) ik overweeg namelijk om mijn standaard raw te vervangen door iets dergelijks, in ieder geval kleinere, want die stand raw vind ik helemaal nix B|

Maar ik vind het best moeilijk om te kiezen; sommigen zeggen namelijk dat die led-knippers nogal slecht zichtbaar zijn en de veiligheid niet echt ten goede komen :?

Yep! Ik heb bij m'n Gixxer zowel het achterlicht, remlicht en RAW's gecombineerd in twee lampen.
Eigen bouwsel. Nou ja: een beetje van Maggi Conrad en een beetje VFX en de rest van mezelf.

Klikkerdeklik

De led knipperlichtjes heb ik besteld bij www.Louis.de
Zie er goed uit :9~ , en branden erg fel. Zichtbaarheid voor alles. :}

Waarom loopt iedereen toch te k*tten met die kl*te weerstanden c.q. kachels? |(
(sorry voor het taalgebruik.)
Ik heb al in meerdere topics aangegeven: vervang het originele knipperrelais door een belasting onafhankelijk relais. Veel eenvoudiger te monteren, geen prutswerk (lees solderen) en je hoeft geen goed plekje te zoeken voor die weerstanden (die krengen worden loei heet)
En mocht je later iets met je knippers aan de voorkant willen doen, aansluiten en klaar is klara :+

Ik snap alleen niet zo waarom ze zo loeiheet worden :?
Je zet die dingen toch altijd maar heeeeeel eventjes aan. Langer dan een halve minuut heb ik ze nog nooit laten branden. Dus met die warmte zal het vast wel meevallen.
Maar idd, het knipperrelais is wel een degelijkere oplossing. Nadeel is dan weer wel, je ziet niet in je display dat je knippers sneller knipperen als er één uitgevallen is. Dus controle van je lampjes is dan wel noodzakelijker. Heb je LED's, dan is dat helemaal geen probleem. Die dingen zijn over het algemeen niet verrot te krijgen.

Ik snap alleen niet zo waarom ze zo loeiheet worden :?
Je zet die dingen toch altijd maar heeeeeel eventjes aan. Langer dan een halve minuut heb ik ze nog nooit laten branden. Dus met die warmte zal het vast wel meevallen.

Als je ze (maar) 4 maal laat knipperen, houdt jij ze al niet meer vast hoor :+
Dus dat valt niet mee

Maar idd, het knipperrelais is wel een degelijkere oplossing. Nadeel is dan weer wel, je ziet niet in je display dat je knippers sneller knipperen als er één uitgevallen is. Dus controle van je lampjes is dan wel noodzakelijker.

Lekker boeien :Z

Bij deze:

UIT en AAN

(Afbeelding)

Zoals je kunt zien, erg fel :+

Heb je dan nu ook een foto onder een hoek van 60 graden ofzo?

Want dat is het probleem van leds. Als je er recht voor staat geven ze allemaal veel licht. Maar als je er niet recht achter staat word het snel minder.

En die koekblikker die links (of rechts) achter je rijd moet ook zien dat je je richtingaanwijzer aanhebt.

Terug
Bovenaan Onderaan