Led relais

JeroenTripleR

Rookie
10 feb 2019
27
6
Hey motor vrienden,

Ik heb een probleem en misschien kunnen jullie mij hier bij helpen.
Ik heb nieuwe knipperlichten op mijn motor gezet (die uitlopen van binnen naar buiten)
Nu doe ze niet wat ze horen te doen.
Heb veel gelezen over relais en weerstanden volgens velen is een relais de beste en snelste oplossing. Deze besteld en omgewisseld voor het originele relais, maar de knippelichten doen nog steeds niet wat ze horen te doen. Een maatje van me had het zelfde probleem en heeft er zelf nog een weerstand tussen gezet. Ik ben van mening dat het nieuwe relais hier voor moet zorgen. Wat denken jullie en wat kan ik eventueel nog meer proberen?
 
Lekker duidelijk zo.... geen idee wat ik nu moet doen. Waarom lees je zo veel over alleen het standaard relais in je motor wisselen voor een nieuw led relais en dat het dan prima werkt?
 
Bij mij deden led knipperlichten het ook met standaard knipperrelias, alleen knipperde die veel sneller.

Je kan gewoon een led knipperrelias erop zetten, of een flasher kasje.

Deze heb ik erop gezet, dan knippert die normale snelheid

Knipperrelais Universeel 12V DOP 3x
Nee. Eerst lezen, dan adviezen geven. :t :)

Het gaat om raw's met een loopfunctie. In die dingen zit zelf al een regelaar die zorgt voor het 'knipperen'. Daar moet gewoon 12v op, ipv relais.

Heb zelf ook van die dingen klaar liggen tbv aanstaande motor. Relais uit t houdertje, twee draadjes doorverbinden. Wss blijft dan mijn verklikker in het dashbord permanent branden ipv knipperen, maar dat is geen probleem. Of ik zet zelf in dat sub circuitje nog een relais.

Ik ga er vanuit dat het die loop raw's (audi style, ook wel genoemd) zijn.
 
Lekker duidelijk zo.... geen idee wat ik nu moet doen. Waarom lees je zo veel over alleen het standaard relais in je motor wisselen voor een nieuw led relais en dat het dan prima werkt?
Omdat standaard led raw's werken op een relais. Alleen niet op de ouderwetse relais. Wel op de modernere.

Als jij loop raw's hebt, heb je weer iets aparts gekocht. Geeft niet, maar het is net anders dan 'gewoon'.
 
Nee. Eerst lezen, dan adviezen geven. :t :)

Het gaat om raw's met een loopfunctie. In die dingen zit zelf al een regelaar die zorgt voor het 'knipperen'. Daar moet gewoon 12v op, ipv relais.

Heb zelf ook van die dingen klaar liggen tbv aanstaande motor. Relais uit t houdertje, twee draadjes doorverbinden. Wss blijft dan mijn verklikker in het dashbord permanent branden ipv knipperen, maar dat is geen probleem. Of ik zet zelf in dat sub circuitje nog een relais.

Ik ga er vanuit dat het die loop raw's (audi style, ook wel genoemd) zijn.
Oké die lampen ken ik niet, werk dus anders, dan heb ik niks gezegd
 
Volgende stap voor ts is het raw relais vinden.

Afhankelijk van het type kunnen we zo zeggen hoe het (vrij simpel) doorverbondrn kan worden.

Omdat het relais zowel voor achter en dash bediend, gaat t wel meteen voor al die lampjes. Daarom vroeg ik of er zowel voor als achter die loop raws komen.
 
Martell, dat betekent er geen synchronisatie tussen voor en achter is? Dashboardlampje zal toch wel uitgaan op het moment dat je de knipperts uitdrukt...
 
6C9BF8C0-825E-4F82-B8F8-5477B2502EBB.jpeg
3C078675-4263-40AA-90E5-6AD785335378.jpeg
 
Volgende stap voor ts is het raw relais vinden.

Afhankelijk van het type kunnen we zo zeggen hoe het (vrij simpel) doorverbondrn kan worden.

Omdat het relais zowel voor achter en dash bediend, gaat t wel meteen voor al die lampjes. Daarom vroeg ik of er zowel voor als achter die loop raws komen.
Er zitten zowel voor als achter raw led
 
Als ik t goed zie; die twee rode stekkertjes doorverbinden. Witte stekker in kabelboom vd motor. Ronde relais weglaten. Zwarte (massa?) kabel weglaten.
 
Ik zal vanavond even kijken, dat losse stekkertje word nu niet gebruikt want de relais zit rechtstreeks in een houder in de motor. Daaronder zullen dan wel de 3 kabeltjes lopen, zal wel even een foto maken. Alvast bedankt!
 
Ik zal vanavond even kijken, dat losse stekkertje word nu niet gebruikt want de relais zit rechtstreeks in een houder in de motor. Daaronder zullen dan wel de 3 kabeltjes lopen, zal wel even een foto maken. Alvast bedankt!
Oh ok. Iets anders dan het plaatje dat je gaf dus....

ff snel: L en X (of B en L) doorverbinden, in de kabelboom vd motor. Even overbruggen dus. Relais weglaten.

Als je verklikkerlampje in dashbord hebt, blijft dat wel uit.


21145.jpg

705.44.55_1.jpg
 
Oh ok. Iets anders dan het plaatje dat je gaf dus....

ff snel: L en X (of B en L) doorverbinden, in de kabelboom vd motor. Even overbruggen dus. Relais weglaten.

Als je verklikkerlampje in dashbord hebt, blijft dat wel uit.


21145.jpg

705.44.55_1.jpg
Het verklikkerlampje blijft niet uit maar gaat continue branden als de raw is ingeschakeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan