LED strip op - rond helm?

in sommige gevallen zal zo'n strip wel nut hebben. Hoeveel motoren hebben het remlicht niet samen bij het achterlicht in zitten. soms licht dat remlicht dan zo weinig extra op dat het het normale achterlicht bijna niet overstemt.

dan zou zo'n extra led strip tpv onderzijde kentekenplaat wel enig nut hebben

:Y
In de dragerplaat van m'n topkoffer heb ik een rijtje rode powerled's gezet als tweede remlicht. Ik vind het zelf wel eens lastig om te zien of er nu geremd wordt of niet bij gecombineerde achterlichten/remlichten, nu valt het wat beter op als ik rem.
 
Klopt - daarom heb ik ook een extra LED remlicht onder de bagagedrager geschroefd. Is eigenlijk ook een rem- en achterlicht, maar het achterlichtgedeelte is niet aangesloten en daardoor is het effect bij het remmen m.i. duidelijker.
 
tsjonge, zitten wel een aantal storende "mago" reacties tussen. wacht maar...totdat het een keer mis gaat. veiligheid boven alles. kenbaar niet voor iedereen. donker gekleed , blijkbaar is er stoer uitzien en doen belangrijker. ga vooral zo door. iets serieuzer mag best.
 
LED Strips kopen | Snel in huis & Alles op voorraad | LedLampenDirect

Is het een idee om zo een strip op je helm te kleven en te gebruiken? (knipperend of vast)
Ik dacht aan een "halo" of zo een "engelenring", vooral als het donker is zou dit de motorrijder doen opvallen.

Het is volgens mij verboden om extra verlichting op je moto te bouwen, maar hoe zit het met je helm of jas?

(rood / blauwe combinaties laten we best achterwege)

Dag,
Ik zou wel zo'n ding willen hebben, maar dan in de uitvoering die net boven op de helm zit.
Zoals destijds de Saint had. Een aureool van/voor heiligen.
Rijden we allemaal als levende RK-heiligenbeelden rond.
We zijn dan onze eigen beschermheilige.
Ik vind het wel wat hebben. O-) O-) O-) O-) O-) O-) (zoiets dus)
Mhg, FreBa
 
LED Strips kopen | Snel in huis & Alles op voorraad | LedLampenDirect

Is het een idee om zo een strip op je helm te kleven en te gebruiken? (knipperend of vast)
Ik dacht aan een "halo" of zo een "engelenring", vooral als het donker is zou dit de motorrijder doen opvallen.

Het is volgens mij verboden om extra verlichting op je moto te bouwen, maar hoe zit het met je helm of jas?

(rood / blauwe combinaties laten we best achterwege)


Neander,

ik denk dat Belgen gewoon rijles en bijles moeten nemen. Ik hou er absoluut niet van om te generaliseren, maar Belgie is gewoon gevaarlijk. We rijden er regelmatig in, en door, met de auto, en altijd met de verlichting aan. Ik heb in Belgie nooit het idee dat men weet wat men doet of gaat doen. Het is volslagen onvoorspelbaar. Hier in Nederland heb je ook eikels, maar meestal zie je redelijk ver vantevoren wat iemand voor geks gaat uithalen. Bij jullie niet. Dus al ga je als rijdende kerstboom verkleed, het zal niet veel gaan helpen, ben ik bang...

We zitten ook regelmatig in Frankrijk. Daar rijden ze hard en stevig door, maar daar kun je op anticiperen. In Griekenland kunnen ze er ook wat van, maar daar ga je als langzamere een beetje aan kant van de weg zitten. Ook goed te doen. In Belgie zitten we altijd met witte knokkels, en altijd weer blij als we er doorheen komen zonder schade .............
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dit is enkel REFLECTIE, wat wel kan ondersteunen, maar ik denk dat iets wat uit zichzelf licht geeft, nog beter zal opvallen.
De sterkte van daylight running lights zal het niet kunnen hebben, toch niet in dunne strips en/of door de batterij van de moto gevoed.
Hele late reactie, maar die Le Mans wagens hebben toch echt verlichte nummers en reclame op de auto's staan.. Het is dus geen reflectie..Is heel erg cool om in het donker voorbij te zien komen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan