LED strip op - rond helm?

Zo'n LED strip op je lul.

Kan de dame in de porsche cabrio naast je goed zien of je haar aantrekkelijk vindt *(en hoeveel cm aantrekkelijk dan wel).

:+ :+ :+
 
Zo'n LED strip op je lul.

Kan de dame in de porsche cabrio naast je goed zien of je haar aantrekkelijk vindt *(en hoeveel cm aantrekkelijk dan wel).

:+ :+ :+

Zo zonde dat je dan zo'n rol moet kopen, want op mijn stok is maar ruimte voor twee lampjes... ;)

Overigens zien blikkers mij prima. Ik zag ze nog allemaal netjes bezorgd door hun vooruit kijken toen ik even wilde testen of m'n helm nog goed was :+
 
Is het een idee...

NEE! Foute LED verlichting in het verkeer is ongelofelijk irritant. Een hoop LED's (ook in auto's) regelen de intensiteit met pulsbreedtemodulatie, hetgeen betekent dat de LED ca 100 keer per seconde aan en uit gaat waarbij de 'aan tijd' (duty cycle) de intensiteit bepaalt. Als je de gewoonte hebt in het verkeer rond te kijken door snel je ogen te draaien ipv je hele hoofd wordt een knipperende LED meerdere keren op je netvlies geprojecteerd, dus je ziet hem (door persistence of vision) bijvoorbeeld 5 of meer keer. Ik vind het vreselijk, zie al zie PWM LED's als strepen. Dus wat mij betreft: alleen goedgekeurde LED's, geen rommel.
 
Laatst bewerkt:
NEE! Foute LED verlichting in het verkeer is ongelofelijk irritant. Een hoop LED's (ook in auto's) regelen de intensiteit met pulsbreedtemodulatie, hetgeen betekent dat de LED ca 100 keer per seconde aan en uit gaat waarbij de 'aan tijd' (duty cycle) de intensiteit bepaalt. Als je de gewoonte hebt in het verkeer rond te kijken door snel je ogen te draaien ipv je hele hoofd wordt een knipperende LED meerdere keren op je netvlies geprojecteerd, ergo je ziet hem (door persistence of vision) bijvoorbeeld 5 of meer keer. Ik vind het vreselijk, zie al zie PWM LED's als strepen. Dus wat mij betreft: alleen goedgekeurde LED's, geen rommel.
Oh, dat is wat ik wel eens zie... Tussen de file door lijtk er inderdaad soms wat te knipperen bij een paar auto's. En het is altijd bij van die LED-achterlichten. Dus ook de standaard versies die ze met auto en al verkopen zijn niet altijd even goed. Hopeloos irritant inderdaad... :r
 
Als het ervoor zorgt dat koekblikkers eindelijk eens KIJKEN naar motorrijders, ...

Onzin, iemand die niet kijkt heeft gewoon geen enkele kans je te zien, of je nu met een paarse, een fluricerende of een lichtgevende helm rijd, niet kijken omdat je ergens anders mee bezig bent = niet zien. Wel kijken maar de motorrijder zit in je dode hoek = nog altijd niets zien.

Als je wilt zorgen dat automobilisten je beter zien moet je zorgen dat de autofabrikanten eens stoppen met de als maar breder wordende "veilige" raamstijlen (en dus Giga-dode hoeken), met het volduwen van auto's met DVD-spelers en andere afleidend speelgoed etc.

Of jij je zelf nu vol hangt met lampjes, in een fluoriscerend berenvel op de motor gaat zitten of voor mijn part in de blote kont rond rijdt zal de gemiddelde automobilist leiden tot ernstige oxidatie op zeer genante plaatsen: Hij merkt er namelijk niets van op de momenten waarop jij beter gezien wilt worden. Wel ziet íe na afloop een andere afleidingsfactor voorbij komen (waardoor íe weer even niet let op ander verkeer)

Kort samen gevat: extra lampjes = -O-
 
Laatst bewerkt:
Het mag steeds gekker worden.
Je kunt je licht aan doen als je rijdt.
Wie niet goed kijkt ziet jou toch niet.
Dan kun je een fluo-vestje aantrekken.
Wie niet goed kijkt ziet jou toch niet.
Dan kun je LED'jes op je helm zetten.
Wie niet goed kijkt ziet jou toch niet.
......

Ik heb jaren in Frankrijk gewoond.
Daar moesten motorrijders reflecterende strips op hun helm hebben.
(Ik weet niet of het nog zo is)
Dat helpt nogal! Voordat die reflectors nut hebben moet de koekblikker (achter- of tegenligger) al met groot licht rijden.
En dat moet-ie niet doen, als hij achter je rijdt, of als tegenligger.
Dus het was kul.

Gister reed ik met licht op, van Born naar Maastricht en terug.
Twee keer ben ik bijna aangereden. Beide keren had ik voorrang, in ondubbelzinnige situaties.
Die mensen keken dus niet goed.
Dan kan ik 5000 soorten licht op de motor zetten, fluo-vestje aantrekken, op m'n kop gaan staan en dubbeltjes poepen, maar wat ik ook zou kunnen bedenken, die mensen keken niet goed.
En zullen wel vaker niet goed kijken.
Daar helpt geen "technische" oplossing voor.

Billy the Kid hierboven schreef al hetzelfde, nu, ik heb wel eens dat ik reageer en niet een hele topic lees.
Hij heeft groot gelijk, (en ik ook :) )
Groeten,
Eduard
 
Laatst bewerkt:
Onzin, iemand die niet kijkt heeft gewoon geen enkele kans je te zien, of je nu met een paarse, een fluricerende of een lichtgevende helm rijd, niet kijken omdat je ergens anders mee bezig bent = niet zien. Wel kijken maar de motorrijder zit in je dode hoek = nog altijd niets zien.
Als je wilt zorgen dat automobilisten je beter zien moet je zorgen dat de autofabrikanten eens stoppen met de als maar breder wordende "veilige" raamstijlen (en dus Giga-dode hoeken), met het volduwen van auto's met DVD-spelers en andere afleidend speelgoed etc.
Of jij je zelf nu vol hangt met lampjes, in een fluoriscerend berenvel op de motor gaat zitten of voor mijn part in de blote kont rond rijdt zal de gemiddelde automobilist leiden tot ernstige oxidatie op zeer genante plaatsen: Hij merkt er namelijk niets van op de momenten waarop jij beter gezien wilt worden. Wel ziet íe na afloop een andere afleidingsfactor voorbij komen (waardoor íe weer even niet let op ander verkeer)
Kort samen gevat: extra lampjes = -O-

Goeie opmerkingen.

Veel mensen bewegen hun hoofd wel, maar kijken gewoon niet.
We leren immers dat we de examinator moeten laten zien dat we kijken, maar écht kijken leren we niet......
Al dost een motorrijder zich uit als de vleesgeworden Fluoboy, al hang je lichtgevende gieters aan je pak, als mensen niet kijken zien ze dat ook niet......
 
Het verschil tussen kijken en waarnemen. Ze kijken wel, maar ze nemen je niet waar omdat je niet in het verwachtingspatroon valt... dus dan ben je onzichtbaar.
 
haha, dit topic deed me denken toen ik 4 jaar geleden op me scooter reed en toen had ik dit op me helm:

BOOSTER Windlight Zwart

bij deze is het boven de 40km/h dat de ledjes gaan knipperen. als je harder gaat rijden blijven ze constant branden!

1x aangehouden door een motoragent omdat hij het een geweldig ding vond :P en ook nog eens extra veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Niet nieuw - weliswaar geen LED maar : helm met zwaailicht

Waargenomen worden blijft een kwestie van kansberekening.

De vraag of je zo'n installatie op je helm plakt (of een fluovestje aantrekt) is een afweging tussen de kans waargenomen te worden (die je met zoiets verhoogt, hoe minimaal ook - al zijn er altijd "niet-kijkers", er zijn ook medeweggebruikers die wel kijken maar toch niet waarnemen) en het gevoel er nogal belachelijk uit te zien ;)
 
Laatst bewerkt:
in sommige gevallen zal zo'n strip wel nut hebben. Hoeveel motoren hebben het remlicht niet samen bij het achterlicht in zitten. soms licht dat remlicht dan zo weinig extra op dat het het normale achterlicht bijna niet overstemt.

dan zou zo'n extra led strip tpv onderzijde kentekenplaat wel enig nut hebben
 
Als je wilt zorgen dat automobilisten je beter zien moet je zorgen dat de autofabrikanten eens stoppen met de als maar breder wordende "veilige" raamstijlen (en dus Giga-dode hoeken),

Verdorie ja!
Ik merk dat inderdaad vaak. Als ik op pad moet voor mijn werk krijg ik een huurwagen (of short-lease) mee.
Veel verschillende nieuwe modellen dus.
Niet normaal hoe weinig glasoppervlak er nog in zit. en mega-C-stijlen! |( |( |(

Schuin achter je zie je niets.
en dat allemaal vanwege een stelletje over het paard getilde vormgevers!
|( |( |( |( |( |(

Meestal kijk ik bij een 5deurs trouwens PRECIES tegen de B stijl aan bij het opzij kijken (ik heb vrij lange stelten en zit relatief ver naar achteren)
 
Heb ca. 6 jr. geleden een remlicht ontworpen voor op de (uiteraard achterzijde) helm.
Dit met name omdat bij heel veel motoren het remlicht redelijk laag zit.
Heb daar patent op gekregen en een aantal prototypes laten maken. Met KNMV en verkeerspolitie enz.
gesproken en demonstraties gegeven. Een remlicht op de helm is hetzelfde als het derde remlicht van de auto. Resultaat helaas alleen maar tegenwerking en dan met name van de verkeerspolitie en al die organisaties en bonden die het zogenaamd zo goed voor hebben met de veiligheid van de motorrijder. In andere (echte) motorlanden als Frankrijk en Italie was men gelukkig meer enthousiast. Ook de helmproducenten zagen niets in het idee terwijl het draadloos wordt aangestuurd en heel weing stroom verbruikt. Gr. Fokker
 
Terug
Bovenaan Onderaan