Led verlichting probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 mrt 2010
10
0
ik heb led verlichting aangesloten op mijn motor maar werkt niet goed

ik heb H 7 led aangesloten maar eerst gecontroleerd met acculader dat was goed en branden heel vel maar op de motor branden ze maar matig (kan erin kijken) das volgens mij niet goed moet er misschien een weerstand tussen geplaats worden zodat hij wel heel vel gaat branden?

ook mijn led achterlichten werken nog niet goed ze branden wel maar als ik de rem inknijp dan gaan ze uit wat moet ik hier aan doen?
full
 
Stoer spul man! waar heb je ze vandaan?

En over het minder felle branden: Controleer eens of de stekkers niet rot zijn vanbinnen? dat was mij overkomen nml. Heb er even geen foto van maar door een steeds hogere overgangsweerstand zijn de stekkers uiteindelijk gaan smelten.
 
ik ken dat spul, ze zijn ook niet duur. ben alleen ff de site vergeten waar ze te bestellen waren :(

check idd je bekabeling, led branden door STROOM, niet door spanning, een weerstand wil je juist NIET, probleem is dat je bekabeling schijnbaar nu een te hoge weerstand geeft nl.

hang ze anders voor de zekerheid eens rechtstreeks aan je motoraccu, dan sluit je direct het een en ander uit.

branden ze dan wel weer netjes, dan is het duidelijk een probleem in het gedeelte tussen motoraccu en lampunit (bekabeling/relais)...

zou je als je het voor elkaar hebt een fotootje willen plaatsen van het lichtbeeld wat je met deze lampen krijgt?
ik heb zelf namelijk ook zitten twijfelen om deze lampen te monteren.... maar twijfelde vanwege het mogelijke verstoorde lichtbeeld...
 
Laatst bewerkt:
Heb je het ook geprobeerd met DRAAIENDE motor? door interne weerstand van de bedrading en schakelaars gebeurt het vaak genoeg dat je bij de koplampfitting geen 12 volt haalt, zeker niet wanneer de motor niet draait. Voor een halogeenlamp maakt dat wat minder uit, maar voor een LED is het dan al snel echt te weinig.
 
led branden door STROOM

Over het algemeen nemen leds VEEL minder stroom dan een H7 (of normale gloeilamp).

Waar dit op lijkt is dat er een stukje elektronica in het elektrische cirquit niet voldoende belast wordt en daarom niet goed werkt.

Je ziet dit verschijnsel ook met het aansluiten van Led-knippers op een ouder type motor. De oplossing hier is dan om een 8ohm weerstand (25w) parallel over de desbetrffende led te schakelen om voldoende belasting voor de electronica te creëren.

Of dat hier ook de oplossing is weet ik niet maar 't is wel een leuk experiment!

Suc6

Albert
 
Vergeet het effect van deze Led "lampen" maar. De lichtopbrengst is vele malen minder dan van je halogeenlamp.

Maar het belangrijkste is dat je koplamp/reflector zo ontworpen is dat hij met een H7 het beste effect geeft. Met dat Led gedrocht wat je nu hebt gaat dat niet goed werken.

Over je test op de acculader. Zo'n acculader levert onbelast (zonder accu) een relatief hoge spanning, die wel 17-18V kan bedragen. Dat Led gedrocht is nauwelijks een belasting, dus de spanning op je Led was wss. gewoon te hoog. Als je ze op de motor gebruikt zal de maximale spanning 14,5V bij draaiende motor zijn. Dat is een stuk lager als op de acculader.

Led lampvervangers die in een gloeilampfitting geplaatst moeten worden zijn nooit een volwaardig alternatief. Als je Led verlichting goed toe wil passen, dan moet je vanuit het basisontwerp beginnen om Led in te designen.
 
Laatst bewerkt:
qua lichtopbrengst zouden ze volgens adverteerders meer lichtopbrengst moeten hebben als een halogeen...

of dat zo is? geen idee, maar ik ben van plan binnenkort eens zon lampje te halen om te proberen, kost waar ik ze wil kopen maar 8,- per stuk voor een h4 vervanger
 
Het is zeer waarschijnlijk dat je de led's gesloopt heb met de acculader. Door een hoge spanning op led's te zetten krijgen ze een veel te hoge stroom. Dit zal de leds versneld laten verouderen. Met hele hoge spanningen (acculader) kan dit binnen enkele seconden meer dan 50% van je lichtopbrengst kosten.
Led's zijn hier echt heel gevoelig voor. Echter, als de fabrikant een fatsoenlijke voeding had ingebouwd dan was dit niet gebeurd!
 
qua lichtopbrengst zouden ze volgens adverteerders meer lichtopbrengst moeten hebben als een halogeen...

of dat zo is? geen idee, maar ik ben van plan binnenkort eens zon lampje te halen om te proberen, kost waar ik ze wil kopen maar 8,- per stuk voor een h4 vervanger
Verhoudingsgewijs heeft een LED inderdaad meer lichtopbrengst maar om bij benadering te weten hoeveel moet je ook het echte vermogen (verbruik) van de LEDs weten. LED geeft grofweg per Watt 10x zo veel licht als een gewone gloeilamp en 5x zo veel als halogeen.

Dus een LED-ding van 10 Watt moet bijna zo veel licht geven als een halogeen van 60 Watt.

WARMTE is de grote vijand van LEDs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu gevonden waar mijn knipperlicht relais zit op mijn scooter zit in cockpit gebouwd en kan niet verwijderd of veranderd worden dus mijn ledknipper relais ken ik dus niet gebruiken pas niet in mijn cockpit en kan ook niet ledlampen inbouwen jammer maar das het risico van het vak ....maar ik heb misschien nog kans dat mijn led knipperlichten wel kan laten werken als ik daar een Resistors 50W 6ohm voor LED lamp tussen zet en mijn H 7 led lamp ...weet iemand of dit gaat werken?? en heb iemand al hier ervaring mee??
 
ik heb nu gevonden waar mijn knipperlicht relais zit op mijn scooter zit in cockpit gebouwd en kan niet verwijderd of veranderd worden dus mijn ledknipper relais ken ik dus niet gebruiken pas niet in mijn cockpit en kan ook niet ledlampen inbouwen jammer maar das het risico van het vak ....maar ik heb misschien nog kans dat mijn led knipperlichten wel kan laten werken als ik daar een Resistors 50W 6ohm voor LED lamp tussen zet en mijn H 7 led lamp ...weet iemand of dit gaat werken?? en heb iemand al hier ervaring mee??
Je hebt voor iedere led-raw een weerstand nodig van 6,8 ohm minimaal 20watt
 
Minilm.the box heb ik ze vandaan (china) .de koplamp (licht) is feller voor een tegenligger en vallen meer op in het verkeer.
Dus over dag ideaal.
Maar s avonds heb ik minder licht waar ik het wil hebben. Flinke verstrooing van het beeld maar dat komt door dat de koplamp is ontworpen voor een h4 lamp natuurlijk.
9 € plus stads licht led en verzending
 
mini in the box levert wel verschrikkelijke troep.
Heb daar ook ledlampen gekocht en ben niet zo blij met de zooi. Combi rem/achterlicht verkeerd gepoold door die rare chinezen. Draadjes omzetten loste het probleem wel op. Dat is wsch ook waarom je licht uit gaat als je remt.

Je ziet dit verschijnsel ook met het aansluiten van Led-knippers op een ouder type motor. De oplossing hier is dan om een 8ohm weerstand (25w) parallel over de desbetrffende led te schakelen om voldoende belasting voor de electronica te creëren.

Je kunt beter een belasting onafhankelijk relais monteren. Dan knippert je lampje weer goed. Dat je niet meer niet aan de knipperfrequentie dat je lampje stuk is moet je op de koop toe nemen. Een beetje motorrijder controleert toch regelmatig zijn verlichting.

Het lijkt me trouwens wel heel sterk dat je in je scooter dat relais niet kunt vervangen. Draadjes los halen en je relais ergens anders plakken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan