LED verlichting speed triple

5 jul 2009
31
0
Apeldoorn
Een vraag:

Ik heb twee weken geleden een "nieuwe" speed triple gekocht.
Nu zat er op deze motor aan de achterzijde een achterlicht-unit met daarin ook de knipperlichten en het is led verlichting.
Aan de voor kant zitten gewoon knipperlichten met een gloeilamp.

Nu is het zo dat de knipperlichten aan de voorzijde het heel zwak doen, moet ik aan de voorzijde ook LED knippers hebben?
 
Een vraag:

Ik heb twee weken geleden een "nieuwe" speed triple gekocht.
Nu zat er op deze motor aan de achterzijde een achterlicht-unit met daarin ook de knipperlichten en het is led verlichting.
Aan de voor kant zitten gewoon knipperlichten met een gloeilamp.

Nu is het zo dat de knipperlichten aan de voorzijde het heel zwak doen, moet ik aan de voorzijde ook LED knippers hebben?
kijk eerst eens hoeveel vermogen(Watt) de gloeilampjes vóór zijn.
moet ergens tussen de 16 en 23 Watt zijn.

en heel misschien heeft de vorige eigenaar de voorschakel en/of LED knipperlichten verkeerd aangesloten
 
zwak branden is vaak een massa-probleem. Dus meet even door of er bij ingeschakelde knipper 12v op de + staat (multimeter: + op +draad en - op massapunt) en meet daarna (met niet-ingeschakeld contact) of de - voldoende massa maakt (multimeter: de ene meetdraad op de min-kabel van de knipper en de andere meetdraad op een massapunt op je blok oid en dan weerstand meten: moet nul zijn). Doormeten en evt kabel repareren is goedkoper. Knipper-relais heeft alleen invloed op de knipper-frequentie en andere (led-)knippers kopen en lost waarschijnlijk dit probleem niet voor je op, maar hee het is jouw geld natuurlijk. Succes iig. edit: sorry ff wat foutjes eruit gehaald
 
Laatst bewerkt:
Je weet gauw genoeg of er onderweg iets verloren gaat door (overgangs-)weerstand, als je de meetpennen op de plus en min van het brandende lampje zelf zet; is de gemeten spanning lager dan de spanning op de accupolen dan zit er weerstand tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan