LED verstralers

ErikM1972

Rookie
25 jul 2018
16
0
Burum
Goedendag,

Ik ben van plan een setje verstralers te monteren op mijn motor. Nu heeft deze set 3 opties. normaal, groot en flash licht. De eerste 2 opties is geen probleem, maar die flash optie vind ik niks. Elke keer als je de lamp uit doet en weer aanzet, gaat hij naar de volgende instelling. De kabel die er aan zit is een + en - kabel, er zit geen schakeldraad bij zeg maar.
Heeft iemand een idee hoe deze flash optie valt te omzeilen. Leverancier weet het ook niet. Ook al nagevraagd bij een andere leverancier, maar krijg hier geen goed antwoord op. Misschien moet er iets op het circuit worden losgesoldeerd of iets dergelijks, geen probleem, maar kan 0,0 info hierover vinden of krijgen.

Erik
 

Bijlagen

  • LED.jpg
    LED.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 33
Ik denk niet dat er iets anders op zit dan een paar keer te schakelen.
Vraag het anders eens bij Ali. Misschien hebben die een oplossing.
 
@ daddyphilipsen.. het vergroot wel de zichtbaarheid door wat extra verlichting op de motor te hebben. Die verstralers vormen dan een driehoek in combinatie met je stadslicht en dan lijk je breder.. dus beter zichtbaar (ervan uitgaand dat mensen ook daadwerkelijk kijken) Mits goed afgesteld zijn ze niet verblindend.

Voor de TS: Kijk eens naar een setje degelijke "Ver"stralers

Om meer te kunnen zien zelf:
LED werklamp verstraler 1500LM

Om beter gezien te worden:
10 watt verstraler rond
 
@ daddyphilipsen.. het vergroot wel de zichtbaarheid door wat extra verlichting op de motor te hebben. Die verstralers vormen dan een driehoek in combinatie met je stadslicht en dan lijk je breder.. dus beter zichtbaar (ervan uitgaand dat mensen ook daadwerkelijk kijken) Mits goed afgesteld zijn ze niet verblindend.

Voor de TS: Kijk eens naar een setje degelijke "Ver"stralers

Om meer te kunnen zien zelf:
LED werklamp verstraler 1500LM

Om beter gezien te worden:
10 watt verstraler rond
ruim 5x duurder voor minder licht.
Wat is het voordeel?
Deze kunnen nooit minder strooilicht geven dan die van ali.
 
De zichtbaarheid vergroten?

Laat mij niet lachen.

Weet je hoe groot, geel met heel veel verlichting en toeters en bellen een ambulance is?
En ook die worden volledig over het hoofd gezien. En politieauto's en brandweer wagens.
20% van de koekblik ridders zit met zijn/haar bakkes toch alleen maar in de mobiele telefoon.

Ga er maar gewoon van uit dat ze je niet zien. Dat is een stuk beter voor je gezondheid.
Niet een paar verwarring zaaiende verblindende goedkope shit lampen

En verstralers mag je alleen voeren bij heel slecht zicht of in het donker als je er werkelijk niemand mee verblind.
Dus net als met groot licht.
Je mag het dus vrijwel nooit voeren.
 
De zichtbaarheid vergroten?

Laat mij niet lachen.

Weet je hoe groot, geel met heel veel verlichting en toeters en bellen een ambulance is?
En ook die worden volledig over het hoofd gezien. En politieauto's en brandweer wagens.
20% van de koekblik ridders zit met zijn/haar bakkes toch alleen maar in de mobiele telefoon.

Ga er maar gewoon van uit dat ze je niet zien. Dat is een stuk beter voor je gezondheid.
Niet een paar verwarring zaaiende verblindende goedkope shit lampen

En verstralers mag je alleen voeren bij heel slecht zicht of in het donker als je er werkelijk niemand mee verblind.
Dus net als met groot licht.
Je mag het dus vrijwel nooit voeren.

"(ervan uitgaand dat mensen ook daadwerkelijk kijken)"

En mijn verwarrende shit lampen werken perfect 's nachts voor wat extra licht, ik ben er tevreden mee.
 
Laatst bewerkt:
Ja en dat de rest totaal verblind wordt interesseert niet. Maar ja dat is de moderne maatschappij.
Ikke ikke ikke en de rest bekijkt het maar.

Jij kan niet beoordelen of iemand die verder op rijdt wel of niet verblind wordt. Daar is de afstand te groot voor maar niet voor dat licht van je lampen.

Even voor de beeldvorming. Een gloeiende sigaretten peuk zie je nog op meer dan een kilometer afstand. Laat staan dat irritante witte led licht.
 
Lekker makkelijk gezegt hoor ik hier goedkope zooi.
Nou menig gek besteld lampen van 500 euro werkelijk voor 2 lampen dat betaal je in je leven toch niet. de leverancier zal ze op zijn porsche hebben zitten denk ik.
Dus als men nog eens een opmerking heeft over zooi. dan ben je een appelflap .
Ik heb ook die zooi besteld hahah ben benieuwd
 
Lekker makkelijk gezegt hoor ik hier goedkope zooi.
Nou menig gek besteld lampen van 500 euro werkelijk voor 2 lampen dat betaal je in je leven toch niet. de leverancier zal ze op zijn porsche hebben zitten denk ik.
Dus als men nog eens een opmerking heeft over zooi. dan ben je een appelflap .
Ik heb ook die zooi besteld hahah ben benieuwd

Die ‘gek’ heeft wel een stel lampen met een lichtbeeld dat je ook kan gebruiken in de bouw om zaken uit te lijnen, en een levensduur die langer is dan die van het voertuig zelf. LED verlichting is in dat opzicht echt geniaal omdat je in 99% de gevallen exact krijgt waar je voor betaalt.
 
Lekker makkelijk gezegt hoor ik hier goedkope zooi.
Nou menig gek besteld lampen van 500 euro werkelijk voor 2 lampen dat betaal je in je leven toch niet. de leverancier zal ze op zijn porsche hebben zitten denk ik.
Dus als men nog eens een opmerking heeft over zooi. dan ben je een appelflap .
Ik heb ook die zooi besteld hahah ben benieuwd

De Wesem lampen die ik eerder linkte zijn echt van topkwaliteit.. Heb hiervoor ook china lampen gehad ala 15 euro/stuk... maar de afwerking/lichtopbrengst van de lampen die ik nu heb (50 euro/stuk) zijn vele malen beter. Ook de verbinding is netjes door middel van een Deutsche DT connector.
 
Ik heb dezelfde, geven een hoop licht, ik heb ze precies in het midden aan de bovenzijde afgeplakt en redelijk ver naar beneden afgesteld zodat ik zeker weer dat ze niet verblinden.

Dat je er extra door opvalt weet ik wel zeker. Bijv. bij filerijden in het donker. Ik rij meer auto dan motor en dan zie je met zo'n driehoek dat er een motorrijder aankomt waarbij de meeste enkele koplamlen opgaan in het autoverkeer achter je.

Daarom, en omdat ik ze gaaf vind, heb ik ze zelf op de motor gezet. Toen ik na aansluiten zag dat het lampje geen cutoff had heb ik dat dus zelf gedaan. Iets minder mooi maar wel zo prettig.

Er zijn trouwens handleidingen of instructies te vinden waarbij de knipperfunctie uit gezet word.

Ff zoeken dus, heb het filmpje niet bekeken:
 
Lampen die de levensduur van je motor overtreffen hoor ik hier de marketing praten ..................?:}*O*
Niet aan gedacht toen ik het las maar...
Een gemiddelde levensduur van 35.000 uren en een overall gemiddelde snelheid van 50 km/h betekend al 125.000 km voor de led kapoet is.
Is dit gemiddelde voor zowel de lamp als de snelheid een beetje naar de werkelijkheid geschat?
 
ja dat is dus marketing led lampen halen nooit de gehaalde brand duur zelfde als normale lampen maar goed ieder zijn ding

De verkoop is blij met tien stuks is toch mooi 5000 euro voor paar lichtjes , gaat hij bij mij wel uit .....
 
Ik heb dus ook de goedkope lampjes uit het begin van dit topic.
Helemaal mee eens dat die knipperstand allemachtig irritant is. Als de schakelaar drie standen zou hebben is het niet zo'n probleem. Maar het is gewoon aan/uit en dan maar afwachten of de boel knippert of continu brandt. Of als je pech hebt knippert één kant wel en de andere kant niet. Je bent dus overdag constant je poot voor die lamp aan het houden om te kijken wat ie doet.
Dus lampen zonder fratsen kopen die alleen aan of uit kunnen wat mij betreft!
Deze lampen helpen voor je eigen zicht ook maar weinig vindt ik, misschien ietsje beter zicht in de berm. Aan het grote licht voegen ze weinig toe.
Wel denk ik dat ze je zichtbaarheid vergroten (vooral overdag) en als je ze flink omlaag richt hoef je daar volgens mij niemand mee te verblinden en kunnen ze altijd aanblijven.
En als dan in plaats van tien procent van het andere volk op de weg 15 procent je aan ziet komen is dat toch winst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan