leder outfit onderhouden

Sniper

MF veteraan
13 dec 2001
2.453
0
België / Bornem
Na 2 grote ritten wordt het tijd dat ik m'n nieuwe lederen pak effe onderr handen ga nemen.
Er hangen ondertussen al enkele gevleugelde lijken aan m'n pakkie... (en ik let nog zo goed op ;) )
Dus hoe krijg ik makkelijk deze viezigheid eraf ?
En natuurlijk, moet ik het pak inwrijven met een lederbalsem of een ander en beter produkt?
Momenteel is het nog niet zoveel gedragen, omdat het nog maar net gekocht is, dus is het nog wat stijfjes. Hoe krijg ik die stijfheid er wat uit? (buiten het natuurlijk regelmatig te dragen)
Bestaat er hier een speciaal produkt voor om het ledere zachter te maken of niet?

Uw antwoord tegemoet ziende, groet ik u blablabla...
 
Heb eens spul gekocht bij dealer.. Kon ik na wassen erop smeren en hoefde ik er niet af te poetsen/wrijven.. Ideaal, want op poetsen zit ik niet echt te wachten :(

2 a 3 x per jaar inderdaad.. Ook de ritssluitingen even insmeren. Gaat allemaal stuk soepeler dan.
 
Tja, sinds dat ik het topic gelezen heb dat vrouwen gek zijn op mannen in een lederen pak wil ik er steeds op mijn best uitzien hé. ;) :P

dan zal je toch een kam moeten meenemen of je helm ophouden he sniper ;)

En de vrouwen geilen misschien op leren pakken, (moet zelf bekennen, op weg gisteren naar sint-niklaas een dame mogen bewonderen in zwart dainese pakje achterop een R1 en :9~ ) maar van dat geluidje uit zo'n Bos uitlaat krijg ik natte dromen :z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de een of andere vloeibare ledercreme (bij safe gehaald). Doe m'n pak daar om de twee tot drie weken mee schoonmaken/invetten:

1) aangedroogde vliegenlijken krijg je er nooit meer af. Ze lijken ook niet weg te willen rotten :?
2) leer blijft lekker soepel
3) leer blijft redelijk waterdicht
 
WEG OMA!

ik krijg de vliegen er ook moeilijk af, heb net mn pak ff ingevet maar ik vind het maak (...) werk.

nog iemand goede tips? (ja vaker in vetten dat weet ik ;) )

GR NEMO!

(tip: koop geen pak met wit er in :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan