Lederen motorpak repareren.

Phoenix83

MF'er
29 aug 2021
124
94
Emmer-Compascuum
Goedenavond.

Ik heb even een vraagje met betrekking tot het laten repareren van een lederen motorpak.

Ik heb een poos terug een lederen motorpak (combipak) gekocht, en helaas is mij hiervan de rits om het pak aan elkaar te ritsen kapot gegaan.

Mijn vraag is : weet iemand een goed naaiatelier o.i.d. in de buurt van Emmen die zo een rits kunnen vervangen ?
Daarbij komt dat een eventuele nieuwe rits iets ruimer ingezet dient te worden, omdat hij eigenlijk NÉT iets te kort is.

Ook vraag me ik me even af of het echt noodzakelijk is om zo een dergelijk pak aan elkaar te ritsen, of dat het ook los kan/mag worden gedragen. Het gaat om een pak van het merk Spyke.
 

Bijlagen

  • IMG_20210712_210407.jpg
    IMG_20210712_210407.jpg
    402,3 KB · Weergaven: 50
  • IMG_20210712_210118.jpg
    IMG_20210712_210118.jpg
    387,5 KB · Weergaven: 48
  • IMG20210712205048.jpg
    IMG20210712205048.jpg
    385,7 KB · Weergaven: 51
Gewoon ff proberen bij de lokale schoenmaker, die zijn geschoold en ervaren in leerreparaties. Ik heb wel eens een racehandschoen laten repareren bij de schoenmaker om de hoek.

Een rechte rits in een lap leer naaien lijkt me veel eenvoudiger dan gepruts met een schoen.

Aan elkaar ritsen is wel echt veiliger, afhankelijk van hoe je precies glijdt, houdt dat je middel bedekt.
 
Ik heb dit voor je gevonden:

Atelier Annelies, Nieuw-Weerdinge​




Naam: Atelier Annelies
Adres:
NOORDVEENKANAAL NZ 2
Postcode/Plaats:
7831 AV Nieuw-Weerdinge
Land:
Drenthe
Telefoon:
0591 521018
Ze schrijft dat ze leren riemen maakt, tentenritsen inzet enz. Lijkt me iemand met een zware machine.
Ik ken haar niet verder,..
 
Ik heb dit voor je gevonden:

Atelier Annelies, Nieuw-Weerdinge​




Naam: Atelier Annelies
Adres:
NOORDVEENKANAAL NZ 2
Postcode/Plaats:
7831 AV Nieuw-Weerdinge
Land:
Drenthe
Telefoon:
0591 521018
Ze schrijft dat ze leren riemen maakt, tentenritsen inzet enz. Lijkt me iemand met een zware machine.
Ik ken haar niet verder,..
Klopt, die heb ik inderdaad ook al een keer benaderd per mail, maar woont dus inmiddels in IJmuiden kreeg ik terug, en doet op dit moment geen reparaties en aanpassingen.
 
Daar begint het langzaam wel al op te lijken inderdaad 😂 volgens mij is het echt een uitstervend vak aan het worden, in ieder geval hier in de buurten.

Ik vind het gewoon zonde om dat pak nu maar zo te laten wegstoffen.

Ik heb zelf ook regelmatig achter een industriële naaimachine gezeten, maar die heb nu nu helaas niet meer in mijn bereik 😛
 
Hmm... Daar zou ik binnenkort eens even langs kunnen crossen. Die was ik volgens mij nog niet tegengekomen. Waarschijnlijk omdat ze geen webpagina hebben, klik ik meestal wat snel door.
 
Hmm... Daar zou ik binnenkort eens even langs kunnen crossen. Die was ik volgens mij nog niet tegengekomen. Waarschijnlijk omdat ze geen webpagina hebben, klik ik meestal wat snel door.
Als ik de naam zo zie is dat een Turkse familienaam, ik heb hier in mijn woonplaats erg goede ervaringen met een naaiatalier van een Turkse familie. Ze hebben een erg dik leren motorbroek toen van een nieuwe rits voorzien. Ongevraagd had hij nog wat stiksels in het kruis versterkt echt fantastisch werk. Ik hoop dat jij dat ook krijgt.
 
k Heb erg goede ervaringen gehoord van vrienden met firma Verheul in Vroomshoop. Is ook niet naast de deur bij Emmen, maar dichterbij dan bijv. Tiger Leathers. k Weet zeker dat zij jou kunnen helpen. Succes!
 
Thanks Allen. Ik zal eens even gaan kijken welke het gaat worden. Ik heb momenteel wel een pak, maar doordat ik flink aan het afvallen ben, zit dat pak aardig aan de ruime kant nu :P vandaar dat ik die andere wil laten repareren, omdat die qua pasvorm een stuk beter zit. Voor het lessen wil het eerst nog wel denk ik. Dus heb nog even de tijd :Y
 
MJK in Oudenbosch, niet in de buurt een fijn bedrijf maakt en vermaakt al mijn motorklleding.
 
Udin in de Kolhoopstraat heeft mijn motorhandschoen ook netjes gerepareerd. Hij (zijn vrouw doet uiteindelijk het werk) begint wel altijd met: "nou, wel erg moeilijk. Ik denk dat het niet kan..."
 
Udin in de Kolhoopstraat heeft mijn motorhandschoen ook netjes gerepareerd. Hij (zijn vrouw doet uiteindelijk het werk) begint wel altijd met: "nou, wel erg moeilijk. Ik denk dat het niet kan..."
Ik zal er binnenkort eens even heen rijden. Ik hoop dat ik ook fatsoenlijk kan uitleggen aan ze wat exact de bedoeling is. Aangezien de rits iets ruimer moet worden ingezet :P en het is uiteraard te hopen dat er dan ook weer een heavy duty rits in wordt gezet. Anders wordt het een van de bovenstaande opties. (Of uiteindelijk maar een nieuw pak :+)
 
Ik zou in ieder geval kiezen voor een bedrijf wat ervaring heeft met motor kleding. Het vergt iets andere technieken dan een keer de naaimachine er overheen halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan