Ledjes in dashbord

kawamuis

Rookie
21 mrt 2003
11
0
Brummen
Hoi,

Heeft iemand al eens gekleurde ledjes in een dashbordje (of hoe je zoiets op de motor noemt) op een GPX600R ingebouwd? En wat is de werkwijze? Hoeveel ledjes heb je nodig? :? Ik weet er niet zo gek veel van, maar ik denk dat het verstandigste is om het dashboard via de kuipruit (die je er dan even afhaald) te benaderen.

Groetjes Annemieke
 
Een LED is niets meer dan een diode die in geleiding licht afgeeft.
12 volt LEDS bestaan niet daar zit een ingebouwde weerstand in.
De verschillende kleuren LEDS van tegenwoordig hebben ook andere spanningen.
De witte LED heeft een hogere spanning nodig van >3 Volt daarom als je LEDS aanschaft vraag er de specs bij of zoek ff op het internet.
Teller verlichting zou kunnen werken maar LEDS geven een bundeltje licht
dus die stralen niet als een lamp met als gevolg dat je Teller niet goed verlicht is daarom zijn er inderdaad lampfittingen met daarop een aantal bv blauwe leds
gemonteerd die deze straling nabootsen deze zou je dus in principe wel kunnen gebruiken.
Ik zag laats bij hein gericke in almere een plakstrip met daarin een aantal felle rode leds gemonteerd die je op je helm of jas kon plakken of als derde remlicht
daar zat ook een ontvangertje ingebouwd in combinaties met een LED Achterlicht/Remlicht met daarin een zendertje gebouwd.Dus als je remt zend het zendertje een signaaltje uit naar je ontvanger die in je plakstrip zit en gingen
je rode LEDS op de plakstrip ook oplichten.Grappig maarre nix voor mij ben geen kerstboom. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan