Ledknipperlichten op een Yamaha quad grizzly 700

fritskos

Rookie
17 okt 2009
2
0
hallo,

wie kan mij vertellen waar ik ergens de fout in ga met het vervangen van mijn standaard gloeiknipperlichten door ledknipperlichten.
op mijn quad yamaha 700 fi zaten de standaard door de dealer geleverde knipperlichten(4x 10w) en een knipperrelais met twee aansuitingen(L en B) waarop een rode draad en een bruine draad waren aangesloten.
Ik heb de 4 led knipperlichten(12v/0,4W per stuk) gemonteerd, en het relais vervangen door een speciaal ledrelais(12V/ 0,02A-20A) met drie aansluitingen(L,B en massa) (http://www.leds-buy.nl/knipper-relais-elb-p-799.html)
alles aangesloten, de relais hoor je knipperen maar de knipperlichten doen het niet.

wie kan mij vertellen waar ik in de fout ga.

groeten frits
 
ik heb ze nu aan de praat gekregen, maar ze knipperen nu alle 4 tegelijk terwijl ik bijv, naar links aan geef.
ik heb zowel links als rechts er een van mijn oude knipperlichten(12v/10W) bij de ledknippers(12v/0,4w) bij gezet en nu werkt het wel.
het lijkt dus alsof die leds dus te veel stroom krijgen, maar hoeveel?
moet er een weerstand tussen?

groeten, frits
 
ik heb ze nu aan de praat gekregen, maar ze knipperen nu alle 4 tegelijk terwijl ik bijv, naar links aan geef.
ik heb zowel links als rechts er een van mijn oude knipperlichten(12v/10W) bij de ledknippers(12v/0,4w) bij gezet en nu werkt het wel.
het lijkt dus alsof die leds dus te veel stroom krijgen, maar hoeveel?
moet er een weerstand tussen?

groeten, frits
Test (dubbelcheck): dashboard-verklikkerlampje wegnemen.

Als dat "helpt" (normaal knipperen) ja, op links en rechts elk een weerstand bijzetten alsof die zelf een pinker is; richtwaarde eersthogere handelswaarde boven (20W 12V = 1,666A = ruim 7) dus 8,2 Ohm, geëmailleerd/gecementeerd type minimaal 10W belastbaar.

Voor montage uitkijken met nabijliggende tupperware want wordt flink heet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan