Ledknipperlichtprobleem i.c.m. Xenon koplamp

Fabster

MF'er
27 mei 2007
58
0
Hallo,

Ik heb een klein probleem waar ik zelf ff niet meer uit kom. Ik heb ledknipperlichten gemonteerd, heb berekend dat er vermogensweerstanden van 8,2 ohm tussen moesten (4X). Op zich werkt dit prima qua felheid en knippersnelheid, totdat ik mijn dimlicht (xenon 8000K) inschakel. Dan beginnen de ledknippers weer snel en zwak te knipperen. Mogelijk een electrotechneut die weet wat er aan de hand kan zijn? Het gaat trouwens om een Suzuki GSX-R600 uit 1999!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Heb aan de massa niet geknoeit, zowel Xenon als ledknippers op de bestaande bedrading aangesloten..... En alles gesoldeerd...... dus slecht of los contact is niet mogelijk!
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste vermoeden is, dat door het inschakelen van zwaar licht de boordspanning in totaal daalt tot nagenoeg het kritische punt waarop LEDs uitfloepen.

Blijkt dit niet uit eenvoudige voltmeting op de accupolen met draaiende motor en alle verlichting ingeschakeld, dan is mijn tweede vermoeden: te dunne verbindingskabels en/of overgangsweerstand in verbindingen, kan zowel in min als plus optreden.

Dan meten hoeveel verlies er optreedt in de leidingen, als volgt:

1 voltmeter met de plus aan accuplus en met de min op plus van 12V-lamp(en) cq op het plus-12V-punt van de omvormer
2 voltmeter met de min op accu-min en met de plus op het minpunt/aardpunt van 12V-lamp(en) cq op het min-12V-punt van de omvormer

ALLE metingen uitvoeren met draaiende motor en ALLE verlichting ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost. Eigenlijk te stom maar goed...... Heb gisteravond nog even de accuspanning gemeten en deze was aan de lage kant, kennelijk toch teveel stroom verbruikt met aansluiten en testen van de knipperledjes! Heb de accu dus een nachtje onder de lader gezet en vanochtend weer gemonteerd. Nu knipperen de knipperleds perfect qua frequentie en felheid, zowel met als zonder ingeschakeld dimlicht en ook zowel met als zonder draaiende motor. Gelukkig was het maar een kleinigheidje, maar nu blijkt maar weer hoe snel je over de kleinigheidjes heenkijkt.

Willem bedankt voor je reacties!

Groeten.
 
Probleem opgelost. Eigenlijk te stom maar goed...... Heb gisteravond nog even de accuspanning gemeten en deze was aan de lage kant, kennelijk toch teveel stroom verbruikt met aansluiten en testen van de knipperledjes! Heb de accu dus een nachtje onder de lader gezet en vanochtend weer gemonteerd. Nu knipperen de knipperleds perfect qua frequentie en felheid, zowel met als zonder ingeschakeld dimlicht en ook zowel met als zonder draaiende motor. Gelukkig was het maar een kleinigheidje, maar nu blijkt maar weer hoe snel je over de kleinigheidjes heenkijkt.

Willem bedankt voor je reacties!

Groeten.
O; ja, zonder draaiende motor trek je al gauw met een koplamp erbij de accu zo ver leeg dat de drempelspanning van de LEDs wordt in zicht komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan