Leeftijd motorrijdend Nederland ?

Leeftijd


  • Totaal aantal stemmers
    264
Motorrijden hoeft niet eens verboden te worden, we sterven vanzelf uit.

Dat is precies wat de roverheid zou willen,het word voor de jeugd zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt
en de oudjes ruimen vanzelf wel een keer op.Verder zal het milieu schade en overlast excuus ook nog wel een keer
tevoorschijn getrokken worden om het laatste restje op te ruimen.
Dan blijven er alleen nog een paar elektrische motoren over.
 
Wat is er eigenlijk gebeurd in '97 dat zorgde voor zo'n enorme daling?

Invoering van het getrapte rijbewijs?
Tig keer examen doen om op een wat zwaardere motor te mogen rijden... (met de bijbehorende kosten)
 
Invoering van het getrapte rijbewijs?
Tig keer examen doen om op een wat zwaardere motor te mogen rijden... (met de bijbehorende kosten)
Die kwam pas in 2013, wat ook te zien is aan de cijfers.
Ik hoorde daar ook bij, had de keuze tussen een autorijbewijs of motorrijbewijs. Gezien die onzin gelijk maar mijn motor papiertje gehaald en pas 2 jaar later auto. :)

Maar in 1997 werd wel de 25kW regeling ingevoerd ben ik nu achter gekomen, blijkbaar wou geen enkele 18 jarige toen met 25kW rondrijden voor 2 jaar..? (en dat waren er dan een boel)
 
Mijn vader heeft tot zijn 82ste nog motor gereden. Vanaf zijn 18e. Toen kreeg hij last van zijn evenwichtsorgaan en was het gedaan met motorrijden.
Ik ben de 60 inmiddels ook al gepasseerd en rij ook al vanaf mijn 18e. Was voorlopig nog niet van plan om te stoppen....
 
Ik ben al blij als ik überhaupt 76 of 82 jaar kan worden en dan ook nog in zo'n goede gezondheid dat ik mag deelnemen in het verkeer. :}
 
Invoering van het getrapte rijbewijs?
Tig keer examen doen om op een wat zwaardere motor te mogen rijden... (met de bijbehorende kosten)

Idd het 25kW rijbewijs. 2 jaar verplicht op 25kW (34pk) rijden en max 0,16kW/kg. Maar wel na die 2 jaar zonder extra examens gewoon een normaal A-rijbewijs.
En in 2013 had je natuurlijk het A1- en A2-rijbewijs en daarom zie je ook zo'n piek in 2012. Even snel nog het motorrijbewijs halen ipv onnodig extra examens doen.
 
Ik ben al blij als ik überhaupt 76 of 82 jaar kan worden en dan ook nog in zo'n goede gezondheid dat ik mag deelnemen in het verkeer. :}

Gezond eten, geen stress, voldoende beweging, lekkere wijven, Q10 slikken als je boven de 40 bent en heel matig zijn met alcohol. En niet roken hoef ik niet te zeggen, want dat is killing.
 
Ik ben ook 70 en rij nog veel motor. Nog steeds met veel plezier. Moet er niet aan denken om te stoppen. Zit nog wel eens aan een Vmax te denken.
 
Gezond eten, geen stress, voldoende beweging, lekkere wijven, Q10 slikken als je boven de 40 bent en heel matig zijn met alcohol. En niet roken hoef ik niet te zeggen, want dat is killing.

Hoe ga ik die lekkere wijven uitleggen aan mijn vrouw? Die Q10 is wel een goede tip zodra ik de 40 ben gepasseerd. ;)
 
@Han S Het juist advies staat wel in je rijtje maar is wat ondergesneeuwd. Wat belangrijk is, is bewegen. En ook nog redelijk intensief. Daardoor blijf je in een goede conditie, maar het werkt ook goed voor je hersenen. Tijdens het bewegen neemt de bloeddoorstroming toe, ook min de hersenen. Mensen die voldoende bewegen hebben minder kans op dementie.
Wij zeggen hier thuis: zolang je je sokken nog staand aan kan trekken, kan je nog motorrijden. Dan is je evenwichtsgevoel nog goed dus.

Ik ben inmiddels 66 en ben sinds een jaar wat minder gaan rijden. Eerst reed ik 55 k km per jaar maar een jaar geleden overviel mij de begeerte van een cabrio en toen heb ik een motor verkocht en in een jaar 30 k met de cabrio gereden. Met de motor rij ik nu nog 25 k km per jaar. De huidige staat op 45k km en is van 2017. Dus ik doe het wat rustiger aan :). Misschien komt het ook omdat ik met pensioen ben en elke dag 10 km loop....

En de vrouw? Die reed 20k km in het afgelopen jaar...
 
Hoe ga ik die lekkere wijven uitleggen aan mijn vrouw? Die Q10 is wel een goede tip zodra ik de 40 ben gepasseerd. ;)

Ik gebruik al 40 jaar Q10 en dat is volgens mij een van de redenen dat ik leniger men dan menige 40er en nooit wat mankeer, ik word niet eens verkouden.
 
Ik gebruik al 40 jaar Q10 en dat is volgens mij een van de redenen dat ik leniger men dan menige 40er en nooit wat mankeer, ik word niet eens verkouden.
Ik rook als een schoorsteen,doe niet aan sport,en weeg 148kg,en ben nog zeer lenig en weet niet meer wanneer ik voor het
laatst verkouden ben geweest en ben 20jaar ouder:W;)
Een maat van mij is 1 jaar jonger ,gaat 2x per week naar de sportschool en vreet zijn eigen gek aan allerlei supplementen en
is regelmatig verkouden,heeft ieder jaar wel een keer griep en is lang niet zo lenig als ik.
 
Laatst bewerkt:
Idd het 25kW rijbewijs. 2 jaar verplicht op 25kW (34pk) rijden en max 0,16kW/kg. Maar wel na die 2 jaar zonder extra examens gewoon een normaal A-rijbewijs.
En in 2013 had je natuurlijk het A1- en A2-rijbewijs en daarom zie je ook zo'n piek in 2012. Even snel nog het motorrijbewijs halen ipv onnodig extra examens doen.
Precies, 1997, rond die tijd heb ik mijn A gehaald en toen was nèt de 25kW regeling ingevoerd. :/
 
Ik rook als een schoorsteen,doe niet aan sport,en weeg 148kg,en ben nog zeer lenig en weet niet meer wanneer ik voor het
laatst verkouden ben geweest en ben 20jaar ouder:W;)
Een maat van mij is 1 jaar jonger ,gaat 2x per week naar de sportschool en vreet zijn eigen gek aan allerlei supplementen en
is regelmatig verkouden,heeft ieder jaar wel een keer griep en is lang niet zo lenig als ik.

Ik weeg nog niet de helft van jouw gewicht, rook niet, drink hoegenaamd geen alcohol en beweeg genoeg.
 
Je poll heeft natuurlijk een sterke bias naar mensen die online zijn en ook actief op een forum. Daardoor mis je hele volksstammen (vnl. ouderen), de respondenten zullen systematisch afwijken van de totaalpopulatie motorrijders in NL. Leuk beeld voor het forum, zegt niets over de leeftijd van motorrijdend Nederland.

Wat jij vertelt, zeg ik ook in m’n openingspost......maar dan met wat minder woorden.
Je hebt zeker gelijk 👍
 
Ik rij al motor sinds ik 18 ben, nu tik ik net de 60 aan en denk niet aan stoppen.
Het rijden is wel anders dan in het begin, nu alleen nog vrije tijd rondjes anders reed ik altijd naar Mn werk.
 
Maar ben je nou 20 jaar ouder dan Jan?
Dan ben je vast de oudste MFer van allemaal. 8-)
Nee gelukkig niet,hoop het wel te worden,dus zal nog maar wat 2 takt rook inhaleren,is plantaardig dus gezond.:9~:+
1380689
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo al die statistieken moet geloven, behoor ik nu dus tot een van de grotere groepen-O-

Vanwege privacy regels zal ik mijn leeftijd niet noemen, maar kan wel vermelden dat ik ondertussen
al dik 24jaar rond hobbelt (weer en wind, op sneeuw na dan (iig niet bewust))
en nog lang niet in de buurt zit van Rossi zijn start nmr:+

Vindt het toch wel gaaf dat de 'oudjes' in de meest positieve zin van het woord nog steeds vrolijk voort hobbelen.
Had vroegah, in de tijd dat ik geen haar had en op Nike's door de 90's heen hobbelde, een motor maatje.
De beste man was gewoon niet bij te houden, beide rijdend op supersportjes.
En hij zat toen al tegen zijn pensioen leeftijd aan:}

Hoop kunnen leren van hem.
 
Heb ook gestemd :+

Na je 70ste motorrijbewijs inleveren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan