leeg kokende baterij

de kozze

Rookie
17 feb 2010
5
0
HOEVENEN
weet iemand wat te doen tegen een leeg kokende baterij van een GSX R van'91
Wanneer ik de spanning meet zoals in het werkplaats manuel beschreven staat is dit perfect in orde en toch is na ongeveer 1000 KM :( de baterij toe aan water bijvullen
 
TS geeft aan dat ie spanning gemeten heeft volgens WPHB. Dan mag ik toch aannemen dat ie ook bij hogere toerentallen gemeten heeft.

En als je dat nog niet gedaan hebt moet je dat maar eens doen. Motor starten, (even warmrijden) en dan stilstaand gas open en spanning meten. Als de gemeten waarde dan hoger is dan wat WPHB zegt is waarschijnlijk je spanningsregelaar kaduuk. Als die waarde wel goed is is het misschien je accu zelf...
 
Hoe hoog is de accuspanning na 12 uur rust? (met motor stop, zonder stroomverbruikers)
Hoe hoog is de accuspanning bij 3000-4000 tpm stationair, met licht aan?
Is de gebruikte voltmeter betrouwbaar?
 
Laatst bewerkt:
Sommige spanningsreglaars die defect zijn geven in koude toestand een perfecte spanning af, maar gaan rare dingen doen, zodra ze warm zijn. Meet dus niet alleen net na het starten, maar ook na een stuk rijden. en ook bij een verhoogd toerental. Meet eens bij 5 a 6000 rpm. En tevens ben ik benieuwd, wat de maximale laadspanning is die je meet.
 
Sommige spanningsreglaars die defect zijn geven in koude toestand een perfecte spanning af, maar gaan rare dingen doen, zodra ze warm zijn. Meet dus niet alleen net na het starten, maar ook na een stuk rijden. en ook bij een verhoogd toerental. Meet eens bij 5 a 6000 rpm. En tevens ben ik benieuwd, wat de maximale laadspanning is die je meet.

:^

En haal de stekker eerst even los, dan meten.
 
De stekker die aan de dynamodraden zit (rode en zwarte draadjes,zwarte stekker) wil nog wel eens slecht kontakt maken en verbranden.......mischien is het dat wel

Ik zelf ben nog nooit een kapotte dynamo of spanningsregelaar tegen gekomen bij een olie gixxer en ik ken er best veel in mijn omgeving
 
Kan best maar wat ook belangrijk is bij die fietsen is de plek waar de regelaar ze spanning van het bordnet meet .
Heb al eens een Gixxer hier binnen gehad waar na langdurig zoeken bleek dat er een behoorlijke spannings val zat tussen de Accu en de regelaar waardoor een perfect werken dynamo toch de accu deed koken .
De regelaar meten gewoon te weinig spanning op de draad.
was simpel op te lossen met een relais .
Dus bij het meten ook op de regelaar meten of daar de spanning is als op de accu .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan