Leeglopende achterband

Kaasszje

MF veteraan
25 okt 2002
4.749
15
Zoetermeer
Mijn achterband loopt op het ogenblik langzaam leeg.
Pomp hem steeds op.
Maar na een stukkie rijden, of gewoon een tijdje stil staan loopt deze een stuk leeg.

aangezien de band zelf nog helemaal prima is zou ik willen weten of ik hier iets tegen kan doen ?

Ik weet dat er vroeger spuitbussen waren welke een beschermende laag in je band spoten, zodat kleine gaatjes gedicht werden. Maar ik weet niet of dit spul nog bestaat en of dit goed werkte.

Alle idee-en zijn welkom
 
Ik heb hetzelfde met mijn achterband, ventiel al vervangen en aan de band zelf niks te zien.. Gelukkig krijg ik een nieuwe band van de dealer.

Maar die spuitbussen wil je niet gebruiken, is een soort schuim wat zich vasthecht aan de band en eventuele gaatjes afdekt, alleen jammer dat het ook aan je velg gaat zitten, bijeen nieuwe band kan je dus eerst je velg schoon gaan maken
 
Kan ook aan je ventieldopje liggen.
Er zijn al meerdere topics van.

Doordat je een hogere snelhied rijd met een verkeerd ventieldopje/of zonder
Word je ventiel door de druk , van een hogere snelheid, ingeduwd en loopt je band laag (langzaam.)

Was geloof ik een topic van een jongen met een ZX7r die op de autobahn constant zijn band moest oppompen.
suc 6
;)
 
ik rij nu voor de 2e maal met schuim in mijn band omdat deze binnen een dag een klein gaatje heeft gekregen en ik niet het geld heb om dan maar weer een nieuwe te kopen.
(dat doe je 2 keer en dan ga je ook goedkopere oplossingen zoeken)

Zit nog steeds dicht maar als je van plan ben lange stukken harder dan 140 te gaan rijden is het verstandiger een nieuwe band en ventiel te nemen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan