Leenmotor standaard???

Krijg jij een leenmotor mee???

  • NEE

    Stemmen: 2 13,3%
  • JA

    Stemmen: 1 6,7%
  • JA, met bijbetaling per KM

    Stemmen: 0 0,0%
  • JA, daarna alleen aftanken

    Stemmen: 10 66,7%
  • JA, voor vast bedrag

    Stemmen: 2 13,3%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Red Boll

MF veteraan
17 mei 2002
1.058
26
Ergens aan den IJssel
Ik moet een beurtje laten doen, normaal laat ik me ophalen en brengen met een koekblik.

Door een andere baas is dit zeker niet meer praktisch. En er een dag voor vrijnemen ga ik al helemaal niet doen. :?

Is het standaard om een leenmotor te vragen? Wat zijn de kosten hiervan naast de tank weer bijvullen?


* polletje toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Je kan het altijd vragen, maar is aan de dealer of hij jou er één mee geeft/mee kan geven.
(Betalen of niet doet er niet toe)

Zou dus vragen en erg zielig zijn dat je anders een erg groot vervoersprobleem heb.
 
Ik moet een beurtje laten doen, normaal laat ik me ophalen en brengen met een koekblik.

Door een andere baas is dit zeker niet meer praktisch. En er een dag voor vrijnemen ga ik al helemaal niet doen. :?

Is het standaard om een leenmotor te vragen? Wat zijn de kosten hiervan naast de tank weer bijvullen?
Nee niet standaard,maar na uitleg van je situatie zal een dealer je niet in de kou laten staan. kosten meestal de benzine!
 
Bij mijn dealer is het gebruikelijk om een leenmotor te reserveren. Zij rekenen een gering bedrag per kilometer. Erg makkelijk.
Vraag er gewoon naar.
 
Okay, ik zal eens een lieve telefoonstem O-) opzetten en hem eventjes bellen! Ik hoef maar een klein stukkie te rijden, maar ja, van Ridderkerk naar Capelle a/d IJssel ga ik niet effe lopen natuurlijk...

Voor die paar km's wil ik best wel betalen!
 
Bij mijn dealer geef ik ook altijd aan een 'leen'motor te willen. De kosten zijn idd gering. Ik betaal niet per km maar gewoon een vast bedrag. Het stukje afschrijving, de verzekering, ed. moeten immers ook voor die fiets betaald worden.
 
Ik krijg altijd een motor (of scooter...) mee, voor niks. Behalve de benzine dan. :)
 
Ik betaal altijd 15 pleuro en dat is t. Het is wel even een verassing wat je meekrijgt. Dat kan verschillen tussen een R1 en een 125 motorscootertje :P
 
12,50 per dag bij de Valkenier. Met ongelimiteerde kilometers...
dus eigenlijk 'huur' je dan die motor voor een laag bedrag :)

Ik kreeg een Suzuki XF650 freewind mee, een 1 cilinder allroad. Helaas 25kw, terwijl ik net die dag m'n zware rijbewijs had. Ach, volgende keer zal ik wel wat
zwaarders mee krijgen ;)

In elk geval heb ik er een leuk dagje van gemaakt met dat ding ;)
 
Ik heb meerdere motoren gekocht en in onderhoud gehad bij Roelof Thijs Motoren in Assen (en ook allerlei accesoires gekocht).
Vanaf mijn woonplaats naar Assen was toen meer dan een dik uur rijden. Ik kreeg daar - ondanks dus een goede klant te zijn - GEEN motor mee. Dus met onderhoud zat ik uren te wachten (dat was dan altijd op zaterdag).
Verder was het een goede dealer voor mijn Suzuki, maar dat ik geen leenmotor kon krijgen toen ik hem echt een keer nodig had, was het meteen een bekeken zaak. Ik ben er nooit meer geweest en naar MotoPort Zelhem gegaan (lekker dichtbij).
Bij MP Zelhem krijg je dus wel een leenmotor als je daar om vraagt. Een kleine vergoeding moet je wel betalen.


CAT
 
Ik betaal altijd 15 pleuro en dat is t. Het is wel even een verassing wat je meekrijgt. Dat kan verschillen tussen een R1 en een 125 motorscootertje :P

Waar breng jij je moto heen als ik vragen mag ???

Ik krijg nooit een leenmotor mee. daar doen ze neti aan bij hun :S
 
Okay, ik zal eens een lieve telefoonstem O-) opzetten en hem eventjes bellen! Ik hoef maar een klein stukkie te rijden, maar ja, van Ridderkerk naar Capelle a/d IJssel ga ik niet effe lopen natuurlijk...

Voor die paar km's wil ik best wel betalen!

Hé ciro, ga je toevallig naar "BenJan Motoren"? 99% kans dat je een leenmotor meekrijgt! ik had de eerste keer dat ik onderhoud liet doen een koekblik geregeld voor de terugreis, vraagt die goede man gewoon aan mij of ik interesse heb in een leenfiets?! (cb500) kosten: weer afgetankt terugbrengen :)
wereldzaak, die BenJan! snelle service en goeie koffie! :} :} :}

(of ga je naar "van kekem" ? =slechte koffie en een service om van te :r en het woord klantvriendelijk en ruilfiets kennen ze al helemaal niet :( (met uitzondering van de dames van de kleding afdeling :) )
 
voor mij is het net andersom

benjan :r

7 weken wachten dat de yzf weer terug in de stal staat

van kekem :}

gelijk terug en wat een service

en de fijne dames van de kleding
 
toen mijn ketting het begeven had hadden ze me bij vink motortrading aangeboden om zolang het duurde, de fiets die ik had ingerolen te rijden. (ze hebben standaard geen leenfiets tis geen grote zaak.)

das pas top!!! (ik heb overigens geen gebruik gemaakt van het meer dan genereuse aanbod, ik vond het beter dat ie in de showroom bleef staan zodat ze hem konden verkopen.)

vandaag weer heel de dag geweest, carburatie problemen.

nog niet helemaal opgelost maar wel een groot deel, gaan ze een afspraak voor me maken bij een dyno mannetje....netjes.
 
Ik krijg altijd standaard een leenfiets..

Ze weten dat de motor mijn enige vervoersmiddel is, en ik betaal er nooit iets extra's voor. Zit denk ik gewoon bij de prijs van het onderhoud in ! (En dat mag ook wel ;) )
 
Hé ciro, ga je toevallig naar "BenJan Motoren"?

NOOIT meer raden Fozzy! ;)

Ik normaal idd naar BenJan, ben er tot nu toe erg tevreden mee, heb er ook al wat kleding, tanktas, slot & helm gekocht...

Hein vind ik iid niet zo'n fijne zaak... Beetje onpersoonlijk, dan ga ik liever voor het "rommelige" van BenJan!
 
Beetje errug late reaktie maar ik heb dus voor nop een mooie oranje Honda (Firestorm??) meegekregen! Het was een beste V2 met een volgens mij een hoogst illegale uitlaat... Wat heb ik zitten lachen tijdens het rijden en vooral tijden het dichtgaan van de gashendel! BOOM BOOM BOOM! *GEWELDIG*!!!

1 Nadeel: Het dimlicht functioneerde niet, ik kon dus met groot licht terug rijden naar Benjan. Dat is minder prettig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan