leer allergie?

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Zijn er hier meer mensen met een leer allergie?
Volgens mij speelt deze allergie bij mij weer op..
15jr geleden al zeer licht erop getest. Donderdag wat snoeiwerk gedaan in de tuin, met ouwe leren handschoenen aan (wegens de grote stekels). En naderhand, bingo, eczeem!
Gód wat jeukt dat!
Ik draag meestal wel onderkleding onder m'n pak. Moet dan ook maar onderhandschoenen gaan dragen..
 
Zou dat niet met zweet te maken kunnen hebben? Ik draag een stalen Breil horloge aan mijn linkerpols en op hete dagen heb ik standaard last van eczeem op die pols. Als het afkoelt niet, dus lijkt me dat daar ook een deel van het probleem zou kunnen liggen?
 
Zou dat niet met zweet te maken kunnen hebben? Ik draag een stalen Breil horloge aan mijn linkerpols en op hete dagen heb ik standaard last van eczeem op die pols. Als het afkoelt niet, dus lijkt me dat daar ook een deel van het probleem zou kunnen liggen?


Goed kans van ja. Juist omdat het door de warmte gaat broeien krijg je, een soort, ecseem. Ik heb er ook wel eens last van. Maarja, een echte allergie kan ook. Je kan immers voor bijna alle allergisch zijn.
 
Zou dat niet met zweet te maken kunnen hebben? Ik draag een stalen Breil horloge aan mijn linkerpols en op hete dagen heb ik standaard last van eczeem op die pols. Als het afkoelt niet, dus lijkt me dat daar ook een deel van het probleem zou kunnen liggen?

DEnk het bovenstaande. Heb zelf al jaren eczeem op mijn benen, en bij warm weer + zweten (motorbroek in de zon enzo, geen leer) heb ik er veel meer last van.
 
Onder invloed van zweet, komen chromaten vrij uit leer. Die zijn dan ook vaak bron van allergie.
In oude metalen dingen zat vaak nikkel; óók bron van allergie (bij mij ook); oa horloges, gespen, kettingen, etc. Nu is het echter, verplicht, nikkelvrij.
Nikkel en chromaat allergie gaan vaak samen. Hoera..
Zweten is dus zéker van invloed! Maar dan had het nu zo'n beetje over moeten zijn. Heb er nog steeds, evenveel, last van. Ondanks hormooncreme etc. Denk dat leren stuur, pook en bekleding niet helpen.
Vaak is het een combi hoor, en en en. Iets dat je huid kwetsbaar maakt (wondjes, droge huid, kou, etc) en een trigger. De ontvetter voor luchtfilter zal bij mij ook bijgedragen hebben..
 
Laatst bewerkt:
Onder invloed van zweet, komen chromaten vrij uit leer. Die zijn dan ook vaak bron van allergie.
In oude metalen dingen zat vaak nikkel; óók bron van allergie (bij mij ook); oa horloges, gespen, kettingen, etc. Nu is het echter, verplicht, nikkelvrij.
Nikkel en chromaat allergie gaan vaak samen. Hoera..
Zweten is dus zéker van invloed! Maar dan had het nu zo'n beetje over moeten zijn. Heb er nog steeds, evenveel, last van. Ondanks hormooncreme etc. Denk dat leren stuur, po62 en be23ed5ng vd a4t6 n5et he3-en..


numlock :Y
 
wat ik toch lees |( |(
_O- _O-

@yana: wil je persé leren handschoenen? Er zijn toch ook modelletjes van textiel met veel carbon enzo?
Ik had zelf voor de winter van die hele dunne handschoentjes voor onder m'n normale handschoenen en dat was best te doen, ik weet niet of het in de zomer lekker is eigenlijk.
 
Oja, da's ook wel een oplossing. En in leuke kleuren te krijgen mocht het nodig zijn. *D
 
De tuin is ook een bron van allergenen. Bestaat de kans dat je voor een bepaalde plant gevoelig bent, ipv de leren handschoen?
 
veel planten en struiken kunnen oorzaak zijn. maak voo de grap eens wat krassen op je onderarm en wrijf daar eens een paar verdachte plantenblaadjes op stuk. zet het op komt het daarvandaan. gebeurt er niks. is het waarschijnlijk het leer. reactie het hevigste na ~20 min
 
Laatst bewerkt:
De tuin is ook een bron van allergenen. Bestaat de kans dat je voor een bepaalde plant gevoelig bent, ipv de leren handschoen?
:^
Ik bijv. voor tulpenbollen. Was wel ff een wtf-momentje. _O-
 
Laatst bewerkt:
is heel vervelend, leerallergie.

Ik heb er ook vaak last van. ga je 's avonds uit, drink wat biertjes en dan val ik thuis in slaap met mijn schoenen aan. Als ik dan wakker wordt dan heb ik heel erg last van hoofdpijn. Dit trekt gelukkig gedurende de dag langzaam weg als ik met pantoffels aan op de bank lig.
 
Ik heb die plant amper aangeraakt. Ik had die leren hanschoenen aan. Het was zo'n rode bessenplant/struik. Met grote stekels aan de takken. Ben verder niet bekend met plant overgevoeligheid. Zou ook niet verklaren waarom ik er nu nóg, 2 dagen later, last van heb. Ben niet meer in de buurt ervan geweest. Leer had ik vroeger al reactie op (heel licht) en dat blijft opvlammen door ook steeds contact met leren stuur-pook-bekleding in de auto.
Ga op zoek naar dunne zijden onderhandschoenen voor onder de leren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan