leer allergie?

Na het lezen van de topicitel moest ik meteen aan school denken...........

Handschoenen die gevoerd zijn een optie?
 
Onder invloed van zweet, komen chromaten vrij uit leer. Die zijn dan ook vaak bron van allergie.
In oude metalen dingen zat vaak nikkel; óók bron van allergie (bij mij ook); oa horloges, gespen, kettingen, etc. Nu is het echter, verplicht, nikkelvrij.
Nikkel en chromaat allergie gaan vaak samen. Hoera..
Zweten is dus zéker van invloed! Maar dan had het nu zo'n beetje over moeten zijn. Heb er nog steeds, evenveel, last van. Ondanks hormooncreme etc. Denk dat leren stuur, pook en bekleding niet helpen.
Vaak is het een combi hoor, en en en. Iets dat je huid kwetsbaar maakt (wondjes, droge huid, kou, etc) en een trigger. De ontvetter voor luchtfilter zal bij mij ook bijgedragen hebben..

Zijn het misschien van die grijzige werkhandschoenen? Die grijzige kleur duidt op chroomleer, dus leer dat met chroomzouten is gelooid. In combinatie met bovenstaand verhaal kan ik me voorstellen,dat je daar heftiger op reageert dan bijv. op je pak.
 
Ik heb al tien jaar last van allerlei allergische aandoeningen door een nikkel, chromaat, kobalt en 83 andere stoffen allergie. Deze openbaren zich voornamelijk op mijn voeten en in mindere mate op mijn handen. In slechte perioden heb ik zelfs geen huid meer op mijn voetzolen. Vier jaar lang anti-allergeen schoenen van € 371,00 per paar gedragen maar ook dat gaf geen verbetering. Inmiddels zo'n 10 dermatologen en Nederland en Belgie bezocht. Driekwart jaar onder behandeling in het Radboud ziekenhuis geweest zonder resultaat. Tussendoor verschillende alternatieve genezers bezocht maar geen van hen heeft een oplossing.
Als er iets lastig te genezen is, zijn het wel dermatologische aandoeningen.
Met andere woorden: succes naar het zoeken van een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Het waren ouwe motorhandschoenen die ik gebruikte!
Balen senor azul...dat klinkt niet goed. Wel eens van NAET gehoord? Schijnt bij sommigen te helpen..
 
Het waren ouwe motorhandschoenen die ik gebruikte!
Balen senor azul...dat klinkt niet goed. Wel eens van NAET gehoord? Schijnt bij sommigen te helpen..
Ik ben twee jaar bij Ah-Shi onder behandeling geweest ook een alternatief genezer. In het begin had het wel resultaat maar dit verzwakte weer na verloop van tijd.
Ik ben even aan het Google-len geslagen. Dit levert enorm veel leesvoer op, ik zal mij er eens verdiepen. Is er iemand hier die ervaring heeft met de NAET therapie en er baat bij heeft gehad?
In ieder geval bedankt voor de tip.
 
Onder invloed van zweet, komen chromaten vrij uit leer. Die zijn dan ook vaak bron van allergie.
In oude metalen dingen zat vaak nikkel; óók bron van allergie (bij mij ook); oa horloges, gespen, kettingen, etc. Nu is het echter, verplicht, nikkelvrij.
Nikkel en chromaat allergie gaan vaak samen. Hoera..
Zweten is dus zéker van invloed! Maar dan had het nu zo'n beetje over moeten zijn. Heb er nog steeds, evenveel, last van. Ondanks hormooncreme etc. Denk dat leren stuur, pook en bekleding niet helpen.
Vaak is het een combi hoor, en en en. Iets dat je huid kwetsbaar maakt (wondjes, droge huid, kou, etc) en een trigger. De ontvetter voor luchtfilter zal bij mij ook bijgedragen hebben..


Been there, done that....

Dubro, handzeep, ontvetter, hondenhaar, noem maar op.....

Het enige wat mij helpt (en dan ook binnen 1 dag) is een zalf die in Europa niet te krijgen is.

Het spul is van Schering Pharma en heet (hoe kan het bijna anders) Scheriderm.
Alleen te krijgen in de Caribbean en Latijns-Amerika........

Elke keer als ik (of een kennis) in die buurten ben, smokkel ik een tube of 10 van dat spul mee naar huis.....
Werkt echt perfect, maar is hier jammer genoeg niet te krijgen...
 
Laatst bewerkt:
veel planten en struiken kunnen oorzaak zijn. maak voo de grap eens wat krassen op je onderarm en wrijf daar eens een paar verdachte plantenblaadjes op stuk. zet het op komt het daarvandaan. gebeurt er niks. is het waarschijnlijk het leer. reactie het hevigste na ~20 min

val je direct dood neer dan weet je waarvan :+
 
Been there, done that....

Dubro, handzeep, ontvetter, hondenhaar, noem maar op.....

Het enige wat mij helpt (en dan ook binnen 1 dag) is een zalf die in Europa niet te krijgen is.

Het spul is van Schering Pharma en heet (hoe kan het bijna anders) Scheriderm.
Alleen te krijgen in de Caribbean en Latijns-Amerika........
Da's raar. De werkzame stof is isoconazol, een anti-schimmelmiddel. Dus of je allergische plekken raken snel geinfecteerd met een schimmel (kan), of je hebt helemaal geen allergisch eczeem. 't Nederlandse equivalent is clotrimazol (of canesten), probeer dat eens, zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Is niet zó raar; er zitten 3 werkzame stoffen in:
isoconazole nitraat: idd tegen schimmels
neomycine sulfaat: tegen bacterie infecties (AB dus)
(secundaire infecties vb door kapot krabben huid door jeuk)
EN diflucortolone valerate; DAT helpt tegen ontstekingsreacties, roodheid, jeuk, branderigheid etc vd huid..Dit is een cortosteroid. Zie je veel in hormooncremes die vaak gegeven worden bij uitslag.
Als het hier niet tk is, is er geen registratie voor. Dat kan aan de stoffen liggen die erin zitten, sommige stoffen mogen niet meer in de EU of aan de werking(sduur). Ik kan er wel achter komen wat het probleem ís maar dan moet ik even gaan zoeken..
 
Laatst bewerkt:
Komt me bekend voor.....

Mijn broertje heeft hier ook (extreem) last van. Leren horlogebandjes zijn vaak al een nogo voor hem.

Schoenen zijn helemaal dramatisch.


Wat ik begreep komt het door het looien.
 
@yana: |( Hoe kon ik daar nu overheen kijken? Had nog geen koffie gehad, denk ik.

Maar goed, dat verklaart wrsch waarom 't in NL niet zomaar verkrijgbaar is. 'Wij' houden niet van zulke coctails: en een corticoid, en een antibacterieel middel, en een antischimmel in 1 tube.

Diflucortolon is overigens een klasse III corticosteroid. Dat werkt wel idd. 8-) Dat krijg je hier niet zonder voorschrift, en dan wrsch alleen via een dermatoloog.

Naar mijn bescheiden mening zou ik bij regelmatig gebruik van zo'n scheriderm preparaat toch nog 'ns overleggen met de huisarts of een alternatief niet verstandiger is. Aan de andere kant heb ik zelf niet zoveel problemen met af en toe (zeg 1x per maand) effe flink moeten smeren met een klasse III corticoid, mits het goed helpt. Maar ik weet dat (iig 5 jaar terug) daar flinke discussie over was onder dermatologen.
Niet elk eczeem raakt geinfecteerd, dus is lang niet altijd een antischimmel of antibacterieel middel nodig. Teveel behandelen is uiteindelijk ook schadelijk. Maar als je nu vertelt aan de huisarts dat je sowieso met regelmaat cort III smeert, dan gaat 'ie vast overstag en geeft 'ie je diflucortalon oid mee. Met veel adviezen over 't toch niet teveel smeren!
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens navragen wat het probleem is voor europa. Ik werk in de (dier)geneesmiddelen. Toch handig zo'n mix; ben je in 1x klaar; overal vanaf! _O-
Ik heb nu zelf een hele milde hormoonzalf; hydrocortison. Werkt dan ook amper..Is de lichtste die er is.
V-Max, krijg je geen pilvorm ondersteuning dan? Anti histamine?
En wat bij mij SUPERbelangrijk is: NIET KRABBEN!! _O-
Koelen helpt bij mij ook (tijdelijk); onder de kraan houden, coldpack, aftersun..
 
Laatst bewerkt:
Da's raar. De werkzame stof is isoconazol, een anti-schimmelmiddel. Dus of je allergische plekken raken snel geinfecteerd met een schimmel (kan), of je hebt helemaal geen allergisch eczeem. 't Nederlandse equivalent is clotrimazol (of canesten), probeer dat eens, zou ik zeggen.
Klopt, werkt ook uitstekend tegen voetschimmel e.d......

Maar de andere twee werkstoffen zullen wel bepalend zijn voor mijn allergisch eczeem dat als sneeuw voor de zon verdwijnt, zo gauw ik die creme op mijn handen smeer.
Ik had het toevallig eergisteren nog (hond geaaid...), handen onder de steeds warmere kraan, totdat het echt pijn begint te doen. Goed afdrogen en dan Scheriderm erop, werkt elke keer.

Mijn handen zijn nu weer eczeem-, schilfer- en jeukvrij.....alleen ben ik aan mijn voorlaatste tube bezig......
 
Ik zal eens navragen wat het probleem is voor europa. Ik werk in de (dier)geneesmiddelen. Toch handig zo'n mix; ben je in 1x klaar; overal vanaf! _O-
Ik heb nu zelf een hele milde hormoonzalf; hydrocortison. Werkt dan ook amper..Is de lichtste die er is.
V-Max, krijg je geen pilvorm ondersteuning dan? Anti histamine?
En wat bij mij SUPERbelangrijk is: NIET KRABBEN!! _O-
Koelen helpt bij mij ook (tijdelijk); onder de kraan houden, coldpack, aftersun..
Ik kreeg vroeger altijd Locoïd creme voor deze aandoening, maar die werkt niet meer zoals vroeger.

Toen ik op vakantie was in de Dominicaanse Republiek, toen ik opeens een hevige eczeemaanval kreeg aan mijn handen. De plaatselijke farmacia gaf mij dit wondermiddel en sindsdien hoef ik maar 1x per maand 1 dag te smeren om ervan verlost te zijn.
Naar de huisarts ga ik er dus al helemaal niet meer voor, om van een dermatoloog maar te zwijgen....

Het spul is via via wel online te bestellen, maar dan vragen ze er 5- 10 keer de normale prijs (US$ 10,- in een toeristenapotheek, waarschijnlijk nog geen €6,- in een échte apotheek) voor....
 
Laatst bewerkt:
Ok. Locoid is een klasse II. Dus je huidige creme is idd een tikje sterker. Volgens mij moet je zo'n klasse III via de huisarts kunnen regelen. Maar dan werkt 't niet meer tegen voetschimmel. ;)

[me="elle"]verbaast zich wel over mensen die allerlei moeite doen om een in NL (ongetwijfeld vanwege goede redenen) niet verkrijgbaar middeltje te bermachtigen (en er evt grif voor betalen), maar te eigenwijs zijn om 't overleggen met de huisarts.[/me]
 
Ok. Locoid is een klasse II. Dus je huidige creme is idd een tikje sterker. Volgens mij moet je zo'n klasse III via de huisarts kunnen regelen. Maar dan werkt 't niet meer tegen voetschimmel. ;)

[me="elle"]verbaast zich wel over mensen die allerlei moeite doen om een in NL (ongetwijfeld vanwege goede redenen) niet verkrijgbaar middeltje te bermachtigen (en er evt grif voor betalen), maar te eigenwijs zijn om 't overleggen met de huisarts.[/me]
Nou,

ik ben met een tube scheriderm naar de huisarts geweest en die heeft gekeken of hij iets vergelijkbaars kon voorschrijven. Dit was niet het geval, behalve een andere creme die mij niet hielp.

Hij raadde mij aan om zo lang de voorraad strekt dan maar Scheriderm te smeren, maar dan wel maar 1x per dag ipv 3x zoals de bijsluiter voorschrijft. Dit omdat het toch een redelijk zwaar middel was en ik dan langer met een tube zou doen....
 
Hmz... Grmbl... Collega's. :X

Nouja, hij weet er dus vanaf, en da's ook belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
De warme kraan zet je huidporien goed open zeker voor max opname vd creme?
En er hoeft niet eens een bijzondere reden te zijn voor geen registratie in nl hoor. Zie je bij de diergeneesmiddelen óók..EU is gewoon erg streng.
Kán wel natuurlijk..
Heb je geen bijwerkingen bij veel en lang gebruik van dat spul(scheriderm)?
Kénnelijk kent nl geen creme met deze 3 spullen erin. Bestaat er niet iets van 2 cremes die samen deze 3 stoffen hebben? Heb diverse combi's gezien op google vd 3 werkzame stoffen..
 
Hmz... Grmbl... Collega's. :X

Nouja, hij weet er dus vanaf, en da's ook belangrijk.

Opvallende bijkomstigheid: toen ik nog locoïd gebruikte, werd de huid op mijn vingers flinterdun en bijna doorzichtig. Nu, met het zwaardere Scheriderm (dat door de WHO als overbodig geneesmiddel is geclassificeerd) heb ik daar geen last van....
 
Ik dacht aan leren voor school en daar een allergie voor hebben....


Maar er zijn toch zat tuin handen schoenen die niet van leer gemaakt zijn??
En anders ff bikkellen en niet zeuren over die kleine prikjes:+
 
De warme kraan zet je huidporien goed open zeker voor max opname vd creme?
En er hoeft niet eens een bijzondere reden te zijn voor geen registratie in nl hoor. Zie je bij de diergeneesmiddelen óók..EU is gewoon erg streng.
Kán wel natuurlijk..
Heb je geen bijwerkingen bij veel en lang gebruik van dat spul(scheriderm)?
Kénnelijk kent nl geen creme met deze 3 spullen erin. Bestaat er niet iets van 2 cremes die samen deze 3 stoffen hebben? Heb diverse combi's gezien op google vd 3 werkzame stoffen..

Nou, na gloeiend heet afspoelen, is de huid rood, ruw en droog en de jeuk is weg. Als ik daarna de creme erop doe, is de eczeem na een dag helemaal weg.....

Ik gebruik dat spul dus misschien 1x per maand, 1 of 2 dagen en daarna is het een paar weken rustig. De moeder van een vriend van me heeft psoriasis, misschien dat het haar ook kan helpen?
 
Gek, je zóu zeggen dat ruwe droge huid juist jeukt!
Ik heb ook nikkelallergie idd. Maar tegewoordig zie je geen nikkel meer in sieraden.
Heb je de gemiddelde tuinhandschoen gezien?? Echt niet 2cm-stekel bestendig!
Bovendien schíjnt die vuurdoorn, waar ik mee bezig was, gauw ontstekingen te geven (door stekelwonden).

Kent iemand dat sterke ontvetter spul dat crossers gebruiken voor verwijderen van dat blauwe draderige luchtfilter olie?(ontvetter heet Denicol). Dat is ook heftig spul; handen worden gelijk wit..Misschien was dat het wel, icm die stekelwondjes..
Maar ik héb het nogsteeds; en die ontvetter én die vuurdoorn niet meer aangeraakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan