Leer kleuren alpinestarsjack en broek

Frosty

MF veteraan
9 mei 2003
1.184
0
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje betreft de leerkleuren van Alpinestars. Gisterenmiddag heb ik mijn RC-1 jack en mijn Trackpants, ontvangen geen combi, maar als je het bij elkaar houdt kon het zo een combi zijn. Nu blijkt er een licht kleurverschil in het rode leer te zitten.

Daar waar mijn GP plus jack wbt kleur volkomen matchte met mijn trackpants, o zit er nu een klein verschil in.

Heeft iemand hier ervaringen mee, of zou het door zonlicht verkleurd kunnen zijn?

Nu heb ik ook de Alpinestars Appex pants gezien en ben benieuwd of dit dezelfde kleur heeft als de Trackpants en GP mplus kack of als het RC-1 Jack.

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen, zou nameljk een reden zijn om mijn broek te ruilen.

Graag hoor ik van jullie.

Gr.

En de plaatjes.....



full
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me goed voorstellen dat je van het kleurverschil baalt maar ik denk dat een klein kleurverschil niet raar is als je een losse jas en broek koopt ipv een combi.
Een losse jas en broek gaan waarschijnlijk op verschillende momenten door het productie proces en het leer wat ervoor gebruikt word gaat waarschijnlijk ook op verschillende momenten door een verfbad, daar kan dan al snel wat kleurverschil optreden.
Het materiaal voor de combi word waarschijnlijk wel op hetzelfde moment geverfd en gebruikt, dus zelfde verfbad en geen kleurverschil..

Ik hoop dat je wel een goede oplossing weet te vinden/kunt treffen.
 
Ja ik baal er idd een beetje van, het is geen schokkend kleurverschil maar toch begrijpelijk.
Aalleen was ik benieuwd of de Appex pants ongeveer dezelfde kleurhad als het RC-1 jack, aangezien de GP plus en de trackpants ook dezelfde kleyr hebben.

Gr.
 
Verder niemand ervaring met de genoemde types broek/ jas?

Gr.
 
Leer is een natuurproduct en er is nooit te garanderen dat je dezelfde kleur krijgt ook niet als het in hetzelfde verfbad is gegaan. Daarbij is rood een heel moeilijke kleur. Aan de ene kant heel sterk (doe maar eens een rode sok bij je witte was) aan de andere kant heel zwak (verkleurd en vervaagd heel snel) Als je de broek nog kunt ruilen kan je het altijd proberen, neem dan je jack mee en kijk bij daglicht of de kleuren beter matchen. Wanneer je het op garantie wilt gooien, geef ik je weinig kans.
 
Ik heb het zelfde met mijn broek en jas (alpinestars trackpants & stage) in de kleur blauw, jammer maar niet onoverkomelijk.
 
Trackpants, wat is dat? Is dat gewoon een andere naam voor de broek van een combi of zit er meer achter?
 
DAt is een aparte A-stars broek,die je aan zo'n beetje alle Alpinesters jassen kunt Ritsen
 
D'r wordt hier wèl weer een beeld geschilderd van de motorrijder als een stoere vent!

_O- _O- _O-

:^

ga lekker rijden, boeiend.


mijn pak is officieel blauw, maar inverhouding tegen m'n laarzen (alles probiker) zijn ze tegen paars aan.
Valt toch niemand op en het zit er niet anders van.
 
Laatst bewerkt:
Ben er uit!

Voor degene met een serieuze reactie, dank jullie.
Voor de anderen, je mág reageren, het moet niet....... :+

Slotje!
 
Vanish Oxi helpt dan inderdaad niet. Maar wit is dan ook helemaaaaal een moeilijke kleur. Aan de ene kant juist heel sterk en aan de andere kant juist heel zwak... :P
Stop maar eens een witte sok in je kleurenwas....

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe sterk het kleurverschil nu echt is...
Zo zou ik me kunnen voorstellen dat de ene kledinglijn (GP-plus-jack en de Trackpants bijvoorbeeld) een andere kleur rood gebruiken dan een andere kledinglijn. Ookal is het hetzelfde merk.
Zo redenerend zou RC-1 best wel eens meer kunnen matchen met de Appex-broek.

Ouderdom doet kleuren ook vervagen. Een rode broek van 1 jaar geleden, is niet zo rood als dezelfde broek die nu in de winkel ligt. Ook kunnen fabrikanten tzt de chemische samenstelling van hun verf iets aanpassen.

Er is 1 oplossing: naar de winkel en proberen.... ;)

Wel een kekke jas, zeg!
 
Vanish Oxi helpt dan inderdaad niet. Maar wit is dan ook helemaaaaal een moeilijke kleur. Aan de ene kant juist heel sterk en aan de andere kant juist heel zwak... :P
Stop maar eens een witte sok in je kleurenwas....

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe sterk het kleurverschil nu echt is...
Zo zou ik me kunnen voorstellen dat de ene kledinglijn (GP-plus-jack en de Trackpants bijvoorbeeld) een andere kleur rood gebruiken dan een andere kledinglijn. Ookal is het hetzelfde merk.
Zo redenerend zou RC-1 best wel eens meer kunnen matchen met de Appex-broek.
Ouderdom doet kleuren ook vervagen. Een rode broek van 1 jaar geleden, is niet zo rood als dezelfde broek die nu in de winkel ligt. Ook kunnen fabrikanten tzt de chemische samenstelling van hun verf iets aanpassen.

Er is 1 oplossing: naar de winkel en proberen.... ;)

Wel een kekke jas, zeg!


Jij snapt het, daar wilde ik dus net achter komen! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan