Jawel....
Terwijl het nieuwe motorseizoen voor mij als mooi-weer-rijder weer naderbij komt, borrelt parallel daaraan zachtjes de motivatie om alvast de benodigde attributen weer te conditioneren voor hernieuwd gebruik.
Werkzaamheden die opeens weer interessant lijken zoals daar zijn: de banden weer op spanning brengen, het ketting smeren, de druppellader weer eens aankoppelen en de verzamelde stoflaag van het rode kuipwerk verwijderen.
Vervolgens de leren motorkleding weer eens ontdoen van vliegjes van verleden jaar en opnieuw in het vet zetten. Daarna – om het verhaal echt helemaal af te maken – het complete pak, inclusief laarzen, helm en handschoenen aantrekken om weer even – uiteraard in de garage – op de motor zitten.
Puur om te ervaren hoe dat ook al weer aanvoelde……
Wel verdomme! Wat is er met dat leer gebeurd? Wat is er überhaupt met leer aan de hand? De motorbroek die ik begin verleden jaar nog kocht omdat de vorige te strak zat, blijkt nu ook al weer gekrompen te zijn en zit nu al minstens net zo strak als degene die nog niet zo lang geleden vervangen is….
Enigszins geïrriteerd stel ik vast dat ook de jas kleiner geworden is dan ie verleden jaar was. Een beetje speuren op Google levert me niet de informatie op dat leer in een paar maanden tijd al significant kleiner wordt, maar het bewijs hangt in mijn garage. Sterker nog: Mijn allereerste motorjack (type Rocker / zwart leer / ritsen) uit 1986 is in al die jaren echt gigantisch gekrompen. Mijn armen passen niet eens meer in de mouwen en de ritsdelen blijven minimaal 15 centimeter van elkaar verwijderd, dus die kan echt nooit meer dicht.
Heeft iemand tips hoe ik mijn leren pak zonder al te veel moeite en kosten weer bruikbaar en passend zou kunnen krijgen?
Anders moet ik vanaf dit jaar maar in een textielpak gaan rijden, want mensen die zulke pakken dragen hoor ik hier nooit over klagen. Ik vind textielpakken gewoon niet mooi, maar als het echt niet anders kan, dan moet het maar…
Terwijl het nieuwe motorseizoen voor mij als mooi-weer-rijder weer naderbij komt, borrelt parallel daaraan zachtjes de motivatie om alvast de benodigde attributen weer te conditioneren voor hernieuwd gebruik.
Werkzaamheden die opeens weer interessant lijken zoals daar zijn: de banden weer op spanning brengen, het ketting smeren, de druppellader weer eens aankoppelen en de verzamelde stoflaag van het rode kuipwerk verwijderen.
Vervolgens de leren motorkleding weer eens ontdoen van vliegjes van verleden jaar en opnieuw in het vet zetten. Daarna – om het verhaal echt helemaal af te maken – het complete pak, inclusief laarzen, helm en handschoenen aantrekken om weer even – uiteraard in de garage – op de motor zitten.
Puur om te ervaren hoe dat ook al weer aanvoelde……
Wel verdomme! Wat is er met dat leer gebeurd? Wat is er überhaupt met leer aan de hand? De motorbroek die ik begin verleden jaar nog kocht omdat de vorige te strak zat, blijkt nu ook al weer gekrompen te zijn en zit nu al minstens net zo strak als degene die nog niet zo lang geleden vervangen is….
Enigszins geïrriteerd stel ik vast dat ook de jas kleiner geworden is dan ie verleden jaar was. Een beetje speuren op Google levert me niet de informatie op dat leer in een paar maanden tijd al significant kleiner wordt, maar het bewijs hangt in mijn garage. Sterker nog: Mijn allereerste motorjack (type Rocker / zwart leer / ritsen) uit 1986 is in al die jaren echt gigantisch gekrompen. Mijn armen passen niet eens meer in de mouwen en de ritsdelen blijven minimaal 15 centimeter van elkaar verwijderd, dus die kan echt nooit meer dicht.
Heeft iemand tips hoe ik mijn leren pak zonder al te veel moeite en kosten weer bruikbaar en passend zou kunnen krijgen?
Anders moet ik vanaf dit jaar maar in een textielpak gaan rijden, want mensen die zulke pakken dragen hoor ik hier nooit over klagen. Ik vind textielpakken gewoon niet mooi, maar als het echt niet anders kan, dan moet het maar…