Leer of textiel voor in de zomer?

Ik heb gehoord dat veel fabrikanten het membraan binnenstebuiten monteren. Dat zou wel verklaren dat je altijd zweet in zo'n pak en bovendien nat regent.
 
Een waterdicht membraan heeft geen binnen-/buitenkant dus dat is een broodje aap verhaal.

Het laat waterdamp door van warm naar koud. Bij normale omstandigheden betekent dus van binnen naar buiten. Maar als het buiten warmer wordt dan jouw jas aan de binnenkant is blijft je zweet dus lekker opgesloten.
 
Rijd normaal in Gore-tex pak (Rukka), het hele jaar door. In de winter een voering erin, 's zomers zonder voering of als het heul erg warm is een Revit doorwaai jasje.

Verleden jaar in een opwelling een leren jas, motorjeans en pothelmpje aangeschaft. De leren jas is fijn voor het voor- en najaar. De jeans is prettig maar bij warme dagen is dit bij stadsverkeer juist warmer dan een textiele motor-over-broek. Blijkbaar isoleert de Rukka motorbroek de warmte van het motorblok waardoor de benen aan de binnenkant minder warm worden.

De leren jas en het doorwaaijas zijn fijn, maar je moet altijd een extra regenjas meenemen om bij een voorkomende bui aan te kunnen trekken.
 
1-delig leren pak voor circuit en een dagje gummen

leren broek (of motorjeans) en een combi leren-textieljas
motorjeans met dezelfde jas of motor-houtakkershirt met protectie (als het echt warm is)
 
Bedankt voor alle reacties, ik had er niet zoveel verwacht :) .
Ik wacht nog even met het kopen van andere kleding tot ik mijn vakantiegeld en winstuitkering van het werk binnen heb, dus ik heb nog een paar maanden om mij te oriënteren.Bedankt voor deze tips! Deze kleding heb ik denk ik over het hoofd gezien.

Ik vind het wel moeilijk om een keuze te maken tussen de looks van leer (alhoewel de textiele jassen ook steeds mooiere pasvormen krijgen) en het praktische gedeelte van textiele kleding. Eigenlijk moet ik gewoon van allebei een setje kopen :+
Ik rijd inmiddels ruim 25 jaar het gehele jaar door en heb in de loop der jaren 3 complete sets "verzameld"
Het prettigste dragen vind ik leer en dat draag ik ook het grootste deel, van ca. 10 tot 25 graden buitentemperatuur. Het zijn een losse jas en broek, beide inmiddels ruim 15 jaar oud en voorlopig nog niet versleten. In de winter is het textiel voor de warmte en als het 25+ wordt dan heb ik een doorwaai-jas en motorjeans met protectie
 
Was het maar weer zomer :]

Leer heeft mijn voorkeur en als het echt heet is een textiel doorwaai-jack.
Rij wel het hele jaar met een dode koe om mijn benen, een comfortabele Revit:

rev-it-gear-2-leather-trousers.jpg


Heb het daar nooit te warm of koud in en zit lekker.

Zoek nog wel een goede winterjas, vond het vandaag best fris in mijn leren jack met wintervoering. Is dit wat:
FURYGAN
 
Laatst bewerkt:
Mijn oog is gevallen op de Rev'it Traction in het groen. Ik vind dit een zeer mooie jas met een casual look.
eac821c8-55e9-42f2-879a-010056bed104.jpg


In dit filmpje is de kleur groen echter veel lichter. (ik ga er van uit dat het dezelfde kleur is omdat deze jas in 3 kleurstellingen te krijgen is, namelijk Zwart, zwart/wit en groen/zwart)

Dan moet ik er alleen nog een mooie motorjeans bij vinden om de causal look te houden.
Dat past misschien ook wel beter bij mijn helm.
icon_variant_deployed_helmet.jpg
 
Zelf rijd ik alleen maar met leer.
Heb wel een tijdje met textiel gereden voor woon werk verkeer.

Onder de 10 graden is met leer rijden wel koud maar daarboven kan het echt tot het extreme af ( zolang hij maar geporforeerd is.. )
In NL, Duitsland of Italië met 27 graden rijden door de dolomieten heen echt geen enkel probleem met leer!

Behalve die ene keer langs de kust richting Monaco.. Overal file.. harder dan 40kmh kon je niet rijden en de rijwind was warme wind van alle voertuigen terwijl het al buiten 33 graden was..
maar de enige manier om daar te rijden was zoals iedereen deed: tshirt en korte broek. het was serieus echt niet te doen!

Plus ik help graag langs het circuit en als ik de beschadigingen van textiel/leer zie na een crash dan ga ik toch liever voor leer..
niet dat textiel niet beschermd maar de meesten met verwondingen of gekneusde plekken waren toch de textiel rijders
 
Terug
Bovenaan Onderaan