Leer of textiel??

xxNies

MF'er
24 jan 2020
39
27
Purmerend
Hoihoi!

Ik heb nu 3 textiel jassen en een textiel broek. Ik rij voornamelijk woonwerk en vind het wel fijn als ik mijn kleding onder mijn pak aankan.. zodat ik op kantoor niet hoef om te kleden.
Volgens mij is dit met leer niet het geval toch?? (draag je bijvoorbeeld alleen termo onder)
Leer is veiliger en vind het mooier, daarom nu toch aan het kijken voor een lerenpak, is het handig voor woon-werk?
Tips voor het uitzoeken van een goed zittend pak? (Snel comfortabel maken??)

Dankjulliewel *O*
 
Zo’n 30 jaar geleden heb ik een “tuinbroek” en jas (beide van leer) van MQP gekocht. Bij redelijk weer en geen regen gebruik dit nog steeds voor woon-werkverkeer. Normale kleding past er gewoon onder.
Met een beetje geluk vind je misschien nog wat op MP.
 
Ik heb een Dainese combipak, deze gebruik ik ook voor woon-werk. Ik hoef geen pak aan, maar gewoon een polo is prima. Spijkerbroek doe ik in mijn tanktas strak opgevouwen en schoenen heb ik op kantoor staan. (Gewoon van die "nette" schoenen van 2 tientjes) Dus ik kleed me om in het boilerhok. Plek zat en ik ben altijd de eerste of 2 op kantoor. Vervolgens hang ik mijn pak op aan de kapstok met een hanger. Werkt prima, ik kleed mezelf binnen 3 minuten om. Is het super handig: Ja, behalve als het warm is en je moet smiddags naar een afspraak niet want daar kun je je niet omkleden. Een broek van een leren pak kijkt minder sjiek dan een textielen broek. Anders, geen klachten.
 
Laatst bewerkt:
Wil je een goed passen leren pak dan kun je er geen gewone kleren onder hebben. Maar je hebt toch al textiele kleding. Kun je die voor woon-werk gebruiken en een goed zittend pak voor de plezier tochten. Zo heb ik het jaren gedaan totdat mijn leren pak wat gekrompen was. ;) en het niet meer paste.
Tips voor het kopen van een pak: Ga naar een winkel met veel keuze en passen maar. En ook op je motor gaan zitten met het pak aan. Want ook in die houding moet het lekker zitten.
 
Waarom 3 jassen en een broek?

Een goed textielpak is in mijn ogen, zeker bij woon-werk-verkeer, net zo veilig als leer.
Dus daarvoor hoef je niet per se een leren pak te kopen.

Onder mijn textielpak heb ik geen gewone broek aan, dus kleed me als nog om.
Dat is pak m beet 3 minuten werk inclusief heen en weer lopen naar het toilet of waar je ook maar omkleed.
Textielpak is een vierseizoenen pak, dus boven de 25 graden flink warm.

Het leren pak (was mn eerste motorpak) gebruik ik op dagen als vandaag, als het erg warm is.
Door het model sluit het allemaal wat minder af en is dunner, waait dus wat meer door dan het textielpak.

Goed zittend pak uitzoeken?
Bijvoorbeeld naar Termaat in Nijmegen (Leuke dag van maken, lekker toeren) gaan, en van alles passen.
En daar op de motor gaan zitten (staat er een klaar :) ) om te voelen hoe het zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Ik heb een Dainese combipak, deze gebruik ik ook voor woon-werk. Ik hoef geen pak aan, maar gewoon een polo is prima. Spijkerbroek doe ik in mijn tanktas strak opgevouwen en schoenen heb ik op kantoor staan. (Gewoon van die "nette" schoenen van 2 tientjes) Dus ik kleed me om in het boilerhok. Plek zat en ik ben altijd de eerste of 2 op kantoor. Vervolgens hang ik mijn pak op aan de kapstok met een hanger. Werkt prima, ik kleed mezelf binnen 3 minuten om. Is het super handig: Ja, behalve als het warm is en je moet smiddags naar een afspraak niet want daar kun je je niet omkleden. Een broek van een leren pak kijkt minder sjiek dan een textielen broek. Anders, geen klachten.

:^

Afspraken ga ik ook gewoon in motorpak af.
Als je eenmaal aan tafel zit ziet niemand de motorbroek meer,
en sowieso altijd leuk gespreksonderwerp: motorrijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Hier een textiel pak voor woon-werk. Zoals je al aangeeft ideaal gezien je je kleding er onder aan kan houden. Voor de fun ritjes leren pak, want ik moet er natuurlijk wel als een wannabee Rossi uit zien ipv een teletubbie :). Qua veiligheid kan ik alleen oordeel geven over leer, dat glijd uitstekend zonder veel schade kan ik uit ervaring melden :(
 
:^

Afspraken ga ik ook gewoon in motorpak af.
Als je eenmaal aan tafel zit ziet niemand de motorbroek meer,
en sowieso altijd leuk gespreksonderwerp: motorrijden.

Hangt er een beetje van af met wie en wat de afspraak is en wat de regels zijn binnen jouw bedrijf. Ik vindt het zelf geen probleem, maar mijn baas denkt daar anders over.
 
Ik heb een Dainese combipak, deze gebruik ik ook voor woon-werk. Ik hoef geen pak aan, maar gewoon een polo is prima. Spijkerbroek doe ik in mijn tanktas strak opgevouwen en schoenen heb ik op kantoor staan. (Gewoon van die "nette" schoenen van 2 tientjes) Dus ik kleed me om in het boilerhok. Plek zat en ik ben altijd de eerste of 2 op kantoor. Vervolgens hang ik mijn pak op aan de kapstok met een hanger. Werkt prima, ik kleed mezelf binnen 3 minuten om. Is het super handig: Ja, behalve als het warm is en je moet smiddags naar een afspraak niet want daar kun je je niet omkleden. Een broek van een leren pak kijkt minder sjiek dan een textielen broek. Anders, geen klachten.

Thanks! Klinkt goed. Ik ben inderdaad ook gewoon welkom in casual kleding.
Ik ben niet de eerste op kantoor, vaak zit het hier behoorlijk vol. Een deel van onze backoffice mag eerder beginnen, ik niet vanwege bereikbaarheid telefoon.
Als je 3 minuten bezig bent met omkleden is dat opzich prima!

Heb je ervaring met textiel?
Als je internet mag geloven is het een stuk minder warm dan de meeste mensen denken. (tuurlijk, met dit weer zit je evengoed te zweten)
 
Wil je een goed passen leren pak dan kun je er geen gewone kleren onder hebben. Maar je hebt toch al textiele kleding. Kun je die voor woon-werk gebruiken en een goed zittend pak voor de plezier tochten. Zo heb ik het jaren gedaan totdat mijn leren pak wat gekrompen was. ;) en het niet meer paste.
Tips voor het kopen van een pak: Ga naar een winkel met veel keuze en passen maar. En ook op je motor gaan zitten met het pak aan. Want ook in die houding moet het lekker zitten.

Dat is ook een goed idee! Kan je evengoed een keer woon- werk proberen met omkleden. Ohjaa ik hoor inderdaad meer over dat leer krimpt ;)
Je leest op internet dat het in het begin écht wel strak moet zitten, tot bijna oncomfortabel?? :X
Koop je een leer pak dan altijd krap?
Hoe kan je ervoor zorgen dat het snel oprekt en fijn zit?
 
Waarom 3 jassen en een broek?

Een goed textielpak is in mijn ogen, zeker bij woon-werk-verkeer, net zo veilig als leer.
Dus daarvoor hoef je niet per se een leren pak te kopen.

Onder mijn textielpak heb ik geen gewone broek aan, dus kleed me als nog om.
Dat is pak m beet 3 minuten werk inclusief heen en weer lopen naar het toilet of waar je ook maar omkleed.
Textielpak is een vierseizoenen pak, dus boven de 25 graden flink warm.

Het leren pak (was mn eerste motorpak) gebruik ik op dagen als vandaag, als het erg warm is.
Door het model sluit het allemaal wat minder af en is dunner, waait dus wat meer door dan het textielpak.

Goed zittend pak uitzoeken?
Bijvoorbeeld naar Termaat in Nijmegen (Leuke dag van maken, lekker toeren) gaan, en van alles passen.
En daar op de motor gaan zitten (staat er een klaar :) ) om te voelen hoe het zit.


Ik heb 3 jasjes omdat ik het leuk vind, niet perse nodig maar kan je het een beetje afwisselen *O*:)
(net als meerdere schoenen terwijl je 2 voeten hebt)

Heb jij je lerenpak krap gekocht? Ik vraag me af hoe de ervaringen daarmee zijn.

Thanks voor de tip van Termaat, ga ik snel een keer kijken. (als het iets minder heet is, dan heb je wat meer puf om te passen)
 
Ik heb textiel voor de koudere periode in het jaar. Kleed me wel altijd om op het werk.
Moet er niet aan denken met een zweet shirt op het werk te zitten. Onder het textielpak draag ik een thermobroek en een thermoshirt.
In het voorjaar, zomer en begin najaar een leren pak.
 
Hoihoi!

Ik heb nu 3 textiel jassen en een textiel broek. Ik rij voornamelijk woonwerk en vind het wel fijn als ik mijn kleding onder mijn pak aankan.. zodat ik op kantoor niet hoef om te kleden.
Volgens mij is dit met leer niet het geval toch?? (draag je bijvoorbeeld alleen termo onder)
Leer is veiliger en vind het mooier, daarom nu toch aan het kijken voor een lerenpak, is het handig voor woon-werk?
Tips voor het uitzoeken van een goed zittend pak? (Snel comfortabel maken??)

Dankjulliewel *O*
Dat ligt toch echt aan jouw persoonlijke voorkeur. Leer is veiliger zegt men altijd en dat zal best zo zijn, maar dat maakt een kwalitatief textiele pak niet dusdanig onveiliger dat het onveilig is.

Ik rijd ook woonwerk en het lijkt mij klote elke keer een leren pak aan te moeten trekken (dagelijks). Ik heb daarvoor dan ook altijd textiel. Dat lijkt mij ook prettiger in de regen en ook wanneer het warmer wordt. Het waait immers beter door.

Met beide heb ik het asfalt van dichtbij geinpecteerd en beide hebben mij meer dan voldoende beschermt. Het voordeel van een leren pak is dat deze mogelijk gerepareerd kan worden (die van mij wel). Met een textiele pak neem ik aan dat dit niet mogelijk is, maar dit is mijn eigen aanname.
 
Thanks! Klinkt goed. Ik ben inderdaad ook gewoon welkom in casual kleding.
Ik ben niet de eerste op kantoor, vaak zit het hier behoorlijk vol. Een deel van onze backoffice mag eerder beginnen, ik niet vanwege bereikbaarheid telefoon.
Als je 3 minuten bezig bent met omkleden is dat opzich prima!

Heb je ervaring met textiel?
Als je internet mag geloven is het een stuk minder warm dan de meeste mensen denken. (tuurlijk, met dit weer zit je evengoed te zweten)
Geen ervaring met textiel, alleen tijdens lessen in zo'n lichtgevende vuilniszak :+ .

Als er een invalide toilet is, zou ik die gebruiken om je om te kleden.
 
Even als aanvulling ; ik suggereer absoluut niet dat het textiel wat ik nu heb 'onveilig' is. Je leest alleen dat leer veiliger is :)

Ik ga binnenkort gewoon eens naar de winkel om een beetje te passen, waarschijnlijk kunnen de verkopers me daar ook wel wijzer maken *O*
 
Leer.

Ook bij 33C°



IMG_20200626_134601.jpg
 
Ik heb eerst met textiel gereden en nu een paar jaar met leer.
Ik rij 30km enkele reis zomer en winter. Leer vind ik fijner. Zit beter en flappert niet en minder 'last' van de buitentemperaturen.
Ik heb er wintervoering bij, maar die doe ik er eigenlijk nooit in. Tot -10 op 30km gaat dat nog vind ik.

Het verschil tussen textiel en leer in wel of niet kleren er onder aan doen dat zie ik niet. Met mijn boerenverstand zou ik zeggen dat je leren pak te klein is als je er niks onderaan kunt. In de winter met een trrui aan dat past goed, ook met wintervoering.
Toch zit hij niet te ruim in de zomer met alleen een shirtje en een broek aan. Dus ik zou zeggen dat dit geen probleem hoeft te zijn.

Ook een regenbui is op 30 km goed te doen. Ik vet hem 2x per jaar in en dan is hij voldoende waterdicht. Alleen de aansluiting op de laarzen bijft behelpen. Een leren broek gaat over het algemeen altijd in de laarzen i.p.v. erover heen.
 
Ik heb van alles wat. Leren jas en broek vind ik het lekkerst zitten, maar omdat ik geen spijkerbroek onder die leren broek aan kan, juist weer textiel voor woon-werk. En daarnaast nog een wat luchtiger jack voor de zomer een kevlar legging. Nu snap ik dat de heren waarschijnlijk niet in kevlar legging gaan, maar er zijn natuurlijk ook genoeg kevlar spijkerbroeken. Indien je niet al te netjes op je werk hoeft te verschijnen, is dat misschien ook nog een optie, de gemiddelde collega zal niet eens zien dat het een motorbroek is, en dan hoef je ook niet om te kleden.
 
Ik heb eerst met textiel gereden en nu een paar jaar met leer.
Ik rij 30km enkele reis zomer en winter. Leer vind ik fijner. Zit beter en flappert niet en minder 'last' van de buitentemperaturen.
Ik heb er wintervoering bij, maar die doe ik er eigenlijk nooit in. Tot -10 op 30km gaat dat nog vind ik.

Het verschil tussen textiel en leer in wel of niet kleren er onder aan doen dat zie ik niet. Met mijn boerenverstand zou ik zeggen dat je leren pak te klein is als je er niks onderaan kunt. In de winter met een trrui aan dat past goed, ook met wintervoering.
Toch zit hij niet te ruim in de zomer met alleen een shirtje en een broek aan. Dus ik zou zeggen dat dit geen probleem hoeft te zijn.

Ook een regenbui is op 30 km goed te doen. Ik vet hem 2x per jaar in en dan is hij voldoende waterdicht. Alleen de aansluiting op de laarzen bijft behelpen. Een leren broek gaat over het algemeen altijd in de laarzen i.p.v. erover heen.

Aah hier heb ik echt heel veel aan! Mijn ritje is namelijk ook maar 30 km enkele reis en rij ook met weer en wind.
Thanks!
 
Ik heb van alles wat. Leren jas en broek vind ik het lekkerst zitten, maar omdat ik geen spijkerbroek onder die leren broek aan kan, juist weer textiel voor woon-werk. En daarnaast nog een wat luchtiger jack voor de zomer een kevlar legging. Nu snap ik dat de heren waarschijnlijk niet in kevlar legging gaan, maar er zijn natuurlijk ook genoeg kevlar spijkerbroeken. Indien je niet al te netjes op je werk hoeft te verschijnen, is dat misschien ook nog een optie, de gemiddelde collega zal niet eens zien dat het een motorbroek is, en dan hoef je ook niet om te kleden.

Ik heb inderdaad gekeken voor kevlar leggings / spijkerbroeken. Heel mooi! Ook zeker met een leren jasje om het wat casual te houden. Ik heb er helaas maar 1 (vrouwelijke) gevonden die ik paste en die was zwart (wilde graag een blauwe, ben 1,78M)
Binnenkort maar weer eens zoeken.
 
Ik heb inderdaad gekeken voor kevlar leggings / spijkerbroeken. Heel mooi! Ook zeker met een leren jasje om het wat casual te houden. Ik heb er helaas maar 1 (vrouwelijke) gevonden die ik paste en die was zwart (wilde graag een blauwe, ben 1,78M)
Binnenkort maar weer eens zoeken.

Die Kevlar legging is inderdaad ook zwart, wel eens dat dames spijkerbroeken best lastig zijn, qua pasvorm laat het nog wel eens te wensen over. Die legging is van Moto Girl, daar hebben we ze wel mooie spullen van, ook spijkerbroeken, wordt o.a. verkocht bij Motor Kleding Store.
 
Terug
Bovenaan Onderaan