Leer of textiel??

Ik heb 3 jasjes omdat ik het leuk vind, niet perse nodig maar kan je het een beetje afwisselen *O*:)
(net als meerdere schoenen terwijl je 2 voeten hebt)

Heb jij je lerenpak krap gekocht? Ik vraag me af hoe de ervaringen daarmee zijn.

Thanks voor de tip van Termaat, ga ik snel een keer kijken. (als het iets minder heet is, dan heb je wat meer puf om te passen)

Leren pak gewoon pas gekocht.
En dan ook nog met het idee dat er wel een trui onder moet kunnen.

Niet krap, als het inderdaad krimpt past het niet meer.
(En als je zelf groeit, rekt het wel een beetje mee...)
Maar ja, dat is ook alweer 15 jaar geleden ofzo.
Misschien dat ze tegenwoordig mindere soorten leer gebruiken, die wel krimpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Ik zal ze morgen eens bellen om dat even te vragen. Als ik jullie reacties zo lees is dit zeker niet iets wat je online koopt!
Thanks :)

Ik durf een helmmuts of laarzen van een merk dat ik al heb best online te kopen. Maar ik blijf erbij, pak, helm, handschoenen, laarzen altijd passen in de winkel. Zeker als je het merk nog niet heb. Iedereen is anders. Termaat is ook zeker een fijne winkel, komen mijn laarzen, pak en helm ook vandaan. Zowel bij MKC Veghel en Termaat altijd goed geholpen.
 
Aah hier heb ik echt heel veel aan! Mijn ritje is namelijk ook maar 30 km enkele reis en rij ook met weer en wind.
Thanks!

Het blijft wel persoonlijk natuurlijk.
Misschien vries jij wel kapot bij -10 ;)
Maar goed dan zou ik eentje met wintervoering kopen dan kun je nog een stap maken.
 
MotoMarz volgens mij bestaat leer dat krimpt niet,wel leer dat ruimer wordt,kijk maar naar die mannen of vrouwen met een oud pak,daar zit altijd een afgezakte kont in
 
Ik heb hier een leren broek, een volledig textielpak en een leren combipak.

Toerritjes pak ik het combipak of de leren broek met textieljas, beetje afhankelijk van hoe groot de kans is dat we sportief gaan rijden. Woon-werkverkeer pak ik altijd textiel, gewoon zoveel prettiger. Normale kleding eronder, ruimte in je zakken zonder dat je er last van hebt (leer zit strakker, dus je voelt sleutels, telefoon e.d. gewoon sneller). Daarnaast is mijn textielpak waterdicht, het combipak niet en val ik bovendien op als een idioot door die reflecterende zwart met gele jas. Maar in het najaar en winter wanneer mensen je niet verwachten helpt dat zo veel...
 
Leren broek, en ja altijd met de blote beentjes in zomer en winter.
Als je de mokkels op het werk nog net niet in het schuurtje kijkt vallen die 2 minuten in je onderbroek wel mee.

Textiele broeken vind ik hobbezakken en ook wel eens een kevlar spijkerbroek gepast, zat een stuk minder lekker dan een leren broek.

Jassen heb ik er dan wel weer 3 van:
  • Doorwaaijack voor tropische temperaturen
  • Leren jack voor normale temperaturen
  • Stugge goretex jas voor als het echt koud is
 
Gek idee eigenlijk dat toen ik met motor rijden begon (48 jr. geleden) het heel gewoon was om met gewone kleding op de motor te stappen.
Leren jack, handschoenen en soms laarzen. (niet speciaal voor motorfiets) In Cornwall U.K. nog een regenjas gekocht.
Het was natuurlijk wel een stuk rustiger en gedisciplineerder op de weg.
 
Gek idee eigenlijk dat toen ik met motor rijden begon (48 jr. geleden) het heel gewoon was om met gewone kleding op de motor te stappen.
Leren jack, handschoenen en soms laarzen. (niet speciaal voor motorfiets) In Cornwall U.K. nog een regenjas gekocht.
Het was natuurlijk wel een stuk rustiger en gedisciplineerder op de weg.
Het was wel rustiger maar zeker niet gedisciplineerder. in 1973 vielen er 3000 doden in het verkeer. En inderdaad, toen reden we gewoon met een dikke jas en een spijkerbroek. Ik kan me nog levendig herinneren wat een pijn in je reet je kreeg van zo'n Agu regenbroek, die ook nog eens stuk waaide.
 
Her was misschien rustiger op de weg. Gedisciplinererder betwijfel ik. Met een slok op achter het stuur kruipen was toen vrij normaal. Na 10 lessen je rijbewijs hebben ook. Motorrijden mocht je zelf leren met een blauwe L onder je kentekenplaat. Motoren konden al 200 per uur maar hadden een frame, remmen en banden die daar nog totaal niet op gebouwd waren. En ook ik begon met mijn oude brommerhelm, een leren jack van het Waterlooplein in Amsterdam en de rest van de legerdump. Waterdicht en winddicht maar ik heb me wel soms afgevraagd of het nou echt wel een regejas was die ik aanhad of toch echt een tent.
 
Je kan gewoon je normale kleding eronder hoor. Misschien dat het met een dikke trui anders is. En het moet natuurlijk geen 1delig pak zijn, die zitten sowieso strak. Maar met een 2delig ding kom je al een heel eind.

Ik heb geen leren broek alleen, draag een motorlegging van kevlar. Ik denk inderdaad dat er niet veel onder een leren broek aan gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan