Leer of textiel

yamaRules

Die hard MF'er
5 aug 2002
836
3
nvt
Wat is nou beter een leren pak of eentje van textiel??
Ik zat met het warme weer van afgelopen week zwaar te zweten in textiel, maar is dit met leer netzo???
 
ook leer is erg warm maar ach wat maakt het uit
ik vind leer fijner nu
in de winter is leer erg koud en lijkt mij textiel weer fijner
het is ook maar net waar je het mee gebruikt ,voor naar je werk of voor de fun :]
dus het is persoons gebonden

met vr gr svpeter
 
Zweten doe je zowel in leer als in textiel pakje.

Maar Leer is toch wel de allerbeste protectie die je hebben kunt :)

Is gewoon je 2e huidje.
 
leer zit ook meer gesloten waardoor het niet verplaatst als je valt wat bij textiel wel zo is waardoor je brandwonden kunt oplopen!met de nadruk op kunt!!!
ik heb dit ooit ergens een keer gehoord, als het niet klopt moet je het maar ff zeggen!!
 
Met warm weer vind ik leer echt vele malen fijner als textiel. Het maakt niet uit hoe ademend ze dat textiel noemen het blijft gewoon een stuk benauwder als leer. Dat kan natuurlijk ook komen doordat mijn leren pak strak zit en mijn textielen pak niet.

Als het boven de 15 graden is en droog is leer absoluut comfortabeler.
 
kweet niet beter als dat het zweten erbij hoort :) met echt warm weer gaat mn rits van mn jas op een kiertje voor wat koeling, maar mn broek is nooit uit te krijgen na een dagje sturen, die plakt van t zweet.....en die douche erna voelt dan zooooo heerlijkdan ik het zweten dan alweer helemaal vergeten ben ;)
 
leer zit ook meer gesloten waardoor het niet verplaatst als je valt wat bij textiel wel zo is waardoor je brandwonden kunt oplopen!met de nadruk op kunt!!!
ik heb dit ooit ergens een keer gehoord, als het niet klopt moet je het maar ff zeggen!!


Daarnaast *KAN* bij een glijpartij de protectie verschuiven, doordat Textiel ruimer gedragen wordt... Wanneer dit gebeurt, *KAN* dat extra letsel teweeg brengen.

Zelf heb ik ook een textielpak. Ik vind dat ik me daardoor flexibeler kan vervoeren: Naar mijn werk, alledaags gebruik vind ik makkelijker omdat ik geen kleding hoef mee te nemen. Trek m'n pak er gewoon overheen aan.

Met 30 graden is wel alle kleding zeiknat, dus schiet dat ook niet op.
Leer lijkt me heerlijk rijden, maar heb daar ff het geld niet voor, vandaar de praktische keuze voor een textielpak, waar ik overigens zeer tevreden over ben!
 
Laatst bewerkt:
Wat is nou beter een leren pak of eentje van textiel??
Ik zat met het warme weer van afgelopen week zwaar te zweten in textiel, maar is dit met leer netzo???

Zo lang je rijd valt het mee.

Ik draag zelf leer, op maat gemaakt en ik moet zeggen dat ik in de winter (4 graden buiten) het niet koud heb gehad.
Daarnast flappert leer niet in het rond bij het rijden :]

Ok bij 30 graden zweet je in volle outfit, maar dat neem ik voor lief, liever verzopen dan op straat verbrand :}
 
kweet niet beter als dat het zweten erbij hoort :) met echt warm weer gaat mn rits van mn jas op een kiertje voor wat koeling, maar mn broek is nooit uit te krijgen na een dagje sturen, die plakt van t zweet.....en die douche erna voelt dan zooooo heerlijkdan ik het zweten dan alweer helemaal vergeten ben ;)
--- R E C L A M E B L O K J E ---
TIP VAN DE DAG ;)
Thermo broek onder de lerenbroek,
klinkt nog warmer maar dat is het niet... de broek houdt het zweet van je huid en transporteerd dat naar de bovenliggende laag.
Ik heb er ook een en rij er ook mee in de winter, want dan isoleert hij.
Ik wil niet meer zonder!

--- einde reclame blokje ---
 
Ik heb zowel leer als textiel.

Bij temperaturen boven de vijf graden rijd ik met leer, weer of geen weer, bij nat weer trek ik dan namelijk een regenpak aan over mijn leren pak!

en bij echt koud weer of als ik op visite moet dan trek ik mijn textiel pak wel aan, maar mijn duo's gebruiken dit pak vaker dan ik zelf :)

leer is een tweede huid waar je je echt zo enorm veel beter in voelt tijdens het rijden *D
 
Eigenlijk rijden alleen de supersporters die ik ken volledig in leer. De meeste sportrijders & toerders rijden met een leren broek en een textiel jas.

Dat laatste is volgens mij toch de meest praktische combinatie.
 
Leer is nog altijd het veiligste. Ik rij zelf liever in het leer, het zit en rijdt gewoon stukken lekkerder. Maar textiel is wel weer lekker als het echt koud is.
 
Ik heb nu een leren pak, maar mijn eerste kleding bestond uit textiel. Waarom? nou destijds was mijn argumentatie:

Ik heb leer nog nooit een kogel zien tegen houden.
Carbon Kevlar versterkt Textiel wil dat nog wel eens doen. Mijn textiel broek ziet er dan ook als nieuw uit, ondanks 2 glij partijen met geringe snelheid.

Leer zit wel VEEEEEEL beter.
 
Ik heb nu een leren pak, maar mijn eerste kleding bestond uit textiel. Waarom? nou destijds was mijn argumentatie:

Ik heb leer nog nooit een kogel zien tegen houden.
Carbon Kevlar versterkt Textiel wil dat nog wel eens doen. Mijn textiel broek ziet er dan ook als nieuw uit, ondanks 2 glij partijen met geringe snelheid.

Leer zit wel VEEEEEEL beter.

Ik ga d'r ook van uit dat er niet op me geschoten wordt :P

Kan me wel voorstellen dat er wat meer wrijving optreedt tussen broek en vel met een textiel broek. Maar tot op het bot zal met een textiel ook niet zo snel voorkomen.
 
Net een leren broek gekocht.......rijdt ineens veel lekkerder......sneller ofzo!
 
Zweten doe je zowel in leer als in textiel pakje.

Maar Leer is toch wel de allerbeste protectie die je hebben kunt :)

Is gewoon je 2e huidje.
mmm word het dan niet es tijd voor een boddylift?? want jou tweede huitje begint al aardig rimpels te vertonen :+ :+
 
--- R E C L A M E B L O K J E ---
TIP VAN DE DAG ;)
Thermo broek onder de lerenbroek,
klinkt nog warmer maar dat is het niet... de broek houdt het zweet van je huid en transporteerd dat naar de bovenliggende laag.
Ik heb er ook een en rij er ook mee in de winter, want dan isoleert hij.
Ik wil niet meer zonder!

--- einde reclame blokje ---

Klink positief, moet ik dat maar eens gaan proberen.
Voor de winter had ik het nooit nodig, maar als het zomers ook helpt :} :}
 
Klink positief, moet ik dat maar eens gaan proberen.
Voor de winter had ik het nooit nodig, maar als het zomers ook helpt :} :}
--- RECLAME BlOKJE 2 --- :+
Je hebt er ook sokken, handschoenen en t-shirts van.
Te koop bij de betere outdoor zaak of afdeling van een goed gesorteerd warenhuis.

--- einde reclame blokje 2 ---
 
Als ik alle voordelen hier lees van leer en/of textiel, dan merk ik dat het echt gewoon persoonlijke voorkeur is...
Ik heb me net een moto gekocht (GSXR 750) en zou me nu nog wat kleding willen kopen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar leer. Omdat ik de moto voor zowat alles zou gebruiken, vroeg ik me af of je met een leren broek ook nog je gewone broek kon aanhouden. Zelf heb ik er totaal geen ervaring mee en ben ik nog nie gaan passen, maar als dat niet zou gaan, dan denk ik toch dat ik naar textiel ga uitkijken!

In sommige textiel broeken zie je trouwens broeken met een rits tot aan de heupen, dit maakt het aan/uit trekken veel makkelijker, maar bestaan er ook zo'n modellen in leer? Of kan je dat laten aanpassen?

Thnx!
Dagmar
 
Terug
Bovenaan Onderaan