leer reinigen

Koetjeboe91

MF'er
28 nov 2013
51
0
westerhaar
zijn er in de buurt van Almelo bedrijven die leren motorkleding reinigen.

dit omdat ik een leren motorbroek heb die ik iedere dag draag (rit van en naar school).
na 3 jaar vind ik het wel eens tijd om hem echt goed te laten wassen.
als er geen bedrijven die dit doen hoe kan ik dit het beste aanpakken.

en ja volgende pak word textiel iets makkelijker schoon te houden.
alvast bedankt.
 
wel steeds met een vochtige doek er door uit laten luchten en de buitenkant met sop afnemen maar op ten duur houd het echt op. hij stinkt niet en ziet er redelijk uit maar het moet nu toch echt wel eens.

ps wat ook helpt is dat ik de spijkerbroek aanhoud als ik deze er overheen aan trek.
 
Laatst bewerkt:
Spijkerbroek onder je leer? Dat hoort niet te passen.

Motorzaken en kledingzaken hebben speciale middeltjes om leer te reinigen, kijk daar eens. Motorzaken kunnen je hierin ook adviseren.
 
Gewoon in de wasmachine op lage temperatuur en weinig toeren zonder wasmiddel
Daarna rustig laten drogen in de badkamer ofzo, niet in de zon en dan daarna weer lekker invetten
 
@ Koetjeboe; Als koe zou je toch moeten weten hoe je leer moet schoon houden?

sorry, erg flauw, maar kon het niet laten *D
 
@ Koetjeboe; Als koe zou je toch moeten weten hoe je leer moet schoon houden?

sorry, erg flauw, maar kon het niet laten *D


Gezien het feit, dat koeien regelmatig hun hele kont onder de eigen stront schijten, is die kennis niet aanwezig. :+
 
Laatst bewerkt:
ik gooi mijn race overall elk jaar in de wasmachine
er is hier special wasmiddel voor ( google maar) dan laat ik hem een
paar weken drogen ( uit de zon en niet bij een warmte bron) hierna vet ik
hem in en is hij gereed voor een nieuw seizoen , haal wel even de kneesliders eraf :+

ik ga altijd naar een wasserette in rotterdam omdat ze daar zwaardere wasmachines hebben dan dat ik thuis heb :Y

:W
 
ik gooi mijn race overall elk jaar in de wasmachine
er is hier special wasmiddel voor ( google maar) dan laat ik hem een
paar weken drogen ( uit de zon en niet bij een warmte bron) hierna vet ik
hem in en is hij gereed voor een nieuw seizoen , haal wel even de kneesliders eraf :+

ik ga altijd naar een wasserette in rotterdam omdat ze daar zwaardere wasmachines hebben dan dat ik thuis heb :Y

:W
Als je dan maar niet centrifugeert, dat is erg slecht voor leer. Tijdens het drogen regelmatig het leer wat masseren/kkneden zorgt dat het soepel opdroogt. Je kunt hem ook aantrekken als hij nog een beetje slof is.
 
ik gooi mijn race overall elk jaar in de wasmachine
er is hier special wasmiddel voor ( google maar) dan laat ik hem een
paar weken drogen ( uit de zon en niet bij een warmte bron) hierna vet ik
hem in en is hij gereed voor een nieuw seizoen , haal wel even de kneesliders eraf :+

ik ga altijd naar een wasserette in rotterdam omdat ze daar zwaardere wasmachines hebben dan dat ik thuis heb :Y

:W

Dat heb ik vorig jaar ook voor het eerst gedaan bij de wasserette op de schieweg in Rotterdam. Daar hebben ze wasmachines tot 12 kilo wasgoed..Pak binnenstebuiten gekeerd tijdens het wassen en ruikt weer lekker fris.. Werkt perfect ! En dat voor 8 euries :Y
 
Laatst bewerkt:
ik pak meestal die op de bergweg :Y
kost inderdaad 8 eurie en ik hang bij thuiskomst het pak in het cv hok en na twee weken
vet ik hem in en een paar weken later nog een keer .

aan het begin van het seizoen is het pak dan heerlijk schoon en soepel :Y
 
Topic naam: leer reinigen.

Ik in de veronderstelling dat iemand uitleg gaat geven over het reinigen van je motor...
 
Spijkerbroek onder je leer? Dat hoort niet te passen.

Motorzaken en kledingzaken hebben speciale middeltjes om leer te reinigen, kijk daar eens. Motorzaken kunnen je hierin ook adviseren.

Ik koop altijd 1 of 2 maten te groot, jeans eronder, op het werk ff broek naar beneden en alle vrouwelijke collega's zijn gelijk teleurgesteld over die jeans... wel snel en makkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan