Leer verven.

RijNooit

MF veteraan
3 apr 2004
6.555
0
Beste mensen ik heb een pak overgenomen van mijn oom maar de kleuren van het pak zijn oranje/zwart en een beetje grijs. Opzich mooi pak enzo en ik ben er ook dik blij mee maar...maar ik zou graag een geheel zwart pak ervan willen maken d.m.v. verven ofzo... Kan dit? En als dit kan, moet je dit laten doen of hoe gaat dat? Ik wil het dan wel perfect hebben etc, en niet dat als ik eens in de regen rij...
Weten jullie dan ook wat dit ongeveer gaat kosten?

PS: ff een klein vraagje tussendoor. Weten jullie waar je van die windjacks kan halen voor over je motorjas.. het begint namelijk flink koud te worden en wil eigenlijk nog ff blijven rijden zonder bevroren armpjes etc. 8-) Internetsite ofzo..

MVG

Reinoud
 
Hehehe oops nou jah bedankt..

Eventuele tips zijn nog steeds welkom

groeten
 
Leer verven, geen idee.
Probeer google eens: leer + verf
Google advies: leerverf.


Wat betreft de "overjas",
volgens mij kun je het best een goedkope
winterjas, 3 maten te groot kopen.
Voor een paar tientjes bij Zeeman, Wibra, ...
zoek maar wat uit, als het maar dik en warm is.
De jas waar je m overheen wilt aantrekken wel
aandoen naar de winkel, dan kun je meteen passen.

Vaak houden die goedkope dingen het prima,
en als je per ongeluk toch een keer onderuit gaat,
is het geen zonde geld.
En de bescherming heb je van je leren jas al.
 
Leer verven levert vrijwel nooit een goed resultaat op.
Door gebruik komen er allerlei vervuilingen/beschadigingen in het leer. Die krijg je er nooit goed meer uit. Daardoor zal de verf op bepaalde plaatsen niet goed hechten. Bovendien "ligt" de nieuwe verf op het oppervlak van het leer, terwijl de originele verflaag IN het leer zit. Die nieuwe laag zal binnen korte tijd gaan scheuren en barsten, als de laag al goed genoeg "dekt".

Zonde van de tijd en een goed pak......
 
Ikzelf heb een vriend van mij een keer een aantal potjes leerverf gegeven voor zijn verjaardag om ook zijn pak mee te schilderen.
En ik moet zeggen dat het best goed gaat. Tuurlijk ligt de verf erop en zal het er nooit zo perfect uitzien als een nieuw pak maar het resultaat zag er voor ons goed genoeg uit.
En nu ruim 1,5 jaar (vele kilomoteres en ook door regen en wind gereden) later zit de verf er nog steeds goed op.

De potjes kun je gewoon halen bij een wat grotere schoenmaker en kosten iets van 6 euro per potje.
Meestal hebben ze ook wel een starterssetje liggen wat je moet eerst het leer opruwen, daarna behandel met een ander potje en pas beginnen met verven.

Voor weinig heb je dus je pak leuk gekleurd in welke kleur jij maar wilt.
 
Kan heel goed ,wel ff opruwen en goed schoonmaken.

Ga anders eens opzoek naar een bedrijf die bankstellen overspuiten die lui hebben er het materiaal voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan