Leerpak schoonmaken

Wat ik altijd tussendoor doe om de vliegjes er snel af te halen, is het zachtjes boenen met een lichtvochtige panty. De stof van de panties zorgt ervoor dat de vliegjes en ander vuil a.h.w. weggescrubd worden. Het vuil blijft op de panty zitten. Werkt echt goed.

Vraag me niet hoe ik aan die panties kom...
 
Al ben ik een keer op vakantie gegaan samen met MarisKaWa en waren we de regenpakken vergeten. De toch duurde 5 dagen en gelukkig heeft het op 4 dagen waarvan 3 de hele dag geregend. En dan duurt het echt heeeeeeel maar dan ook echt heeeel lang voordat je leer weer droog is.

Elke ochtend dat koude natte leer aan... is niet prettig. Beetje een natte koude zwembroek aan trekken...
 
Van 'leerzeep' heb ik dus nog nooit gehoord! En dan ben ik toch een vrouw (waarvan verwacht wordt dat ze verstand heeft van schoonmaken... dus niet).

In ieder geval noooooit je handschoenen invetten. Kent twee nadelen: je kunt niet meer normaal een dikke insect van je vizier afhalen, want je laat meteen erge strepen achter en... (verassing misschien maar ik spreek uit ervaring) ze gaan ge-wel-dig meuren!! Echt niet te krap. En dat was op geen enkele manier weg te krijgen uit die dingen :r :r . Meteen je klauwen wassen na het rijden, tenzij je bij mensen komt die je toch al niet graag mocht (ze kijken je werkelijk weg dan) ;) .
Resultaat: binnen de kortste keren koop je nieuwe handschoenen.


CAT
 
Zo..... die is weer lekker schoon. Bijna als nieuw nu. :}

Het natte zwembroek/pak idee heeft het niet. Het is er niet echt doorheen.

Laat hem even drogen en dan vet erop.
Ziet er weer keurig uit.
Nu hopen dat ik bij de eerste rit geen zwerm beestjes tegenkom.
 
Van 'leerzeep' heb ik dus nog nooit gehoord! En dan ben ik toch een vrouw (waarvan verwacht wordt dat ze verstand heeft van schoonmaken... dus niet).

In ieder geval noooooit je handschoenen invetten. Kent twee nadelen: je kunt niet meer normaal een dikke insect van je vizier afhalen, want je laat meteen erge strepen achter en... (verassing misschien maar ik spreek uit ervaring) ze gaan ge-wel-dig meuren!! Echt niet te krap. En dat was op geen enkele manier weg te krijgen uit die dingen :r :r . Meteen je klauwen wassen na het rijden, tenzij je bij mensen komt die je toch al niet graag mocht (ze kijken je werkelijk weg dan) ;) .
Resultaat: binnen de kortste keren koop je nieuwe handschoenen.


CAT

Ik vet mijn handschoenen wel altijd in. Misschien moet je het alleen aan de buitenkant erop smeren en niet erin? :P Wat smeer je erop/in dan????

Volgens mij heb ik geen last van stinkende handen. Heb wel verdacht weinig mensen om me heen de laatste tijd... :+
 
Ik vet mijn handschoenen wel altijd in. Misschien moet je het alleen aan de buitenkant erop smeren en niet erin? :P Wat smeer je erop/in dan????

Volgens mij heb ik geen last van stinkende handen. Heb wel verdacht weinig mensen om me heen de laatste tijd... :+


Ik heb 1x een redelijke laag blank ledervet op (dus niet erin :? ) mijn handschoenen gesmeerd. Misschien ligt het dus aan de soort (leder)vet? Wat smeer jij erop dan?

Weinig mensen om je heen? Zie je wel ;)


CAT
 
Ik heb 1x een redelijke laag blank ledervet op (dus niet erin :? ) mijn handschoenen gesmeerd. Misschien ligt het dus aan de soort (leder)vet? Wat smeer jij erop dan?

Weinig mensen om je heen? Zie je wel ;)


CAT


Ook gewoon blank ledervet. Heb echt nergens last van (va de week nog ingevet, en mijn handjes stinken echt niet) :?
 
Ook gewoon blank ledervet. Heb echt nergens last van (va de week nog ingevet, en mijn handjes stinken echt niet) :?

Hummmmm..... dan weet ik ook niet waarom ik van die stinkklauwen in die handschoenen kreeg. Gelukkig heb ik dezelfde handschoenen :} weer terug kunnen kopen, maar ik durf ze dus niet meer in te smeren!


CAT
 
Of je gaat naar een ruitersportzaak... daar hebben ze de beste leerzepen en spul om het leer te onderhouden..
 
Na elk ritje even met de zachte kant van een schoonmaaksponsje en dreft de zooi eraf wassen. En voor de verwennerij nog even met Sonax Leder Pflege (ik koop bij Gericke Duitsland vandaar) inpoetsen. Blijft wit stralend wit en verwelken de kleurtjes niet :P tevens wordt het leer lekker soepel.
 
Hummmmm..... dan weet ik ook niet waarom ik van die stinkklauwen in die handschoenen kreeg. Gelukkig heb ik dezelfde handschoenen :} weer terug kunnen kopen, maar ik durf ze dus niet meer in te smeren!


CAT

Niet stiekem reuzel gebruikt? :P Ik heb gisteren mijn broek nog ingevet, Rapide heet het spul (gouwe blikkie met rode deksel). En nee, mijn benen stinken niet vandaag :+
 
Dan zou ik dus iedere dag m'n pak moeten schoonmaken. Haalbaar als je alleen in het weekend rijdt, maar anders niet!
Ja :+ bij mijn pak glijdt het eraf en kost het slechts een paar seconden met zo'n sponje en dreft. Die vliegjes zitten toch alleen maar op borst hoogte en op de schouders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan