Leerpak schoonmaken

ieniemienie

Die hard MF'er
11 mrt 2002
440
0
Wageningen
Mijn leerpak ziet er niet meer uit. Vliegen, vuil enz. hebben een behoorlijk spoor achter gelaten.

Ik ben voorheen bezig geweest met borstel, schoonmaak spul en verzorgings spul voor leer, maar.... de resultaten vind ik niet echt goed!

Nu is het weer tijd om aan de schoonmaak te gaan, en ik vroeg me af.... Wie heeft er een goede tip? Hoe krijg ik het pak echt schoon en het liefst zonder een dag werk?
 
Schuursponsje met sop ofzo....en daarna kleurloos schoensmeer/vet ofzo erop...en klaar...voor mij is het lekker makkelijk....zwart schoensmeer pakken, heeft ie gelijk weer een strak kleurtje :P
 
Nou... vrouwen.. ik heb het ook en krijg het nu ook niet echt mooi schoon. :? Wil ik wel weer. :P

>> Algemeen, vragen en opmerkingen zijn voor forumgerelateerde vragen. :)
 
Mijn leerpak ziet er niet meer uit. Vliegen, vuil enz. hebben een behoorlijk spoor achter gelaten.

Ik ben voorheen bezig geweest met borstel, schoonmaak spul en verzorgings spul voor leer, maar.... de resultaten vind ik niet echt goed!

Nu is het weer tijd om aan de schoonmaak te gaan, en ik vroeg me af.... Wie heeft er een goede tip? Hoe krijg ik het pak echt schoon en het liefst zonder een dag werk?
Ik neem hem altijd aan een kleerhanger mee de douche in. Nat maken, schoonmaken met leerzeep, afspoelen, drogen laten, en daarna 2 x invetten.
 
Ik neem hem altijd aan een kleerhanger mee de douche in. Nat maken, schoonmaken met leerzeep, afspoelen, drogen laten, en daarna 2 x invetten.
Ik doe dat ook, werkt prima. Is hetzelfde als na een fikse regenbui, dan is het pak toch ook altijd goed schoon. Geen zeep gebruiken maar een zeem om te 'schrobben' en als het pak droog is goed invetten.

[tip]
Je kunt het pak ook aanhouden en in de douche/bad gaan... :+
[/tip]
 
Ik heb een pak met veel witte stukken...
En het is dus allemaal geverfd leer die je niet moet schoonschuren tot de huid.

Heb me er gewoon bij neergelegd...
Zo lijkt het net alsof ik al jaaaren ervaring heb.
:P
 
Ik doe dat ook, werkt prima. Is hetzelfde als na een fikse regenbui, dan is het pak toch ook altijd goed schoon. Geen zeep gebruiken maar een zeem om te 'schrobben' en als het pak droog is goed invetten.

[tip]
Je kunt het pak ook aanhouden en in de douche/bad gaan... :+
[/tip]

Jaja, alleen wat moeilijk het pak uittrekken als het helemaal nat is.
 
Gewoon invetten met dat witte melkachtige leer verzorgings spul, flink boenen om de insecten eraf te krijgen. Als je er smeer in hebt zitten kun je ook van die werkplaats zeep gebruiken (verkrijgbaar bij de meeste automateriaalen zaken) maar je moet het daarna ook weer invetten.

Wat trouwens ook goed helpt is niet te precies kijken, na een keer rijden zit je er toch weer onder.
 
Schuursponsje met sop ofzo....en daarna kleurloos schoensmeer/vet ofzo erop...en klaar...voor mij is het lekker makkelijk....zwart schoensmeer pakken, heeft ie gelijk weer een strak kleurtje :P

Gaat dat met dat schoensmeer niet afgeven?
Ik heb een keer iemand gezien die zijn handschoenen met schoensmeer had gedaan. Zag er netjes uit, maar na die flinke regenbui kon je geen verschil zien tussen de kleur van zijn handschoenen en zijn handen zelf!

Maar bij mij wordt het in ieder geval blank vet.
 
Ik heb hier een tube van SNO-SEAL. Had ik destijds gekocht voor m'n laarsen om ze waterdicht te houden. Staat wel bij dat al het leer iets donkerder van kleur wordt maar heb geen idee hoe erg. Dus weet iemand of je dit ook op je pak kan gebruiken zonder dat het lelijk wordt ?
 
Gaat dat met dat schoensmeer niet afgeven?
Ik heb een keer iemand gezien die zijn handschoenen met schoensmeer had gedaan. Zag er netjes uit, maar na die flinke regenbui kon je geen verschil zien tussen de kleur van zijn handschoenen en zijn handen zelf!

Maar bij mij wordt het in ieder geval blank vet.
Handschoenen kan je ook niet poetsen na het met schoensmeer te hebben ingesmeerd, je pak wel, en dat moet dan ook :P ... tot nu toe heb ik er nooit last van gehad, de witte overhemden en shirt blijven ook na een regenbui wit :P
En droogtijd van een pak zit toch echt op 2 dagen als ie echt goed nat is geworden...
 
Dank beste mensen :}

Ik ga is even leerzeep en vet kopen en flink aan de schoonmaak.

Ja, ja dit klinkt wel ernstig vrouwelijk, maar goed. Wat gebeuren moet moet gebeuren....
 
Ik denk dat je ff moet gaan sjoppen en leervet + zeep moet kopen...
om daarna aan de boen te gaan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan