Lees en huiver !!!

vroembert

MF nightmare
Crew
24 mrt 2003
29.561
14.630
Zit ik even lekker op zondagochtend de zondagkrant te lezen, krijg ik het volgende artikel onder ogen. Net nu de verbouwing van mijn project fietsje begint te vorderen, met ook wat zeg maar minder legale onderdelen :X :( :( :( :( :(

Wordt het prettige zondagsgevoel toch even minder -O- -O-

Lees en oordeel zelf !
full
 
Lekker handig _O-

Datgene waar je de aandacht op wilt vestigen streep je op zo'n manier aan dat het bijna niet leesbaar is :P

Wacht het nog wel even af.

Iets met soep en hitte.....
 
Apk wordt idd uitgebreid naar motoren.

ALS de aanbevelingen van brussel worden overgenomen.

In duitsland hebben ze al jaren TUV en dat is een stuk strenger dan de APK. En daar bouwen de fighterbouwers er lustig op los :Y

Denk dat het allemaal nog wel meevalt
 
nou vebaasd me dat niet echt want dat riepen ze twintig jaar geleden ook al
ben dus erg benieuwd hoelang het gaat nog gaat duren
 
Apk wordt idd uitgebreid naar motoren.

ALS de aanbevelingen van brussel worden overgenomen.

In duitsland hebben ze al jaren TUV en dat is een stuk strenger dan de APK. En daar bouwen de fighterbouwers er lustig op los :Y

Denk dat het allemaal nog wel meevalt


Die duitsers bouwen er idd lustig op los, maar alles wordt wel gekeurd en per onderdeel op de papieren bijgeschreven. Het is mij ook bekend dat er b.v. ratbikers zijn, die in het holst van de nacht naar een treffen in b.v Nederland rijden, omdat ze anders van de weg worden geplukt en hun machines kwijt zijn.
Je raakt toch een stuk vrijheid kwijt. Wat te denken van de keuring op emissie eisen. cat even verwijderen gaat dan niet. En als het net zo streng zou worden als in Duitsland, mag je niet eens meer zelf je banden kiezen. Daar mogen onder een motor alleen maar banden gemonteerd worden, die er voor zijn goedgekeurd. Mijn eigen motor zou volgens dat soort regels niet de weg op mogen.
 
Maar je weet zelf ook dat dat bij een apk niet het geval is, daarom haalde ik het ook aan om aan te geven dat een apk niet half zo streng is.
 
Zie in dit artikel ook de MAG niet genoemd en ga er vanuit dat die er ook nog wel wat over zullen zeggen :Y
 
Het mag dan wel minder streng zijn, maar het kost wel weer geld en geloof maar dat er dan ook nog eens geld uit onze zakken geklopt wordt voor allerlei zaken waar we nu niet aandenken. Voor minder dan 50 euro ben je vast niet klaar en dat is bij mij al maal 2
 
Het mag dan wel minder streng zijn, maar het kost wel weer geld en geloof maar dat er dan ook nog eens geld uit onze zakken geklopt wordt voor allerlei zaken waar we nu niet aandenken. Voor minder dan 50 euro ben je vast niet klaar en dat is bij mij al maal 2

dat geld is zal ook wel de eerste reden zijn idd
en zoals nijlpaard al zegt zal de MAG ook nog wel aan het woord komen
die mannen doen al jaren goede zaken voor de motorrijder
 
Zie in dit artikel ook de MAG niet genoemd en ga er vanuit dat die er ook nog wel wat over zullen zeggen :Y


Zeker weten van wel, maar die kunnen helaas ook niet alles naar hun hand zetten en het invoeren is een aanbeveling vanuit Brussel en dat betekend in de praktijk zoiets als: "ga de apk invoeren, nu is het nog vrijblijvend, maar over een aantal jaren gaan we vanuit Brussel vervelend doen en leggen we de maatregel op"
 
De telegraaf op zondag? Ik zou me nog maar niet al te druk maken.



Het gekke is, dat als je de sensatie rond de verhalen weghaalt ze het vaak toch wel bij het juiste eindje hebben. En dit artikel komt beslist niet van de voorpagina, maar uit een van de bijlagen.
 
dat geld is zal ook wel de eerste reden zijn idd
en zoals nijlpaard al zegt zal de MAG ook nog wel aan het woord komen
die mannen doen al jaren goede zaken voor de motorrijder


Ben je al lid van de MAG overigens ??
 
Apk wordt idd uitgebreid naar motoren.

ALS de aanbevelingen van brussel worden overgenomen.

In duitsland hebben ze al jaren TUV en dat is een stuk strenger dan de APK. En daar bouwen de fighterbouwers er lustig op los :Y

Denk dat het allemaal nog wel meevalt
Die blijven er op los bouwen omdat ze veel onderdelen voor een keuring weer moeten vervangen voor het origineel en na de tijd weer terug naar de vervanging.
Daar vind je minder originele onderdelen op de veilingsites omdat ze die moeten bewaren voor de keuringen.
Alleen toegestane veranderingen die ook bijgeschreven zijn mogen blijven zitten.
En als het net zo streng zou worden als in Duitsland, mag je niet eens meer zelf je banden kiezen
Dat mag wel, ze moeten alleen bijgeschreven worden op het kenteken. Als de fabrikant testen heeft uitgevoerd waaruit blijkt dat een motor met een bepaald gewicht en max. snelheid met voldoende veiligheidsmarge die banden kan gebruiken dan is het bijschrijven niet een probleem.
Het is alleen omslachtig en het kost je weer een paar euri aan de bureaucratie B|
Maar volgens mij is Duitsland één van de winigen zo niet de enige met zulke eisen dus dat zal bij uitbreiding naar heel Europa wel meevallen. Hier mag je voor de auto ook zelf weten welke band dus de motor zal wel niet anders worden... Als het er door komt.
 
die apk voor motoren zijn ze al zo lang mee bezig, dat kan geen verrassing meer zijn toch?
 
Die blijven er op los bouwen omdat ze veel onderdelen voor een keuring weer moeten vervangen voor het origineel en na de tijd weer terug naar de vervanging.
Daar vind je minder originele onderdelen op de veilingsites omdat ze die moeten bewaren voor de keuringen.
Alleen toegestane veranderingen die ook bijgeschreven zijn mogen blijven zitten.Dat mag wel, ze moeten alleen bijgeschreven worden op het kenteken. Als de fabrikant testen heeft uitgevoerd waaruit blijkt dat een motor met een bepaald gewicht en max. snelheid met voldoende veiligheidsmarge die banden kan gebruiken dan is het bijschrijven niet een probleem.



Het is alleen omslachtig en het kost je weer een paar euri aan de bureaucratie B|
Maar volgens mij is Duitsland één van de winigen zo niet de enige met zulke eisen dus dat zal bij uitbreiding naar heel Europa wel meevallen. Hier mag je voor de auto ook zelf weten welke band dus de motor zal wel niet anders worden... Als het er door komt.

Klopt maar het bijschrijven wordt wel een probleem als een fabrikant het niet de moeite vind om voor jouw type motor die testen uit te voeren, die testen kosten de fabrikant nl ook geld. Voor mijn eigen motor VFR rc 24 zijn in Duitsland maar een beperkt aantal banden toegestaan, de moderne sportbanden (pilot sport/power) staan niet op het lijstje en mag een Duitse bezitter er dus niet onder hebben. Die wordt er bij een controle mee van de weg gehaald, terwijl die moderne banden een stuk beter zijn dan de toegestane |(
 
Klopt maar het bijschrijven wordt wel een probleem als een fabrikant het niet de moeite vind om voor jouw type motor die testen uit te voeren, die testen kosten de fabrikant nl ook geld. Voor mijn eigen motor VFR rc 24 zijn in Duitsland maar een beperkt aantal banden toegestaan, de moderne sportbanden (pilot sport/power) staan niet op het lijstje en mag een Duitse bezitter er dus niet onder hebben. Die wordt er bij een controle mee van de weg gehaald, terwijl die moderne banden een stuk beter zijn dan de toegestane |(
Klopt ook.
Ik heb gisteren nog banden besteld waaronder ook een achterband voor een duitse ZZR 1100.
Ondanks dat de BT 021 uit is wilde hij toch voor de zekerheid de oude vertrouwde 020
 
:^

Ze moeten toch ergens hun centen vandaan halen?
Ik hoorde al zoiets dat ze zelfs een dergelijke keuring in willen voeren voor bromfietsen/scooters. _O-

binnen een aantal jaren APK voor fietsen, voetgangers verplicht helm en reflecterend vest, veiligheids schoenen.
kinderwagens moeten worden voor zien van verlichting.
kinderen mogen alleen nog maar op hun driewielers op afgesloten terreinen hun capriolen uithalen.

en om toe te zien op naleving worden alle duiven en meeuwen voorzien van slimme camera's....


zoiets?????????????????????
 
binnen een aantal jaren APK voor fietsen, voetgangers verplicht helm en reflecterend vest, veiligheids schoenen.
kinderwagens moeten worden voor zien van verlichting.
kinderen mogen alleen nog maar op hun driewielers op afgesloten terreinen hun capriolen uithalen.

en om toe te zien op naleving worden alle duiven en meeuwen voorzien van slimme camera's....


zoiets?????????????????????

Big brother, de conspiracy theorie :P
 
Onzin, een soort APK voor motorfietsen!

Al was het alleen maar omdat de motorrrijder zich terdege bewust is van de risico's als zijn spullen niet in orde zijn, iets dat van de gemiddelde autobestuurder niet gezegd kan worden. :N

De lobby van de garagebedrijven heeft jaren geleden een APK erdoorheen weten te lullen bij de overheid. Dat was nl o zo veilig!
Nee, niet alleen daarom : Het genereerde o zo veel inkomsten voor de sleutelaars!
Deze groep begon niet voor niets meteen te janken toen bekend werd dat de APK minder frequent plaats zal hoeven vinden.
Kennelijk hebben ze in de achterhoedegevechten voor elkaar gekregen dat die %$#@*-motoren, die kennelijk altijd overal buiten vallen, ook maar eens geplukt moeten gaan worden :(

Hebben ze wel de pech dat de gemiddelde motorrijder waarschijnlijk meer van de techniek van zijn machine weet dan de gemiddelde autoberijder.
Oplichten (is bewezen dat de garagebranche zich daaraan bezondigt) en dus veeeel geld verdienen aan het herstel van zogenaamd tijdens de keuring geconstateerde gebreken zal daardoor bij de motoren niet zo makkelijk gaan.

Evenzogoed moet je wel weer de nodige euro's over de balk gaan gooien, dankzij dit soort bedisselerige maatregelen! :r
 
[Knip en plak van de MAG modus]

Voor wie nog een reden zoekt om lid van de MAG te worden
1 - De MAG zet zich in voor keuzevrijheid en bewegingsvrijheid voor motorrijders. De MAG hecht sterk aan de eigen verantwoordelijkheid van de motorrijder.
2 - De MAG wil de stem van motorrijders laten horen en motorrijden bevorderen door goede wet- en regelgeving te stimuleren en onnodige wet- en regelgeving tegen te gaan.
3 - Dankzij de MAG is in 2003 de eerste motorvriendelijke geleiderail tot stand gekomen. In 2006 heeft de minister van verkeer, na gesprekken met de MAG, toegezegd de vangrails langs rijkswegen motorvriendelijk te maken.
4 - In de plannen van de regering moeten ook motorrijders gaan rekeningrijden. De MAG vindt dat motorrijders een deel van de oplossing van het fileprobleem zijn en wij pleiten dan ook voor vrijstelling voor motorrijders.
5 - De MAG zet zich in voor gereduceerde tarieven voor motorfietsen bij (tijdelijke) tol voor infrastructuur, zoals bijvoorbeeld tunnels.
6 - De MAG verzet zich tegen verlaging van de maximumsnelheid, tenzij dit een bewezen verbetering oplevert van de verkeersveiligheid.
7 - De MAG is een van de opstellers van de gedragscode filerijden. Door goede voorlichting aan motorrijders én automobilisten wordt het rijden door de file veiliger en staan motorrijders niet onnodig stil in de file.
8 - De MAG verzet zich tegen iedere vorm van voertuigbeïnvloeding waarbij de controle over het voertuig wordt weggenomen bij de berijder.
9 - De MAG is tegen een wettelijk verplichte (periodieke) technische keuring van motorfietsen (APK). De kosten van zo’n keuring wegen volgens de MAG niet op tegen eventuele voordelen.
10 - De MAG verzet zich tegen verdere aanscherping van geluidseisen voor motorfietsen, maar zet zich in voor betere voorlichting aan motorrijders, waarbij aandacht wordt gevraagd voor de maatschappelijke gevolgen van niet-goedgekeurde uitlaatsystemen.

[Knip en plak van de MAG modus]

Let op puntje 9. Word dus lid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan