Lees en huiver !!!

Zeker weten van wel, maar die kunnen helaas ook niet alles naar hun hand zetten en het invoeren is een aanbeveling vanuit Brussel en dat betekend in de praktijk zoiets als: "ga de apk invoeren, nu is het nog vrijblijvend, maar over een aantal jaren gaan we vanuit Brussel vervelend doen en leggen we de maatregel op"


Lees: de Nederlandse staat kan weer ergens geld aan verdienen en hun vriendjes aan werk helpen
 
[Knip en plak van de MAG modus]

Voor wie nog een reden zoekt om lid van de MAG te worden

...

8 - De MAG verzet zich tegen iedere vorm van voertuigbeïnvloeding waarbij de controle over het voertuig wordt weggenomen bij de berijder.

Mmmm... ik ben lid van de MAG omdat ze zeker goede dingen voor motorrijders doen. Maar puntje 8; wat is dat nou voor flauwekul, zijn ze dus tegen ABS?
 
dan moet je gewoon zien dat je je originele stukken behoud. Bij een motor gaat dat allemaal wat rapper dan bij een auto. FFie het originele filtertje erop, originele uitlaat,...
 
Mmmm... ik ben lid van de MAG omdat ze zeker goede dingen voor motorrijders doen. Maar puntje 8; wat is dat nou voor flauwekul, zijn ze dus tegen ABS?


Nee ze zijn niet tegen ABS, maar wel tegen voertuigbeinvloeding, zoals snelheid regelen op afstand, waarmee met auto's al proeven gedaan worden.
Het zou nl een beetje lullig zijn als je net lekker plat in de bocht gas geeft en een big brother op afstand draait je gas dicht. waardoor je geheid op je muil gaat.
Of automatische systemen, om voldoende afstand tot je voorligger te bewaren, omdat dan weer zonder invloed van de bestuurder aan het gas of de remmen wordt gezeten, dat is voor een evenwichtsvoertuig zoals een motor not done, maar bij auto's wel haalbaar.
 
[Knip en plak van de MAG modus]

10 - De MAG verzet zich tegen verdere aanscherping van geluidseisen voor motorfietsen, maar zet zich in voor betere voorlichting aan motorrijders, waarbij aandacht wordt gevraagd voor de maatschappelijke gevolgen van niet-goedgekeurde uitlaatsystemen.

Dat vind ik dan meteen weer zo poldermodellerig.
Waarom zou iemand een motor mogen hebben die veel meer herrie maakt dan nodig?

Dat kinderen van 10 jaar rondfietsen, waarbij ze met een wasknijper een paar oude speelkaarten in hun spaken duwen zodat dat lekker klappert, net alsof ze een brommertje hebben, kijk daar zijn het kinderen voor.
Maar volwassen mensen die een gebrek aan motorgeluid moeten compenseren door een speciale herrie-uitlaat te monteren... Kom op zeg, waar is je zelfvertrouwen?
 
Ik denk ook dat dit een 1 april grap is . Ik hoorde laatst op het nieuws dat er voorlopig nog niet gedacht wordt aan het veranderen van de frequentie van de apk . De Bovag had heel goed gelobby'd . En trouwens , de MAG heeft (vele) jaren geleden een demo georganiseerd o.a tegen de apk voor motoren .
 
Ik denk ook dat dit een 1 april grap is . Ik hoorde laatst op het nieuws dat er voorlopig nog niet gedacht wordt aan het veranderen van de frequentie van de apk . De Bovag had heel goed gelobby'd . En trouwens , de MAG heeft (vele) jaren geleden een demo georganiseerd o.a tegen de apk voor motoren .


Het vorige kabinet heeft wel al wat balletjes opgegooid, maar bedenk wel: Nieuw kabinet nieuwe kansen !!

Oftewel allerlei onderwerpen waar tijdens het vorige kabinet niet meer over werd gepraat komen nu weer aan de orde.
Ander voorbeeldje, rekening rijden wordt ook sneller ingevoerd.

En de veranderinge op APK gebied voor auto's werd ook al langer over gepraat.
Aan de andere kant de Duitse TUV is tweejaarlijks en redelijk streng, maar toch heb ik recent een artikel gelezen over de staat van het Duitse wagenpark en dat schijnt er veel minder goed aan toe te zijn dan iedereen denkt. Dus het kan best zijn dat dat weer een argument is om de APK jaarlijks te houden.
Voor wat betreft motoren, er zijn diverse EG landen waar een keuring bestaat en uiteindelijk zal de druk om dat soort regels binnen de EG gelijk te trekken te groot zijn en zijn wij ook aan de beurt. En dan wordt een normale motor, een pekelfietsje en een belastingvrije oldtimer toch nog een duur grapje.
Ik heb er nu ook 2, kan dat nog wel betalen allemaal, maar als door keuringen de kosten stijgen, kan dat best een ander verhaal worden.
 
Tja,

Fijn zo'n APK.
Ieder jaar weer die originele fabriekschoorsteen erop frommellen, de originele sproeiers weer in de carb's, de originele knipperlichten (die bouwlampen, ja) er weer op prutsen....

Heel fijn.

En dan weer thuis weer alles terugzetten terwijl je meer dan 100 euro voor Jaap Aap hebt mogen aftikken. En als het gaat zoals met auto's... dan kan je het blokje van jouw geliefde brommer wel ombouwen naar een buitenboordmotor voor de visboot want iets anders kan je er dan toch niet meer mee.

Een geluk heb ik nog wel: mijn GS-je is nog origineel. Ik moet dus alleen nu een aftermarket bler-pijp kopen zodat mijn originele uitlaat goed blijft en ik straks toch een luidruchtige, dan niet meer te krijgen, uitlaat heb. En een dynajet-run met een setje extra carburateurs laten uitvoeren, zodat ik straks gewoon een dubbel setje heb: een lekker rijden-setje en een APK-setje. Zodoende kost het me nu al extra muntjes.

Een kennis van mij woont in Duitsland en hij heeft o.a. een Zundapp KS 175. Lichtjes getuned met een grotere carburateur en andere uitlaat. Maar hij zet voor iedere TÜV keuring de originele gasfabriek en de originele schoorsteen er weer onder.

En al deze heisa allemaal vanwege het smoesje "de veiligheid". De grootste veiligheidsfactor is met grote afstand de persoon die aan het gashendeltje loopt te draaien.
Doe dan iets aan die andere zeer grote veiligheidsfactor: die half slapende koekblikkers die zonodig even met moeders moeten klepperen over boontjes of appelmoes.......


Zal ik een extra frame-pje kopen? Zodat dat ding origineel blijft, ieder jaar gekeurd wordt en ik met de andere motor kan rijden?
 
zo te zien komt dat artikel uit de telegraaf de geleraaf dus neem dat maar niet serieus.
pokkekrant :r
 
Helemaal mee eens, dat gaat sowieso nog vele jaren duren. Altijd dat gemekker, we hoeven ons voorlopig nog niet bang te maken. Praatjes vullen geen gaatjes :( en als de daad bij het woord gevoegd wordt, dan komen we in opstand :( . Heel motorrijdend Nederland mobiliseren, gratis MF-honkbalknuppels uitdelen en dan veroveren we de Tweede Kamer op die vuile kapitalisten.

:P :+

ps: negeer mij
 
Helemaal mee eens, dat gaat sowieso nog vele jaren duren. Altijd dat gemekker, we hoeven ons voorlopig nog niet bang te maken. Praatjes vullen geen gaatjes :( en als de daad bij het woord gevoegd wordt, dan komen we in opstand :( . Heel motorrijdend Nederland mobiliseren, gratis MF-honkbalknuppels uitdelen en dan veroveren we de Tweede Kamer op die vuile kapitalisten.

:P :+

ps: negeer mij

De AIVD heeft zojuist je IP getraceerd en bereid een bezoekje voor



Tja, in 3 jaar tussen APK's heb ik 6 achterbanden, 4 voorbanden, een sloot bougies,
remblokken en een paar kettingen versleten
daar waar de gemiddelde auto misschien z'n eerste grote beurt ziet

Moet wel zeggen dat ik me dan nog verder uitgewrongen voel
 
Ik zal eens iets veel engers roepen.....iets wat in Duitsland en Frankrijk al is ingevoerd: een limiet van 100 pk voor motoren. Kun je fijn bij je jaarlijxe APK voor de motor bewijzen dat ie netjes geknepen is.

Slaap lekker!! :P
 
binnen een aantal jaren APK voor fietsen, voetgangers verplicht helm en reflecterend vest, veiligheids schoenen.
kinderwagens moeten worden voor zien van verlichting.
kinderen mogen alleen nog maar op hun driewielers op afgesloten terreinen hun capriolen uithalen.

en om toe te zien op naleving worden alle duiven en meeuwen voorzien van slimme camera's....


zoiets?????????????????????

:^

Laten we niet vergeten dat die driewielers voorzien moeten worden van ABS en airbags
 
Ik zal eens iets veel engers roepen.....iets wat in Duitsland en Frankrijk al is ingevoerd: een limiet van 100 pk voor motoren. Kun je fijn bij je jaarlijxe APK voor de motor bewijzen dat ie netjes geknepen is.

Slaap lekker!! :P
Hahahahahaha jij maakt vrienden hier :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan