Legaliteit verkeersbord

Toktok

Recalcitrant in de wieg
22 apr 2010
5.277
3.718
Heerlen
Regelmatig kom ik, rijdend op mijn enduro, een verkeersbord tegen welk ik nergens terug kan vinden in de officiële serie verkeersborden. Ik vraag me dus af wie deze bordjes plaatst en wat de rechtsgeldigheid ervan is. Wie weet het antwoord? Het gaat zich dus om het groene bordje met het verboden in te rijden bordje.
verkeersbord-jpg.1546805
 

Bijlagen

  • verkeersbord.jpg
    verkeersbord.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 70
Die mag je negeren (nuh-gìììì-ren, niet neee-guh-ren)
 
@Rob RD Waarom zou je die mogen negeren?

@Toktok Wat staat er voor tekst onder de geslotenverklaring (bord C01)
Iets met alleen toegang voor bewoners of vergunninghouder o.i.d.?
 
Ik kan niet eens lezen wat erop staat.'(
Kun je een betere foto maken en plaatsen?
 
Bedankt voor de duidelijk leesbare foto.

Wat is wetsgeldig:
1. Wegenverkeersregelingen met de bekende verkeersborden voor de openbare weg.

2. In bosrijk gebied wordt veel met de grote borden gewerkt waarin verwezen wordt naar art. 461 met daaronder vermeld de beperkingen en uitzonderingen.

3. Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In bijvoorbeeld de 'Algemene Plaatselijke Verordening Utrechtse Heuvelrug 2019' staat het volgende:
"Artikel 5:33 Beperking verkeer in natuurgebieden" Het is verboden binnen voor publiek toegankelijke natuurgebieden, parken, plantsoenen of voor recreatief gebruik beschikbare terreinen te rijden of zich te bevinden met een motorvoertuig, een bromfiets, een fiets of een paard.
 

je hoeft er zo te zien niets mee , nep!
 
@Rob RD Waarom zou je die mogen negeren?

@Toktok Wat staat er voor tekst onder de geslotenverklaring (bord C01)
Iets met alleen toegang voor bewoners of vergunninghouder o.i.d.?

Geen idee wat eronder staat, ik respecteer ze in zijn algemeen wel maar vanwege de omvang lijkt het bord mij niet legaal...

je hoeft er zo te zien niets mee , nep!

Kijk, dat is dus exact wat ik dacht, indien ik problemen krijg leg ik het dus voor aan een rechter want dit mag gewoon niet. Onlangs een discussie gehad met een boswachter die aangaf dat ik aan het wildcrossen was. Je lult uit je nek vertelde ik hem want er staan nergens borden waarop ik foto's heb gemaakt van de situatie ter plekke. Heb hem verteld dat hij mij best mocht bekeuren maar dat ik het voor zou leggen aan de rechter en dat ik het absoluut zou winnen. Had sowieso al het vermoeden dat de man zich valselijk voordeed als boswachter maar vergat zijn legitimatie te vragen.
Let wel: ik gedraag mij altijd voorbeeldig op mijn enduro, ga voor wandelaars en fietsers en huisdieren absoluut van het gas af en bij ruiters gaat de motor gewoon uit. Maar ik vind het niet kunnen dat iedereen maar zijn bordjes plaatst, het wordt dan een beetje onleefbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan