Lege accu?

GRRG

Zero DSR/X 2023
26 jun 2019
319
111
Hi All,

Het lijkt er op dat de accu van de GS leeg is. Hij wil in iedergeval niet starten. Start motor hoor je wel maar hij slaat niet aan. De boordcomputer geeft 11,1 volt.
Nu staat er al een poosje een accu lader op mijn lijstje dus toch maar iets online bestellen.

Bestaat er iets dat;

1) Mijn accu kan testen
2) Gebruikt kan worden als starthulp, ook onderweg. Dus met accu.
3) Als accu lader gebruikt kan worden.
4) Werkt voor de auto en motor.

Iemand tips wat een goed merk/model is?
 
Wel jammer dat de oorzaak van het niet starten niet is weggenomen door het starten.
 
1,5 jaar oud, net als de motor....
Bedenk me nu dat er nog fabrieksgarantie op de motor zit dus ik zal ook eens bij de dealer informeren.
Zie nu natuurlijk al aankomen dat een accu niet onder de garantie valt maar je weet maar nooit....



Dankje! Daar kan ik wel wat mee..
Volgens Europees recht hoort een product zo lang mee te gaan als je mag verwachten.

Vraag de dealer eerst wat zij denken sadt een accu doet in een nieuwe dure motor....

Ik vind zelf vijf jaar gebruik wel een minimum, voor een kwaliteit product.
 
@Martell Vaak worden juist dit soort onderdelen van (volledige) garantie uitgesloten, omdat je bv. een accu makkelijk om zeep helpt door hem te diep-ontladen en dan een tijd te laten staan. Achteraf niet na te gaan wat er gebeurd is.

Maar je kan ook gewoon een keer pech hebben met een accu. Een goede dealer zal zijn klant tevreden willen houden.
 
Ik zal jullie nog even van een update voorzien. De dealer heeft de motor kosteloos opgehaald en weer thuis gebracht. En dit is toch al gauw een uur rijden.
Accu was inderdaad overleden is vervangen maar niet onder garantie. Ik heb alleen de accu hoeven betalen, geen uurloon.
Wat ik jullie niet verteld heb omdat ik het zelf simpel weg vergeten was is dat er een track en trace ingebouwd zit.
Deze heeft samen met het BMW alarmsysteem en het weinig gebruik de accu leeg getrokken.

De track and trace is niet van BMW maar wel destijds ingebouwd bij de BMW dealer. (en andere als waar hij nu in onderhoud is)
Nooit het advies gekregen om hem aan de lader te handen maar dat had ik misschien ook zelf kunnnen bedenken.
 
Normaal rijd ik +/- 5k kilomters per maand zakelijk dus is het allemaal geen probleem alleen zoals zovele werk ik nu volledig vanuit huis en is de motor eigenlijk overbodig.

Ik zou graag wat vaker een prive ritje maken maar iets met jonge kinderen, sport, ect. :)
 
@GRRG Dank voor de terugkoppeling.

Netjes van de dealer. Blijft apart dat je accu door dit systeem dusdanig wordt belast dat hij zo snel leeg is. Je rijdt vrijwel iedere paar dagen, als ik even teruglees. Een T&T systeem zou naar mijn mening toch wel een maandje moeten kunnen draaien zonder je accu leeg te trekken. Zelfs mijn cheapo T&T gaat in slaap na een tijdje, waarbij de stroomopname daalt tot ca. 0,6 mA. Na een maand zou mijn accu dan ca. 50% daardoor ontladen zijn.

Edit: zie dat je nu minder rijdt. Dan is een onderhoudslader je vriend.
 
Ik heb een powerbank gekocht bij ali express die ook een zware dieselmotor moet kunnen aanslingeren. Daarmee heb ik daadwerkelijk mijn R1200GS LC kunnen starten toen de accu te leeg was. Nu wil dat niet zeggen dat elke powerbank van ali dit kan dus het blijft een gok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan