Leger laarzen op de motor: hoe goed zijn ze nou eigenlijk?

Als motorrijders militair schoeisel dragen lijkt het logisch als militairen met motorlaarzen op pad gaan. Met andere woorden: het bevreemd mij dat zoveel mensen graag militaire kleding dragen.
 
@Mike Schenk stalen neuzen worden nergens erboden. Dat het niet handig is bij detectiepoortjes is een feit maar daarom niet verboden en voor werken onder spanning is heel ander schoeisel verplicht, ook koolsof in kevlar geleidt

De nen bepaalt wat mag of niet
https://www.nen.nl/NEN-Shop/Vakgebi...ngsmiddelen/Keuzeboom-Veiligheidsschoenen.htm
als ik die lijst zo nakijk geloof ik nooit dat mijn schoeisel voldeed aan alle normen die nodig waren voor alle mogelijke gevaren die ik tegen kon komen tijdens mijn werk. ik moet op alle vragen behalve 1 ja antwoorden en dan moeten ze vanwege mijn afmetingen ook nog maat gemaakt worden. het enige nee antwoordt gaat over de hoge spanningen en de laatste heb ik nooit gemeten maar het zou heel goed kunnen. maar dat werk kan ik niet meer uitvoeren dus is schoeisel probleem ook opgelost.
 
Highking
Ik deed standaard ook de watertest, maar de laatse 2 paar gewoon inlopen en regelmatig poetsen. Sowieso doe ik dat en doe gemiddeld 4 a 5 jaar met een paar. Wel regelmatig (zo'n 2 keer per week )effe schoonmaken en inpoetsen. Ik werk in een frisdrankenfabriek dus nog wel eens product, reinigingsvloeistof of gewoon een hus water over mijn voeten
 
Effe tussendoor: Ik was er laatst 1 kwijt. Wilde vertrekken en er stond er nog maar 1.... euh... huh?!
Zoeken, zoeken... bleek de robotstofzuiger de andere vanuit de bijkeuken aan de veter door de kamer had gesleept en ergens een meter of 10 verder weer had achtergelaten. _O-

Vond 't toch best knap van 't ding. Doe sindsdien m'n veters even naar even in m'n schoenen als ik ze wegzet. :P
 
@too
Hoezo afmetingen?
Heb maat 49 en volgens mij kan je ze nog een paar maten groter krijgen
 
Ik moet het helaas met slechts een paar of 10, 15 doen, wissel ze wel af...
 
Effe tussendoor: Ik was er laatst 1 kwijt. Wilde vertrekken en er stond er nog maar 1.... euh... huh?!
Zoeken, zoeken... bleek de robotstofzuiger de andere vanuit de bijkuiken aan de veter door de kamer had gesleept en ergens een meter of 10 verder weer had achtergelaten. _O-

Vond 't toch best knap van 't ding. Doe sindsdien m'n veters even naar even in m'n schoenen als ik ze wegzet. :P
Mijn zoon loopt regelmatig in mijn kisten te klossen in huis (zullen de buren leuk vinden) om ze dan ergens achter te laten waar ik ze niet 1-2-3 verwacht :P
 
Ben jaloers Rob, ik koop ze voornamelijk zelf omdat ik geen Emaa's wil dragen en andere verschaft de baas niet , alleen bij hoge uitzondering.
 
Ben jaloers Rob, ik koop ze voornamelijk zelf omdat ik geen Emaa's wil dragen en andere verschaft de baas niet , alleen bij hoge uitzondering.
Ik heb ze ook voor verschillende doeleinden hoor, In de auto heb ik 285 B om te rijden, hebben je voeten een beetje de ruimte, OPS gewoon 265M en langdurig buiten in de kouw 275M met dikke zokken, dan alles ook nog een keer in Desert, van alles ook nog wat reserve... 2 verhuisdozen vol... RR
 
Kijk, je heb dus bazen die wel voldoende bedrijfskledijng verstrekken

Ben 57 maar kan ik nog soliciteren? ;) ;)
 
Ja, okee, dus een drachtige koe zoeken, zit in de breedte meer leer aan
en een metaal bewerker. want een brede bal geeft dat je ook veel ruimte voor je tenen nodig hebt en daar moet dan weer bescherming omheen.
gelukkig ben je dan weer niet afhankelijk van wat de baas in het magazijn heeft staan of wil betalen. het zijn plotseling hulpmiddelen die je nodig hebt om je werk uit te kunnen voeren en die vergoed het UWV. is maar goed ook met ruim 600 euro per paar voor semi orthopedisch en nog een stuk meer voor volledig orthopedisch.
 
Als motorrijders militair schoeisel dragen lijkt het logisch als militairen met motorlaarzen op pad gaan. Met andere woorden: het bevreemd mij dat zoveel mensen graag militaire kleding dragen.

Wij droegen vroeger cowboylaarzen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan