Legt Arai zijn dealers de prijzen op?

PentAr

MF veteraan
30 dec 2001
3.061
1
Utrecht
Ik ging vandaag eens kijken naar een nieuwe Arai helm en het viel mij op dat overal keurig de adviesverkoopprijs wordt gehanteerd (behalve bij Jessy dan ;) ).

Uitleg van één van de dealers was dat ze wel moeten van Arai, omdat ze anders de leveringen aan deze dealer stopzetten.

Wie weet hier meer van? Bij mijn weten is dit verboden (Batavus heeft ook een rechtzaak verloren van 1 van de dealers die onder de prijs verkocht).
 
T zou goed kunnen, maar is dit niet met meer dan eigenlijk?
Zoals combi's enz die zie je over het algemeen ook redelijk voor dezelfde prijs hangen.
 
Volgens mij kost de Schuberth S1 ook overal ongeveer hetzelfde. Een half jaartje geleden zag ik ze op ebay.de nog wel eens voor een stuk minder, maar dat lijkt nu voorbij te zijn :(
 
Ik ging vandaag eens kijken naar een nieuwe Arai helm en het viel mij op dat overal keurig de adviesverkoopprijs wordt gehanteerd (behalve bij Jessy dan ;) ).

Uitleg van één van de dealers was dat ze wel moeten van Arai, omdat ze anders de leveringen aan deze dealer stopzetten.

Wie weet hier meer van? Bij mijn weten is dit verboden (Batavus heeft ook een rechtzaak verloren van 1 van de dealers die onder de prijs verkocht).
Dus het wordt hem niet ;( :+

Alles is hier wat voordeliger.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus het wordt hem niet ;( :+

Alles is hier wat voordeliger.... ;)

Ik zeg niet dat het hem niet wordt, alleen viel me vandaag op dat de importeur zijn dealers klaarblijkelijk onder druk zet om vooral geen korting te geven. En volgens mij is dat verboden. Waar halen jullie ze vandaan? Uit Duitsland?

Met vizier en de dikke wangkussens is de adviesprijs 845 euro, en ik hik een beetje tegen dat bedrag aan. Via Motozoom zou het 720 euro worden. Wel minder, maar het blijft 1586 gulden....
 
Ik zeg niet dat het hem niet wordt, alleen viel me vandaag op dat de importeur zijn dealers klaarblijkelijk onder druk zet om vooral geen korting te geven. En volgens mij is dat verboden. Waar halen jullie ze vandaan? Uit Duitsland?

Met vizier en de dikke wangkussens is de adviesprijs 845 euro, en ik hik een beetje tegen dat bedrag aan. Via Motozoom zou het 720 euro worden. Wel minder, maar het blijft 1586 gulden....
Jup, is erg veel geld...kan tot vandaag, morgen is er weer een andere actie!
Ik hoor het wel, en anders volgend jaar ofzo ;) :P
 
Met vizier en de dikke wangkussens is de adviesprijs 845 euro, en ik hik een beetje tegen dat bedrag aan. Via Motozoom zou het 720 euro worden. Wel minder, maar het blijft 1586 gulden....
Alleje**s, zoveel koste mijn hele fiets.
 
volgens mij zijn ze bij termaat meestal goedkoper, of zijn dat oude modellen?

nee geen oude modellen ik heb begin mei ook een arai gekocht bij termaat met het jaartal 05 erin. dezelfde helm bij safe apeldoorn €530 bij termaat €425 tel uit je winst.
 
Volgens hun website geven ze (Termaat) korting op de RX7 RR (oude model). Ik ben bang dat de Corsair gewoon voor adviesverkoop verkocht wordt (maar ga het zeker proberen).

Ik hoorde van 1 van de dealers dat Arai zelfs op motorbeurzen dealers aanspreekt als ze nieuwe modellen met korting verkopen.

Er moeten hier toch mensen zijn die bij motorzaken werken en hier meer van weten?
 
Heb de Astro R bij Termaat gekocht, normaal ongeveer 550 (zwarte uitvoering, bling bling gespoten 650 euro) maar ik kreeg hem mee voor 450.
Heb van tevoren een mailtje gestuurd met de vraag of ik ook korting zou krijgen, ze stuurden meteen terug dat het geen probleem was. Mailtje meenemen en gaan.
Prettige toko overigens.
 
nee geen oude modellen ik heb begin mei ook een arai gekocht bij termaat met het jaartal 05 erin. dezelfde helm bij safe apeldoorn €530 bij termaat €425 tel uit je winst.
05 heeft niets met het jaartal te maken, maar is de meest recente keurings-standaard.
 
je moet alleen goed kijken op de kinband uit welk jaar dat ding gemaakt is , ik had een ding van 3 jaar waar ze de hoofdprijs voor vroegen
 
Volgens hun website geven ze (Termaat) korting op de RX7 RR (oude model). Ik ben bang dat de Corsair gewoon voor adviesverkoop verkocht wordt (maar ga het zeker proberen).

Ik hoorde van 1 van de dealers dat Arai zelfs op motorbeurzen dealers aanspreekt als ze nieuwe modellen met korting verkopen.

Er moeten hier toch mensen zijn die bij motorzaken werken en hier meer van weten?
Bij Termaat bieden ze je, vaak zonder dat je het vraagt, al korting aan. Meestal is dat rond de 10% (afronden naar een mooi bedrag ;) ).
Als je dat bedenkt, loont het vaak niet om in Duitsland een helm te kopen :P .
 
T lijkt mij zeer waarschijnlijk dat Arai prijsafspraken maakt, net als vrij veel andere merken. Dit is echter in Nederland verboden! Zou je het aanhangig maken (en goede bewijzen van bijvoorbeeld winkeliers hebben) heb je een goede kans, want het mag niet. Toch zie je ook in markten met betrekking tot kleding, parfum, sport, etc. zelfde afspraken gemaakt worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan