"Legt u hem daar maar neer..."

Mijn instructeur leerde mij indertijd om de motor even 'uit z'n veren te trekken' als je hem op de jiffy zet. Je zet 'm dus op de jiffy en je trekt 'm even naar links. Komt-ie meteen stevig te staan. Tot nu toe nog nooit omgevallen.








maar in het verleden behaalde resultaten bieden uiteraard geen garantie voor de toekomst
 
Mijn ene instructeur zei dat ook, mijn tweede zei dat dat grote onzin was... Ik doe het niet en hij is bij mij ook nog nooit omgesodemieterd. Ik check wel altijd even mijn jiffy voor ik hem helemaal los laat zeg maar.
 
:^

Aangepaste tekst op de pakketjes rookwaar:
Roken maakt je motor meer kapot dan je lief is! roken verkort de levensduur van je motor! roken is schadelijk met jiffies. roken veroorzaakt vallende motoren _O-

Toch maar stoppen met roken wellicht??

:W

Edit typo.

METEEN :Y

Maar klote voor je TS, hopelijk valt het allemaal wat bij te werken en te herstellen -O-

Succes !!!
 
Laatst bewerkt:
Het gebeurd de besten...

stonden ergens ter hoogte van Trier op 'n heuvel, even foto'tje maken en zet m'n GsxR op z'n zijstandaard (heeft nou eenmaal geen bok). Vergeten dat het nogal heuvelachtig was waardoor de zwaartekracht zijn werk kon doen en de fiets tergend langzaam naar voren rolde om vervolgens ter aarde te storten. Koppelingshendel stuk, schakelpedaal afgebroken, wat kuipschade en toch de rit af kunnen maken!

daarom heb ik mezelf aangeleerd om de motor in de versnelling te laten staan en niet in z'n vrij.
 
:( shit ook een keer gehad in de nacht cq morgen vroeg na een nacht werken .
dacht de motor neer tezetten op de standaard.ja daar lag ik met de motor,
tegen me auto aan lekker jo had gelukkig geen schade aan beiden maar wel,
mijn hand.en me ego ?? :?

:z PS je bent wel gelijk wakker jo ken het aan raden!!!
 
Hoe werkt dit ?
Alleen als die belast en rechtop staat ? hoe weet die dat ?

De jiffy kan alleen ingeklapt worden als hij onbelast is, dus niet overhellend,de bike staat rechtop.
Wanneer de bike op de jiffy leunt kantelt de jiffy bovenaan in een "recess" waar hij niet kan draaien, dus niet ingeklapt worden, zelfs niet wanneer de bike vooruit zou lopen op een dalende weg. Ziehier de onderdelen, simpel, degelijk.
full
 
tsja....ooit overkomt het ons allemaal een keertje... :X

Succes met het fixen van de schade!
 
Laatst bewerkt:
Ik had het zaterdag bijna. Sta op wielrennerronde te wachten, dus leg mijn helm op mijn tank. Dus ik kijk of "agent" al het teken geeft om door te rijden, zie ik zo mijn helm van mijn tank afglijden. |( Dus ik buig een beetje naar rechts, terwijl in op mijn motor zit, en ga ik bijna onderuit. :( Volgende keer toch maar mijn helm vast houden, dan hoef ik ook geen nieuwe te kopen. :X
 
De jiffy kan alleen ingeklapt worden als hij onbelast is, dus niet overhellend,de bike staat rechtop.
Wanneer de bike op de jiffy leunt kantelt de jiffy bovenaan in een "recess" waar hij niet kan draaien, dus niet ingeklapt worden, zelfs niet wanneer de bike vooruit zou lopen op een dalende weg. Ziehier de onderdelen, simpel, degelijk.[afbeelding]

Slim O-)
 
Mijn ene instructeur zei dat ook, mijn tweede zei dat dat grote onzin was... Ik doe het niet en hij is bij mij ook nog nooit omgesodemieterd. Ik check wel altijd even mijn jiffy voor ik hem helemaal los laat zeg maar.

Mijn instructeur leerde mij indertijd om de motor even 'uit z'n veren te trekken' als je hem op de jiffy zet. Je zet 'm dus op de jiffy en je trekt 'm even naar links. Komt-ie meteen stevig te staan. Tot nu toe nog nooit omgevallen.




maar in het verleden behaalde resultaten bieden uiteraard geen garantie voor de toekomst

Instructeur heeft mij laten zien dat het wel degelijk verschil uitmaakt :Y

Zet hem er maar op zonder uit de vering te trekken en duw maar eens tegen achterkant aan, doe het zelfde als je hem wel uit de vering trekt :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan