lek gereden..

dbuvens

Die hard MF'er
4 nov 2002
502
0
Brussel
Deze ochtend dus ne keer op tijd vertrokken om vroeg op 't werk te zijn... rij
ik toch niet ne platte band... Aan de Rupeltunnel voelde ik dat er iets mis was, moto begon te zwalpen... Dus vlak achter de Rupeltunnel de A12 verlaten, en mij op de carpool parking gezet. Platte band. Nagel geraakt of iets dergelijks. Reparatiekit (opblaasschuim) gehaald in dichtbijgelegen benzinestation (gelukkig was er een in de buurt) en band terug opgeblazen.
Terug naar huis, bedoeling was om de ST4 terug naar huis te brengen en dit weekend bij Bandenboer Willems in Herk-de-Stad (de goedkoopste 8-) van heel de benelux volgens mij) een nieuwe band te halen...
maar onderwege voelde ik al dat die reparatiebrol niet hield. Dus opnieuw gestopt aan Q8 station... Gelukkig kon daar iemand mij zeggen dat er een bandenshop in de buurt was. Nog nét tot daar gelegd en dan maar een nieuwe band laten leggen.
Dé kans om eens een Pirelli Diablo te laten steken... Maar helaas was Pirelli
enkel per set van 2 te krijgen. Bummer... ;( Dan maar terug een good old
trustworthy Dunlop D207 genomen. 172,50 euro neergelegd (17,50 duurder dan
Willems) en we zijn terug vertrokken.
Nu ja, de achterband had toch al 11000 kms dus het goede was er al vanaf, er zat nog maar voor 1000 of 2000 kms profiel op dus zo'n ramp was 't ook weer niet.

:?
banden waren van massief rubber?

Nope. Een Dunlop D207 die voor woon-werk-verkeer gebruikt wordt, dwz -relatief- rustig rijden, gaat ongeveer 12500 kms mee. En af en toe een beetje Ardennen om de randjes er ook af te halen... :]

Terug
Bovenaan Onderaan