lek koppelingspomp?

Accu Laden

MF'er
6 sep 2005
107
0
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd last van een koppelingshendel waar minder druk op staat. Kon ook niet goed meer schakelen en de neutraalstand was moeilijk te vinden.

Na het systeem ontlucht te hebben werd het wel iets beter.
Vandaag weer even ontlucht en toen zag ik na wat pompen met de nippel dicht telkens een kleine stroom luchtbelletjes in het reservoir naar boven komen. Verder bleef er wel druk op de hendel. Dit gebeurde alleen nadat ik een paar keer gepompt had, als ik de hendel ingedrukt hield en ging schudden aan de leiding kwam er vrijwel niets naar boven.

Nu is mijn vermoeden dat de koppelingspomp lek is en ergens een minuscule hoeveelheid lucht doorlaat, vandaar de luchtbelletjes.
Zijn dit de juiste symptonen bij een lekke koppelingspomp?
 
Het gaat om een ducati supersport 900 i.e.
De slave cylinder op het blok is al onlangs vervangen dus die kan het niet meer zijn.

Revisiesetjes voor de master zijn helaas niet verkrijgbaar voor dit type.
Ik zal ook nog eens proberen in die slang te knijpen. Er zit inderdaad een rubber slangetje tussen reservoir en de koppelingspomp.

Maar ik vrees inderdaad ook dat de koppelingspomp nu lek is.
 
hey... een 900SS hebben we afgelopen week ook de koppeling van gereviseerd.

Nieuwe rubbers in de slave gezet, kwam niet meer op druk. Paar keer in het slangetje geknepen tot de bellen weg waren, toen de banjo bout op de pomp paar keer open en dicht om te ontluchten.
Daarna was ie prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan