Lek of lekje in mototank

Hoi,bestaat er een manier om een lek in je benzinetank te dichten zodanig dat het goedje (de benzine) niet zomaar in het niets verdampt en de garage geen overweldigende benzinegeur achterlaat.Graag enkele suggesties a.u.b.
Motortype:Honda CBR1000F van 1990.Cu :]

Laatst bewerkt:
Bedoel je de ontluchting afdichten :?

Das simpelweg slangetje afknellen. Maar moet je niet vergeten te ontknellen als je gaat rijden.

Bedoel je een ongehoord gaatje in de tank? Denk niet dat je daar zoiets overeen kan plakken. Tape of andere vorm van plastik is af te raden. Kijk anders naar een 2e-handse tank op het internet.

Zit er echt een lek in?.............door roest of zo misschien?........als dat zo is kun je hem van binnen voorzien van een coating. Alle ontluchtingspijpen en dergelijke zitten er niet voor niets op.

ligt eraan hoe groot het gaatje is.....
maar als ie doorgeroest is, denk ik dat
op die plek de hele wand dunner is.

uitstellen van een nieuwe tank kopen, is
er een coating in te doen. heb ik ook laatst
gedaan. 50€ ongeveer en dicht gaatjes tot
ongeveer 2mm. eventjes werk, maar dan heb je
wel wat. (voor ie gewoon uit elkaar valt) :P

Heb nu vernomen van mijn motorgaragist dat het met die coating maar een tijdelijke oplossing is.En een tweedehandstank ook geen garantie geeft dat die ook niet lek gaat.Zou een zwak punt zijn bij dit model.Hij zou binnenkort het lek dichten door een tinnen laag eraan te lassen,en op die manier alles lekker te verstevigen .Maximum voor 100€..ben benieuwd *D

Hoi,

Kijk een s op de site van rustbuster.nl Daar staat een coating vermeld die speciaal voor oude gereoeste en/of lekke tanks bedoeld is. (Ferpax o.i.d.) Het lek moet natuurlijk niet te groot zijn, dan helpt alleen het vernieuwen van de tank of een goede 2e hands.

Groetzels,

Balou

Ik heb misschien een oplossing.
Heb het zelfde in mijn vroegere brommer periode gehad met een tank die doorgeroest was.
Zat een gat van ongeveer een halve centimeter in.
De brandstof zeikte me er gewoon onderuit.
Ik heb de plek opgeschuurd en volleig vet en roest vrij gemaakt.
Vervolgens er "kneedbaar staal" opgedaan.(ken de echte benaming niet)
Dit is in de meeste automaterialen zaken te krijgen.
Vervolgens goed laten uitharden en gassen maar!!!!! :]
Ik heb zo zelf nog een jaar rongereden en nooit meer lekkage gehad.

Greetz

Terug
Bovenaan Onderaan