Lek olie aftap plug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonathanbmw

Rookie
29 aug 2022
3
8
Best mensen,

Ik sta op het punt een tweedehands bmwr100gs 1995 te kopen met 50k mijl op de teller. Hij rijdt heerlijk tijdens de proefrit dus ik was meteen verkocht. Na het ritje viel mij op dat er twee
a drie olie druppeltjes lekten onder het blok. De verkoper zegt dat het de olie aftap plug is en dat wil ik best geloven. Maar kan het ook iets ergers zijn? Voelt beetje vreemd om een motor te kopen die lekt/zweet, tegelijertijd is het een oudje dus lijkt me logisch dat het gebeurd. Moet ik mij zorgen maken of kan ik met gerust hart motor kopen?

Alvast bedankt.
 
Het is hiervandaan alleen maar raden.
Het meeste is simpel op te lossen of te accepteren. De TS moet even boven de achterkant van het carter voelen, onder de versnellingsbak. Als daar olie ligt is het foute boel.
Aftapplug, carterpakking, oliefilterdeksel, dat is allemaal goed te repareren. Ook stoterstangrubbers willen graag zweten. Iets meer werk maar je kan er allemaal gewoon mee doorrijden.
 
Ik ook met 143000 op de klok en 0,0 lekkage en ook geen olieverbruik en is ouder dan de BMW die de TS wou kopen,dus eigenlijk
gewoon een Honda kopen *O*
Kreeg zelfs bij aankoop van de oliefilter een alu ringetje er gratis bij…




3E4E40BD-2079-4A36-BF62-64F47B47A37D.jpeg
 
OMG zijn jullie helemaal gek geworden? Bijna 5k voor een lelijk uitgewoond hok!
Als je een beetje handig bent dan fröbel je de nieuwe krukas keerring er in 1 of 2 weekenden wel in, maar dat hok mag echt niet meer dan een krat bier kosten.
33ECA025-5E71-4A8A-BF6D-F448DD7F91F3.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan